Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Brandstof specifiek

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 16 december 2005, 11:11   #46 (permalink)

Rhelie's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

Yep, maar vervolgschade vergoeden ze meestal niet. Soms komen ze je wel tegemoet met een leuke aanbieding. Als bijvoorbeeld de krukas van je OS breekt en jou dure heli spat op een weggetje uiteen zal OS dat een worst zijn. Met veel geluk zul je een nieuwe OS krijgen. Modelbouwwinkels willen in dit soort gevallen ook wel eens klantvriendelijk afrekenen. Ik heb dat vaker meegemaakt en dat dat is nu eenmaal het voordeel als je je spulletjes in een winkel koopt.
Oud 16 december 2005, 11:55   #47 (permalink)

eddie's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Satoer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddie
de profigyro kon niet samen met een digitale servo , dus gyro kapot !!!
Vaag, wat boeit die gyro het nu hoe de servo het signaal verwerkt. De servo heeft toch geen terugkoppeling naar de gyro.
Volgens ikarus was dat het probleem , ik weet t verder ook niet maar t stond op t briefie wat zij erbij hadden gedaan , dus dan neem ik dat gewoon aan van hun , ik kreeg dus een nieuwe gyro , die ik overigens niet meer wou maar ik kon m ook niet teruggeven en een andere nemen , dus ik had een gyro die ik niet meer wou gebruiken .
Oud 16 december 2005, 14:45   #48 (permalink)

Standaard

Raptor vrienden,

Treurig dat dit is gebeurd. Moeten we inderdaad zien te voorkomen. Ik zou echter het volgende ter overweging willen geven.

Aansprakelijkheid

Als je het ervoor over hebt kun je met veel geduld , tijd en geld met deze case op juridische gronden het leven van Helistore wel bekorten. Ik vraag me echter af of dat , buiten het juridische aspect, wel reëel is in het licht van het onderstaande.

Ik vraag me ook af, net als Richard, wat je van TT Europe had kunnen verwachten als je deze Raptor bv bij een TT Europe dealer had gekocht. Ik vermoed even weinig. Je zou dan zijn aangewezen op de service van die dealer.

Prijs/Kwaliteit

Web winkels kiezen vaak voor een "gestript" concept. Ze nemen dus genoegen met een lagere en soms extreem lage marge. De taken die hiervoor verricht worden beperken zich vaak tot het doorleveren.

Problemen ontstaan volgens mij alleen als je deze 2 zaken door elkaar haalt.

Moraal volgens mij:

Als je intensieve service en begeleiding wilt moet je daar voor betalen. Dat kan in de vorm van verkoop marge maar bv ook in de vorm van verzekering en service kosten.

bv Quartel is een winkel die ervoor kiest om deze service standaard te bieden en dit te bekostigen uit de marge. Zij bieden een uitgebreide service, goede voorraad en daarbij behorende prijs.

bv Helistore tracht kosten laag te houden met een beperkter pakket aan "kanaal taken" .Tevens wordt een keten bekorting gecreëerd door een distributie laag minder te gebruiken (TT Europe). Gecombineerd met een smal assortiment leidt dit in geval van Helistore tot een goede beschikbaarheid, een acceptabele levertijd en een zeer lage prijs.

Ik weet zeker dat net als bv Quartel ook Helistore niet te beroerd zal zijn om naar je heli te kijken als hij klaar is. Je moet alleen naar Meerhout rijden ipv naar Pijnacker. Zowel Quartel als Helistore hebben mij uitstekend geholpen in dit soort situaties.

NB. Er zijn genoeg winkels die TT (Europe) dealer zijn en die een slechte voorraad spareparts hebben. Dan houdt het hele verhaal van toegevoegde waarde en bijbehorende prijs dus geen stand m.i..
Patrick Kramer is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2005, 15:13   #49 (permalink)

Rhelie's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

Oud 16 december 2005, 15:22   #50 (permalink)

Standaard

het zelfde als rheli
Oud 17 december 2005, 12:04   #51 (permalink)

Ronald Haan's schermafbeelding

Leeftijd: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick Kramer

Ik weet zeker dat net als bv Quartel ook Helistore niet te beroerd zal zijn om naar je heli te kijken als hij klaar is. Je moet alleen naar Meerhout rijden ipv naar Pijnacker. Zowel Quartel als Helistore hebben mij uitstekend geholpen in dit soort situaties.
Patrick,

Wat betreft je opmerking over Quartel, dat neem je toch niet. Jij weet als geen ander dat de “Heli kundigheid” van een medewerker van deze firma sterk de wensen overlaat .

Ronald
Oud 17 december 2005, 12:22   #52 (permalink)

eddie's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Standaard

Ik ben in het begin ook gewoon goed geholpen , op t moment dat je inderdaad wat verder bent en 3d wil gaan vliegen dan is de kennis er niet echt , dat ben ik met je eens , ze raden vaak een ornith of een moskito aan ,is een betaalbare heli , ook na een crash kan je dan nog redelijk lachen , en weer verder gaan met crashen !!! hahaha en hoeveel mensen stoppen er met de hobbie omdat ze de tijd er niet voor hebben om goed te leren vliegen ??? met 1 tankje per week gaan ze t niet leren , dus dat ding moet de deur uit want t lukt niet , of ze gaan zelf lopen klooien aan de heli en die doet t ineens niet meer zoals t was ??? en dan is t de schuld van de winkel , of het model, en gaat t ook de hoek in of marktplaats op
en wat is volgens jou geen goed advies ??? leg dat s uit dan ??
Oud 18 december 2005, 01:03   #53 (permalink)

Standaard

Dit is nog niet het einde, zijn jullie zeker van de oorzaak?

Let goed op de schade .....

Heb zelf ook een geval gehad waar een blad afvloog van de heli, lijkt verdacht veel op de schade van deze heli.

Volgens mij is er één blad uit mekaar geklapt, het halve deel dat nog aan de bladhouder zit, dit veroorzaakt zo'n onbelans dat je zo'n schade mag verwachten.

Dit is enkel mijn visie...

Groetjes

Chris
rappy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2005, 13:34   #54 (permalink)

Standaard

Hoi Ronald,

Uiteraard weet ik exact wat je bedoeld. Maar het ging mij hier om het vergelijk tussen de 2 concepten; winkel versus webwinkel. Als mensen ervaren dat een winkel duurder is maar ondanks dat minder toegevoegde waarde in kennis, levertijd, voorraad etc. biedt dan spreekt dat alleen maar in het voordeel van de webwinkel.

Persoonlijk heb ik zeer positieve ervaringen met Helistore.

Veel voorraad
Snel en goed advies.
Snel en accuraat met levering en betaling.
En belangrijk; ondanks dat het een webwinkel is heb ik toch het gevoel dat ik persoonlijk behandeld wordt, iets dat je normaal eigenlijk alleen van een winkel verwacht.

Ik vind dat een knappe prestatie. En ik zie veel nieuwe initiatieven van webwinkels die zich op deze manier willen onderscheiden. Dat juich ik alleen maar toe want dat is in het voordeel van de consument en zorgt voor een gezonde (en mi noodzakelijke) marktwerking in de branche.

(NB. ik ben op geen enkele wijze gelieerd aan RC Helistore)
Patrick Kramer is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Brandstof specifiek
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten