![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 27 november 2002 Locatie: Zwijndrecht (België) Leeftijd: 33
|
tips tips tips ... hier een paar van nonkel yves : - pré flight check : sticks, switches, servo stand ... opnieuw en opnieuw, lekker neurotisch bezig. - al uw HELI's op elkaar afstellen (inclusief sim) : dus niet zoals bij een collega vlieger den .50 gas dicht is op zijn .90 gas volledig open (servo was anders gemonteerd) dus even programma vergeten om te zetten BAM smoorweg die clutch. - zoals reeds gezegd bij een noodgeval direct uitlaatpijpje toeknijpen of benzine slang eruit trekken - steeds de rotor kop goed vasthouden ? misschien moet iedereen die zo'n stationaire vol gas nog niet hebben meegemaakt eens rotor kop vast en idle up1 aan en dan hop direct af ... gewoon om de reflex te kweken ? ... 15 seconden op volle gas ... dat moet echt de hel geweest zijn ... succes met de heropbouw Y
__________________ "Over-reliance on experience leads to making the same mistakes with increasing levels of confidence" |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
ik heb ook een systeem met heli's als ze eenmaal goed afgesteld zijn om voor elke vlucht een compleete check te doen. dus schakelaars model instellingen van de zender alles. het is mij namelijk een keer fout gegaan met een piccolo en dat vind ik al erg genoeg.
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
het was voor mij met de piccolo ook behoorlijk pijnlijk want een hele hoop bekenden waren toen aanwezig
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 19 oktober 2006 Locatie: Giesbergen Leeftijd: 29
|
Wel ik volg altijd het zelfde schema, ik begin altijd met de raptor en verander dan naar de fury, als ik stop zet ik em weer op raptor, en een quick swashcheck doe ik altijd. En op de sim gebruik is een andere zender Nu ja, crashen doen we allemaal wel eens, of door een stomme fout, of door een failure... Maar het blijft wel leuk! D.
__________________ Logo 600 carbon frame vstabi, , Heinseleit TDR, SAB Goblin 700 (hopelijk SNEL) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |