![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2002 Locatie: België, Geraardsbergen/Gent
|
ahum, dit weekend, na 2,5 maand eindelijk nog eens buiten gekomen met de raptor. zaterdag: ik wil starten (heh, geen storing, joepie)... motor slaat terug, koppeling en koelfan los in of hij mocht er al terug uit..., gedaan met vliegen. maandag: alles terug in elkaar; ik was er zeker (licht euforisch) van dat de heli ging vliegen want had zondagavond al geniep ff in de tuin gehooverd. Dus ik start... nogal veel compressie... krijg hem eindelijk rond... zeg tegen m'n maat: "tiens, hij maakt precies een ander geluid" naja, toch maar verder gedaan... motor schiet plots volle gas in gang 15 seconden lang lag ie daar te stinken, te sterven in m'n handen... throttle cut op zender werkte niet, bij de slangetjes geraakte ik niet door de hitte oorzaak: m'n zender stond nog op "computer-model" simpelweg vergeten... toen ik hem aanzette leek alles normaal, maarja, natuurlijk niet fysiek naar het gas gekeken... dom dom dom je denkt altijd, dat het jezelf niet overkomt, yeah right schade valt nog mee: een beetje stof in de motor. kapotte koppeling wat scherven die in de canopy plakken enkele fotootjes: toen kon ik er nog mee lachen... daarna wat minder echt wel balen. eindelijk nog eens tijd, eindelijk nog eens "goed weer" over heel het weekend 30 secondjes gehooverd |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 26
|
Hmmm.. Dat is niet zo mooi! Dat die hele koppelingsbel/behuizing is gedesintegreerd, had ik niet verwacht eerlijk gezegd! Slechts dat je liner helemaal opgelost zou zijn en misschien wat groefvorming in de koppeling. Zo zie je maar: Check check, dubbel check. Succes met de reparaties!
__________________ Serval.tk |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 5 april 2004 Locatie: den haag Leeftijd: 38
|
Hmmmmmm , BELG ???????????? hèhèhèh , grappieeeee nee hoor dat ,meen ik niet , ik kan t goed vinden met de belgische piloten over t algemeen ,klotuhh maar ach sjit happens hè , als de motor niet dood is is t geen dure reparatie toch ??? (wel een beetje dom ) maar dat kan gebeuren hè .
__________________ stoor je niet an mijn uitspraken , ik kan er ook niks an doen dat ik uit duh haag kom !!!!!! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2005 Locatie: Tiel Leeftijd: 57
|
Ook nog "geluk" gehad dat je frame nog heel is. Toen bij mij de koppeling uit elkaar spatte ging er bij mij het frame er ook aan.
__________________ Alles heeft zijn reden, alles wat omhoog gaat komt ook weer naar beneden. John. http://www.johnvaneldijk.nl/ en http://www.van-eldijk.de.vario-helicopter.org/ |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Wat zal jij balen zeg ! je hebt wel een lesje geleerd en als het weer gebeurt : druk de uitlaat dicht ! dan smoort hij meteen.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Ik heb ook wel eens zo iets dergelijks gedaan. Toen was ik net bezig met Auto rotations. Ik had net mijn laatste auto gedaan na een vlucht en zet de motor uit met de kill-switch. De volgende vlucht zette ik mijn auto-rotation switch weer goed maar mijn throttle limiter niet. Dus bij het starten ging VOL uit. De uitlaat direct dichtgeknepen (Dit gaat het snelste als je niet zo snel bij de kill switch kan komen) Alleen wat clutch liner weg gefreesd gelukkig. Maar het is best knap om hiermee je hele koppelingshuis te laten exploderen
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 september 2002 Locatie: België, Geraardsbergen/Gent
| Citaat:
ik vlieg trouwens ppm... mja, had ik het juiste modelletje geselecteerd in de zender dan was er niks gebeurd... *zucht* | |
| | |
| | #9 (permalink) | ||
| Lid sinds: 9 oktober 2004 Locatie: Maastricht Leeftijd: 33
| Citaat:
| ||
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
als je dat als reden hebt om pcm te vliegen, dat je dan nog een keer kan blunderen...................... beter naar de stand van je gashevel kijken voor je je startpen erin zet
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 17 augustus 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 36
|
Van het weekend hetzelfde gedaan met m'n R90. Best sterk zo'n 91 SZ. Gelukkig snel de brandstofleiding dicht genepen. Alleen een nieuwe Clutch liner erin. En onstoffen natuurlijk, want wat geeft dat een verschrikkelijke bende zeg. Ik dacht dat een heli alleen uit de uitlaat rookte, kan dus ook uit de koppeling. Ruikt wel iets minder lekker moet ik zeggen |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
Noem mij maar een mietje, maar ik doe altijd ff checken of de swach goed reageert op de knuppel voor het starten, en of alle schakelaars goed staan (Beneden voor de start). Wil niet zeggen dat het altijd goed gaat, heb het ook al eens gehad dat ik na een geslaagde auto de throttle hold uitschakel en dan -=OePsIe=- nog in de Idle 1 zit waardoor de heli in 1,1 seconde weer opspoelt Succes met opbouwen!
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2005 Locatie: Deinze (België) Leeftijd: 51
|
Zoals het spreekwoord zegt “ haast en spoed zijn zelden goed”. Maar ik ken dit wel hoor, vlug eventjes de heli uithalen en eens een paar toertjes vliegen denk je, maar dit is een werkwijze die ik heb afgeleerd. Dit alleen al omdat het me al veel Euries heeft gekost. Had zo eens voor dat het de gasservo op rev. stond net voor ik wou starten had ik dit bemerkt, gelukkig maar had ik de motor nog niet gestart. Van die andere keren waarvan ik minder geluk had door stomme foutjes of door mijn gehaastheid zal ik het maar niet hebben!
__________________ Ik hou hem in de lucht, dat probeer ik alvast toch! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |