![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 mei 2005 Locatie: Waregem (BE) Leeftijd: 20
|
Hallo iedereen, Hier ga ik mijn bouwverslag plaatsen van mijn Millenium II. De kit komt van Alex van Ercmarket.com .De tailcase en kop zijn nu al gemaakt. De kop is van metaal, gefreesd met een CNC-machine. De kwaliteit is zeer hoog van de parts! Bladhouders zijn van hard plastic. Bij de kit zit ook een glasfiber canopy. De naad is wel vrij groot maar dat zal wel lukken om die te brushen. De handleiding van de millenium komt op een DVD van ercmarket. Ik heb ze afgedrukt en kom in de 100 pagina's uit. De handleiding is zeer uitgebreid. Alles wordt zeer goed uitgelegd en de tekeningen in de manual zijn ook goed. Binnenkort (na dat ik deze heb gebouwd) zal ik hier ook het bouwverslag van de dyna-x plaatsen. Deze kit is eigenlijk een millenium II maar nog veel meer geupgraded en dus een goede machine voor 3D. Het is wel een vrij dure kit maar de service van ercmarket, kwaliteit van de parts,... is zeer goed! Ik zal de kit (millenium II) nu nog wat meer uitleggen. Zoals ik al zei komt de kit met een glasfiber canopy. De kop is deels uit metaal. Bladhouders zijn van plastic. Carbon frame. Metalen tailboom. Hier heb je al enkele foto's: Dit is mijn setup van de electronica: Servo's op de cyclics zijn KO propo pds-2123 digitale servo, deze servo's zijn gemaakt in Japan en zijn erg goed. Ze werken op 7.2 volt en hebben metalen tandwielen. Aan deze servo staat ook nog een blauw kabeltje dat rechstreeks aan de batterij moet gesoldeerd worden (positieve kant) omdat de servo op 7.2 volt werkt. De gyro is de logitech 6100t met de bijhorende servo 6100G. Op de gas komt een servo uit de kit van de DX7 zender, dit is dus een 2.4ghz die ik ook zal testen. Het zijn digitale servo's die bij de zender komen maar gebruik je best niet op de cyclics of de staart. Ik plaats ze op de gas. Ik ga ook de revlock 20 gebruiken als governor. Ontvanger is de AR7000. Arizona regulator met de peerless 4800 batterij. Ik heb hier ook nog een electrisch schema met bijna dezelfde setup als de mijne. Hier zie je ook dat de ko propo servo's rechstreeks aan de batterij moeten gesoldeerd worden (deze foto komt van runryder) : ![]() Dit was het voor deze keer. Gr, Fréderic |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
ben je al weer bezig?? nou, kom maar op heb je nou al je maiden gehad met je Dragonous II Elite???????
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Dit draadje ga ik zeker volgen Fred. Plaats maar veel foto's.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2003 Locatie: Tiel Leeftijd: 48
|
Hi Fredje, Bespaar veel geld en koop GEEN Dyna X. Ik heb zowel de Millenium II als dyna X gevlogen en merk geen verschil. De mill is kwalitatief goed en heeft exact dezelfde vliegeigenschappen als de Dyna-X. Roterkop en aandrijving zijn gelijke alleen het frame is iets anders. Dyna X destijds weer verkocht en met de mill beleef ik nog steeds veel vliegplezier. Dyna X is iets lichter dan de Mill echter wanneer je het standaard frame vervangt door een carbon versie is het gewicht vrijwel gelijk. Voordeel van de millennium is dat je overal de onderdelen kan kopen en voor de dyna-X alleen bij RC Markend. Hierdoor ben je zeer beperkt en afhankelijk van een leverancier. Waarom heb je de handleiding op DVD? Standaard levert Robbe een handleiding op papier of heeft Alex ook de standaard kit geplunderd? Ook de canopy zoals afgebeeld is niet origineel, waarschijnlijk een Alex wijziging. Veel plezier met de bouw indien je tips nodig hebt dan hoor ik het wel. Ronald
__________________ Hirobo Twister met YS, Millennium II met OS C-spec, Hirobo Shuttle, div Vliegtuigen www.betuwsemodelvliegclub.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 10 maart 2007 Locatie: near the airport Leeftijd: 26
|
leuk draadje erg interresant om andere heli's zo te zien! ga dit zeker volgen. (ik zal ook eens bezig met foto's erop zetten, is altijd leuk)
__________________ T14mz, Trex 700E 12S FBL |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Ik word gesponserd door alex dus ik ga beide heli's vliegen. Ik heb ze al alletwee maar ik ga eerst de millenium bouwen. De handleiding komt op DVD daar kan ik ook niets aan veranderen maar er staat nog een extra bestand op met een betere tekening voor de constructie van het frame. De kit's zijn niet "geplunderd". De service van ercmarket is echt goed. Heb je al problemen gehad met alex? Ik heb de indruk dat je niet echt tevreden bent van zijn heli's. De canopy's zien mij er erg goed uit dus zal wel een goede aanpassing zijn. Als er iets is met de service van ercmarket of iets dat je niet goed vind mag je mij het zeker laten weten! Gr, Fréderic |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2004 Locatie: Zevenhoven Leeftijd: 49
|
Hallo Fredje, Mooie kist welke je gaat bouwen. Mooie spul he die Robbe heli's :0) Mijn vraag is alleen waarom heb je gekozen voor een Millenium II en niet voor de Millenium III pro? Is de laatste niet een nieuwere verbeterde versie? Zomaar nieuwschierig naar jouw keuze, het prijsverschil is namelijk minder dan 200 euro. Eric. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 september 2002 Locatie: België, Geraardsbergen/Gent
| Citaat:
Ik heb wel al dingen gehoord dat de "service" beter kon. Voor de rest, carry on met het verslag. 't Is een zeer deftige heli die vaak vergeten wordt. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
[sub:75e9016416]Ik denk toch dat het een eerlijk man is en dat Jo van rchelistore een grotere sjoemelaar is[/sub:75e9016416] Maar nu gaan we we weer ontopic. Deze avond mss een nieuwe update. Stay tuned, Gr, Fréderic |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2004 Locatie: Zevenhoven Leeftijd: 49
|
Ok dan, Mooie kist welke je gaat bouwen. Mijn vraag is alleen waarom heb je gekozen voor een Millenium II en niet voor de Millenium III pro? Is de laatste niet een nieuwere verbeterde versie? of had de sponsor hem niet op de plank staan :0) Zomaar nieuwschierig naar jouw keuze, het prijsverschil is namelijk minder dan 200 euro. Eric. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 3 april 2006 Locatie: België - Leuven
|
Wel een zeer grappige reactie van Ronald dat Alex de kit geplunderd zou hebben Ook al is dit het topic hier niet voor, maar ik zou iedereen toch afraden bij Alex te kopen. Leveren doet hij wel en bij missingen is hij correct. Echter, de prijzen die hij handteert zijn meestal te hoog. Hij durft ook inferieure onderdelen verkopen voor originele raptor prijzen. Hij houdt er altijd een zeer rare gedachten gang op na bv. je betaald voor een raptor bell maar je krijgt een bell die precies zelf gedraaid is. Hij zal dan argumenteren dat dit totaal niks uitmaakt en zeggen dat hij er zelf ook mee vliegt. Kan best, maar je betaalt voor een raptor bell van TT kwaliteit en niet voor iets anders. Zo durft hij ook dingen verkopen voor 'nieuw' die hij zelf reeds in gebruik heeft. Zo had ik eens een lader gekocht. Hij ontkende dat die gebruikt was (de doos was geopend) hij beweerde dat hij gewoon wat routine controles had gedaan om de werking van de LCD te verefiëren. Tot je er dan achterkomt dat 2 van de 4 zekeringen gesmolten zijn en dat de reserve zekeringen er niet eens bijzitten. Leuk als je daar dan de nieuwprijs moet voor betalen. Wanneer je hem confronteert met prijzen van andere winkels (hij was op een bepaalt punt 10euro duurder) dan wordt hij bijna berzerk. Begint hij waan ideën te verkopen dat het over grijze import gaat en blablbla. Maar op de koop toe geeft hij wel 10euro korting. Nee, ik weet beter nu en probeer hem gewoon te mijden ! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
jongens hier echter graag stoppen met het zwartmaken van winkeliers of personen. hou het svp bij de bouw van deze mooie heli.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Hallo iedereen, Hier weer een update over mijn bouw van mijn millenium II 90. De heli is nu zo goed als af. Ik heb de pitch geregeld op +10/0/-10. Bij het regelen van de servo's had ik wel enkele problemen omdat dit met 3 servo's werkt die achter elkaar staan (zie foto). Uiteindelijk moet je gewoon instellen op de zender dat er maar 1 servo is. Dus geen ccpm of zoiets. De blades die ik ga proberen zijn mah blades en de paddles zijn ook mah. Ik heb wel iets gemerkt. Wanneer ik de heli 4 min aanleg komt de staartservo behoorlijk warm. Het is de bijhorende servo bij de logitech 6100t ik denk dat die servo 6100g noemt. Is dit normaal? De servo zit vlak onder de staart gemonteerd wat ik wel goed vind. Ik heb wel bij het monteren van de links de gewone boutjes vervangen door boutjes met nylon in. Deze week ga ik beginnen met het spuiten van de canopy. Die wordt geel met stickers erop. Normaal dit weekend de eerste vlucht doen. Ik moet ook nog die revlock regelen. Lijkt me vrij moeilijk omdat er enorm veel mogelijkheden zijn. Heeft iemand hier ervarging mee? En voor de 6100t gyro, wat zijn de beste instellingen om een strakke staart te krijgen? Hier nog wat foto's. De kabels van de servo's en dergelijke moeten nog weggewerkt worden. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2005 Locatie: Terwolde
|
Hier zie je hoe je de aansturing neutraal krijgt : http://putstuff.putfile.com/79122/8369272 Wat een geklooi die foto's uploaden |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |