![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2006 Locatie: Belgie te Gent
|
kan het zijn dat er een failsafe ingebouwd is in de r149dp ontvanger zelf? gisteren heb ik gehad dat ik bij 't begin van mn 3de of 4de vlucht de heliliet hooveren, en dat ineens de gas naar idle ging met nog steeds controle over al de andere servo's. nadat ie op de grond staat en hij nog steeds stationaire draaide daal ik de throttle stick en dan schoot de gas weer aan. batterij opgeladen, en probleem was gelijk weg. is dit mogelijk? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2002 Locatie: Boxtel Leeftijd: 37
|
Ja dat is de Battery Fail Safe. Als de ontvanger-accuspanning te laag komt dan gaat alleen de gas in fail-safe stand. De rest blijft gewoon aanstuurbaar. Hoog tijd dat je eens naar je packs gaat kijken, een voltwatch installeert en altijd zorgt dat je accu geladen is voordat je gaat vliegen. Rick |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 27 november 2002 Locatie: Zwijndrecht (België) Leeftijd: 33
|
Uit de 9C userguide : je hebt 2 soorten van failsave, PCM failsave & Battery Failsave this can be temporarily reset by the user by pulling the throttle stick down to idle and advancing it again Y
__________________ "Over-reliance on experience leads to making the same mistakes with increasing levels of confidence" |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
| Citaat:
Reversed weet hij dus ook.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
| Citaat:
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 5 april 2004 Locatie: den haag Leeftijd: 38
|
Of je neemt gewoon geen risico en laad ALTIJD voor t vliegen en na een vluchtje of 4 bij !!
__________________ stoor je niet an mijn uitspraken , ik kan er ook niks an doen dat ik uit duh haag kom !!!!!! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
De battery failsafe treedt bij elke Futaba pcm-ontvanger in werking als de spanning onder de 3,8 Volt komt. Na even stationair te hebben gegeven is de gasfunctie weer 30 sec. aktief. Daarna gaat de gasfunctie weer naar 25%. Zowel bij de FC28 als bij de T9ZAP kun je de battery failsafe verplaatsen naar kanaal 8 en ook een andere instelling geven dan 25%.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #10 (permalink) | ||
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
| Citaat:
Als je dan nog de boel reset en verder gaat ben je wel erg lomp bezig.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. | ||
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2005 Locatie: Terwolde
|
Maxime, Wat is exact je configuratie ? Soort pack, schakelaar? Heb je de spanning onder belasting gemeten ? Heb je ook bij laden en ontladen gekeken per cell.? Mijn ervaring is dat er veel cellen zijn die niet 5 digiservo's aan kunnen. Vooral veel NiMh's storten in. In penlight formaat ben ik op Sanyo FAUP's over geschakeld 4 stuks en ook 5 stuks met regulator. LiPo's met 5.3 regulator (Duralite) met safety switch bevalt my het best. Veel vluchten, veel stroom. Geen zelfontlading. Je kunt dus laden NA het vleigen en er is dan altijd direct stroom om te vliegen. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2006 Locatie: Belgie te Gent
|
het is een 2400 mah nicad in goede staat, 15tal vluchtjes op met dikke kabeltjes op gesoldeerd. ik heb 3*9451 servo zitten, 9254 en nog een gyro +9254 servo. dus allemaal zware stroomverbruikende servo's. ik ga misschien overschakelen naar een lipo setup denk ik met regulator. probleem is eigenlijk opgelost hoor. ik weet nu dat ik een 3/4 tal vluchtjes eruit kan halen en dat ik dan moet laden. bedankt voor de hulp |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2005 Locatie: Terwolde
|
Hoi Maxime, Nog wat info voor je Lipo De Lite Storms 2100 (zelfde als thunderpower zijn heel goedkoop bij www.aircraft-world.com en ze sturen op voor $2.50 tot 200 gram. De regulator van Robbe is niet duur (20 Euro) en regelt naar 5.6 Volt onder belasting. Robbe heeft in de mail bevestigd dat de 611 en Servo of de 401 en Servo tegen 5.6 volt kunnen. (4 nicads vol geven ook 5.6 V. Heb ik ook en werkt goed. Plus is klein en ligt. Ik ben zelf erg tevreden met de Duralite regulator met savety switch. 5.3 V en 7.5 Ah en geintegreerde savety switch. Dus als het draadje naar of switch kapot gaat blijft de boel draaien. Er zit standaard maar 1 input draad en 1 puput draad aan, maar dat blijkt voldoende. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |