![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
En waar kan je het beste mee beginnen? En welke 90er zou je dan naar moeten kijken? alexander | |
|
| | #32 (permalink) |
| Guest
|
Vergeet een 90-er voor het begin. Niet omdat ze minder goed vliegen ofzo (weet ik niet), maar omdat reparaties duurder zullen zijn. Gewoon een .50 raptor wordt bij ons geadviseerd om mee te beginnen. Die is relatief goedkoop, onderdelen zijn goed te verkrijgen en niet duur, en hij vliegt an sich prima. |
|
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Een 50 heli is veel goedkoper in brandstofverbruik, onderdelen en gewoon wat vriendelijker om mee te beginnen. Raptors zijn erg populair momenteel en onderdelen zijn overal verkrijgbaar. Na deze beginnersheli kun je zelf een goede keuze maken waarmee je verder wilt.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Guest
|
Ok dan heb ik denk ik mijn keuze gemaakt Nou mijn vader zijn keuze nog ff laten maken voor de raptor 50 Dan eerst naar de kapper en daarna naar bloemendaal En nu nog hard zoeken naar een club in de buurt of een veldje waar ik kan en mag vliegen Weet iemand hier een club? (Ja na deze post ga ik ook al in het club forum kijken maak je geen zorgen) Thanks Alexander |
|
| | #36 (permalink) |
| Guest
|
Hey, nieuw is altijd leuk, maar als je alles optelt kom je zeker boven de 1000 euro uit! (Even iets promoten)... tweede hands kan best interessant zijn. http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=58112 . € 425,- compleet zelfs inclusief startmotor, gloeimateriaal, (ook vast nog wel wat brandstof), computerzender enz. enz. Het is misschien niet een Raptor, maar wel een zeer goede beginnersheli waarvan de spare's ook betaalbaar zijn en overal verkrijgbaar. Wat dan nog ontbreekt is een lader met laadkabels (maar ook dat is waarschijnlijk wel te regelen). Als je wel (ooit) naar een gebruikte heli gaat kijken, neem dan een ervaren piloot mee (van b.v. je vliegclub). Greetz van Aldert |
|
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Nee koop een nieuwe Raptor met je vader
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Mijn vader heeft mij laten weten dat ik het mag betalen... (Had mischien toch eerst moeten overleggen) Heb nog 2 draaitafels + mixer en een ps2 die ik kan verkopen... Dus weet mijn budget niet echt. Maarja even update over wat ik vandaag gedaan heb Ben naar modelbouw bloemendaal geweest en heb daar gekeken naar heli's hij heeft ook een indoor voor me voor gevlogen en ik heb daar een simulator gekocht. (€40 voor de sim (d8 ik) bleek €40 voor de USB zender (alleen USB niks anders) de sim zat er wel bij maar deet het niet dus heb ik als freeware van het internet geplukt (FMS precies dezelfde als bijgeleverd Anyway ik weet niet of het aan mij ligt maar hij heeft een paar symptomen (de heli dan). 1) Als ik niks doet draait hij rond om zijn as (mischien wel heel normaal weet ik niet) 2) hij helt naar links of rechts/voor of achter en blijft dus niet echt stillhangen (mijn stick staat gewoon in het midden en ik raak hem niet aan) Ik weet niet of dit met instelling te maken heeft maarja Verder heb ik een paar vraagjes wat betreft de zender zelf: Er zitten 4 schuifjes op 2 horizontaal en 2 verticaal 1 links van de rechter joystick en 1 rechst van de linker joystick verder zitten de horizontale onder de joysticks Ik hoop dat dat een beetje een beschrijving is Kan iemand mij vertellen vaar ze voor dienen? :blush: Alexander PS. Ik heb je gezegd dat ik een NewB ben (ennuh telt hier het spreekwoord: Er zijn geen domme vragen slechts domme antwoorden? plz) | |
|
| | #39 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 maart 2007 Locatie: Drachten
| Citaat:
| |
| | |
| | #40 (permalink) | ||
| Guest
| Citaat:
Verder weet ik nu ook waar de trims(schuifjes) voor zijn dus ik denk dat ik de zender snap Alexander | ||
|
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 19 oktober 2006 Locatie: Giesbergen Leeftijd: 29
|
Blijkbaar heb je nu al door dat een heli geen auto is... die enkel doet wat jij stuurt groeten
__________________ Logo 600 carbon frame vstabi, , Heinseleit TDR, SAB Goblin 700 (hopelijk SNEL) |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Als je rust neemt en kijkt naar de bewegingen die je hebt gemaakt met FMS (van vol + throttle naar vol - throttle in minder dan 0.1 sec. ....) dan zou je toch wel denken dat als je dat probeert in het echt je nogal hard de grond raakt Maar ook al is hij anders dan het echt het is toch leuk om te doen | |
|
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Hmmm ik dacht dat ik al een reply had geschreven maar mn eigen computer doet maf. Hier komt ie alsnog: Heb je je zender al goed ingesteld op de sim? Ik bedoel misschien geeft hij verkeerde signalen door. Hoe hard draait de staart rond? Als hij nu still blijft hangen was het inderdaad de trim.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |