Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Brandstof specifiek

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 17 mei 2007, 22:04   #31 (permalink)
kingdutch
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredje
De parts van de TZ zijn zeer goedkoop. Is misschien te doen om dan toch een 90er te vliegen.
Zoals al iemand heeft voorgesteld, ga eerst eens naar een club kijken. Leer je direct zeer veel bij en kan je het tenminste een beetje
inschatten.

Gr,
Fréderic
Wat is het verschil precies tussen 50er en 90er behalve de grote? En wat zijn de voor en nadelen?
En waar kan je het beste mee beginnen?
En welke 90er zou je dan naar moeten kijken?

alexander
  Met citaat reageren
Oud 17 mei 2007, 22:38   #32 (permalink)
hezik
Guest

Standaard

Vergeet een 90-er voor het begin. Niet omdat ze minder goed vliegen ofzo (weet ik niet), maar omdat reparaties duurder zullen zijn.

Gewoon een .50 raptor wordt bij ons geadviseerd om mee te beginnen. Die is relatief goedkoop, onderdelen zijn goed te verkrijgen en niet duur, en hij vliegt an sich prima.
  Met citaat reageren
Oud 17 mei 2007, 23:19   #33 (permalink)

Rhelie's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

Een 50 heli is veel goedkoper in brandstofverbruik, onderdelen en gewoon wat vriendelijker om mee te beginnen.
Raptors zijn erg populair momenteel en onderdelen zijn overal verkrijgbaar.
Na deze beginnersheli kun je zelf een goede keuze maken waarmee je verder wilt.
Oud 18 mei 2007, 08:11   #34 (permalink)
kingdutch
Guest

Standaard

Ok dan heb ik denk ik mijn keuze gemaakt

Nou mijn vader zijn keuze nog ff laten maken voor de raptor 50
Dan eerst naar de kapper en daarna naar bloemendaal
En nu nog hard zoeken naar een club in de buurt of een veldje waar ik kan en mag vliegen

Weet iemand hier een club? (Ja na deze post ga ik ook al in het club forum kijken maak je geen zorgen)

Thanks
Alexander
  Met citaat reageren
Oud 18 mei 2007, 09:35   #35 (permalink)

Leeftijd: 20
Standaard

Ik zou toch ook zeker zoeken naar een goede simulator hoor! Leer je in het begin zeeerrrrrr veel mee. Is echt zijn geld waard!
fredje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2007, 09:51   #36 (permalink)
Aaalie
Guest

Standaard

Hey,

nieuw is altijd leuk, maar als je alles optelt kom je zeker boven de 1000 euro uit!

(Even iets promoten)... tweede hands kan best interessant zijn. http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=58112 . € 425,- compleet zelfs inclusief startmotor, gloeimateriaal, (ook vast nog wel wat brandstof), computerzender enz. enz. Het is misschien niet een Raptor, maar wel een zeer goede beginnersheli waarvan de spare's ook betaalbaar zijn en overal verkrijgbaar. Wat dan nog ontbreekt is een lader met laadkabels (maar ook dat is waarschijnlijk wel te regelen).
Als je wel (ooit) naar een gebruikte heli gaat kijken, neem dan een ervaren piloot mee (van b.v. je vliegclub).

Greetz van Aldert
  Met citaat reageren
Oud 18 mei 2007, 12:22   #37 (permalink)

laurens's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

Nee koop een nieuwe Raptor met je vader Zelfs al word het meer dan kan je even doorsparen.
Oud 18 mei 2007, 17:02   #38 (permalink)
kingdutch
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurens
Nee koop een nieuwe Raptor met je vader Zelfs al word het meer dan kan je even doorsparen.
Hmm waar komt die opeens vandaan? :P
Mijn vader heeft mij laten weten dat ik het mag betalen... (Had mischien toch eerst moeten overleggen)
Heb nog 2 draaitafels + mixer en een ps2 die ik kan verkopen... Dus weet mijn budget niet echt.

Maarja even update over wat ik vandaag gedaan heb

Ben naar modelbouw bloemendaal geweest en heb daar gekeken naar heli's hij heeft ook een indoor voor me voor gevlogen en ik heb daar een simulator gekocht.
(€40 voor de sim (d8 ik) bleek €40 voor de USB zender (alleen USB niks anders) de sim zat er wel bij maar deet het niet dus heb ik als freeware van het internet geplukt (FMS precies dezelfde als bijgeleverd )

Anyway ik weet niet of het aan mij ligt maar hij heeft een paar symptomen (de heli dan).

1) Als ik niks doet draait hij rond om zijn as (mischien wel heel normaal weet ik niet)
2) hij helt naar links of rechts/voor of achter en blijft dus niet echt stillhangen (mijn stick staat gewoon in het midden en ik raak hem niet aan)

Ik weet niet of dit met instelling te maken heeft maarja

Verder heb ik een paar vraagjes wat betreft de zender zelf:

Er zitten 4 schuifjes op 2 horizontaal en 2 verticaal 1 links van de rechter joystick en 1 rechst van de linker joystick verder zitten de horizontale onder de joysticks
Ik hoop dat dat een beetje een beschrijving is
Kan iemand mij vertellen vaar ze voor dienen? :blush:

Alexander

PS. Ik heb je gezegd dat ik een NewB ben (ennuh telt hier het spreekwoord: Er zijn geen domme vragen slechts domme antwoorden? plz)
  Met citaat reageren
Oud 18 mei 2007, 18:08   #39 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingdutch
1) Als ik niks doet draait hij rond om zijn as (mischien wel heel normaal weet ik niet)
2) hij helt naar links of rechts/voor of achter en blijft dus niet echt stillhangen (mijn stick staat gewoon in het midden en ik raak hem niet aan)

Er zitten 4 schuifjes op 2 horizontaal en 2 verticaal 1 links van de rechter joystick en 1 rechst van de linker joystick verder zitten de horizontale onder de joysticks

Alexander
dat hij niet blijft stilhangen is nu de kunst van helivliegen.. je heli zal nooit stil blijven hangen.. je moet altijd tegensturen om hem stil te laten hangen
TrexzNL is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2007, 20:42   #40 (permalink)
kingdutch
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TrexzNL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingdutch

Alexander
dat hij niet blijft stilhangen is nu de kunst van helivliegen.. je heli zal nooit stil blijven hangen.. je moet altijd tegensturen om hem stil te laten hangen
Ben druk bezig met de sim En heb al 1.5 min. gehovered wat denk niet zo veel is maar ik ben er blij mee (1.5 min. is toen ik klokte ik heb wel langer gedaan zonder klok maar toch )
Verder weet ik nu ook waar de trims(schuifjes) voor zijn dus ik denk dat ik de zender snap

Alexander
  Met citaat reageren
Oud 19 mei 2007, 08:45   #41 (permalink)

Leeftijd: 29
Standaard

Blijkbaar heb je nu al door dat een heli geen auto is... die enkel doet wat jij stuurt

groeten
Oud 19 mei 2007, 09:48   #42 (permalink)

Standaard

En dat al met FMS...

Alexander, houd er wel rekening mee dat fms qua vliegeigenschappen niet nauwkeurig is.. in het echt zal een heli heel anders reageren en doen..
TrexzNL is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2007, 21:26   #43 (permalink)
kingdutch
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TrexzNL
En dat al met FMS...

Alexander, houd er wel rekening mee dat fms qua vliegeigenschappen niet nauwkeurig is.. in het echt zal een heli heel anders reageren en doen..
:P Dat had ik ook al in de gaten..
Als je rust neemt en kijkt naar de bewegingen die je hebt gemaakt met FMS (van vol + throttle naar vol - throttle in minder dan 0.1 sec. ....) dan zou je toch wel denken dat als je dat probeert in het echt je nogal hard de grond raakt
Maar ook al is hij anders dan het echt het is toch leuk om te doen
  Met citaat reageren
Oud 19 mei 2007, 21:42   #44 (permalink)

laurens's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

Hmmm ik dacht dat ik al een reply had geschreven maar mn eigen computer doet maf.

Hier komt ie alsnog:

Heb je je zender al goed ingesteld op de sim? Ik bedoel misschien geeft hij verkeerde signalen door.

Hoe hard draait de staart rond? Als hij nu still blijft hangen was het inderdaad de trim.
Oud 20 mei 2007, 08:49   #45 (permalink)
kingdutch
Guest

Standaard

@laurens

Mijn zender werd bij geleverd. Maar kheb nu geen zin om aan trims te draaien dus ik leef er mee en probeer hem zo recht te houden

thnx
alexander
  Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Brandstof specifiek
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten