![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2004 Locatie: Curacao
|
@ Pardoez, Ik heb meedere malen voor Holland Media Groep gefilmd met een vidoe camera (met steady shot) onder een Futura SE (10cc). Deze heli kon met wat moeite een volle can van 5 liter opbeuren. De camera had een gewicht van ±2,5 kilo, dus geen moeite voor de heli. Ik had de camera volledig in zacht schuim ingepakt vanwege de trillingen. Een 50-er (8,5cc of electro) zou denk ik een 3,5 kilo wel kunnen tillen. Persoonlijk denk ik dat electro beter is (geen rook, geen trillingen). Voor filmen wordt er rustig gevlogen dus is 10 minuten haalbaar. Uiteraard zal je in extra accu´s moeten investeren. Het grootste probleem is dat je niet kan zien WAT je filmt. Beter wordt het als er een terug koppeling is naar een laptop en dat een tweede persoon de camera kan draaien/inzoomen excetra. Als je wat geld heb om te investeren gaan dan op deze site kijken www.microdrones.com Leren helivliegen doe je niet 1-2-3, zeker gezien jou leeftijd, hier gaat jaren overheen. Met dit systeem kan iedereen zonder vlieg ervaring vliegen. Je kan b.v. een GPS coordinatie opgeven en hij vliegt er vanzelf naar toe. Ook is het mogenlijk om met een speciale bril (Virtual Realety) te vliegen, hiermee ZIE je dus alles vanuit het toestel!. Het kost wel wat maar je hebt het neusje van de zalm. Gr Frans.
__________________ Oh moeder, wat is het heet! |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2007 Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
| Citaat:
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |