![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #181 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2010 Leeftijd: 36
|
vinden jullie het verstandig om op de Vario benzin trainer ook een governer en een helicommand te bouwen? Zo ja welk type coverner is geschikt voor op benzine en welk type helicommand. Ik wil als ik eenmaal kan vliegen namelijk een ander onderstel gaan monteren zodat ik met een camera kan vliegen op deze heli. Alle stabiliteit is dus welkom. Verder moet ik nog even op zoek naar een kruis voor onder deze heli. moet ik ongeveer de rotor diameter gaan aanhouden? Ik zal eens kijken of ik er een bouwverslag van ga maken. is misschien wel leuk maar aan de andere kant ik heb ook niet altijd mijn camera s bij de hand.
|
| | |
| | #182 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2007 Locatie: Voorlopig nog Waregem, straks in Kalken Leeftijd: 49
|
De plannen van Vario zijn idd soms nogal eigenzinnig om te begrijpen. Bestudeer ze goed, kijk en blijf er op kijken, slaap er van tijd een nachtje over en je raakt er wel aan uit. Het op maat maken van de hekrotoraandrijving staat ook mooi uitgelegd in de cataloog van Vario. Kijk daar eens. Geraak je er nog niet aan uit, kom dan aanstaande zondag naar de schaalforummeeting van dit forum in Hulten. Dan leg ik het je daar wel uit. Een governor en een stabilisatiesysteem zijn zoals ik reeds schreef langs geen kanten nodig in een benzinetrainer. Je bent nog een beginnende vlieger meen ik begrepen te hebben. Hoe minder elektronische poespas in het begin, hoe beter (lees: minder zorgen). Stel de juiste normale pitch- en gascurves in op je zender en eventueel een idle up. Zo deed en doe ik het nog altijd... Wil je later deze dingen functioneel gaan inbouwen (bijv. als hulpmiddel bij fotografie), dan kan dat nog altijd. Heligroeten, Nick |
| | |
| | #183 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2010 Leeftijd: 36
|
He Blue bird, ja ik begrijp je antwoord, en wellicht ben ik ook wat onduidelijk geweest hierin, ik bedoel dus eigenlijk te zeggen van heeft het nut om dit soort apparatuur in te bouwen als je er op een gegeven moment mee gaat vliegen als je een camera onderstel gaat monteren. Ik moet dan natuurlijk veel meer meeliften en ik lees bij de site van Vario dat als je gaat liften dit tot ongewenst hoge toerentallen kan leiden met name bij het landen. Ik begrijp uit hun text dat het een beetje is als vliegen met een zware schaalromp. Ik wil dus nu eigelijk al weten of ik het in de toekomst nodig heb zodat ik enigzins het zwaartepunt en de ruimte voor de elektronica goed kan inschatten. tof trouwens dat je me even door dit soort voor mij nog onbekende vraagstukken heen helpt. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |