![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Kruis maximaal 80% van je rotordiameter maken, anders kan het resonantie opleveren! Dat levert een stukke R50 op.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 mei 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 26
|
Ik denk dat ik daar net iets overheen zit. Goed dat je het zegt, ga ik morgen meteen ff naar kijken!
__________________ Raptor 50 V2: Charging..* White Minimag: for sale. * RealFlight G4.5: Transmitter lend out. |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Resonantie is niet alleen afhankelijk van lengte maar ook van stijfheid en demping van het materiaal. Als het niet trilt, hoef je er niets aan te doen.
__________________ Vriendelijke groeten • diy motor tips • Drive Calculator • • diy motor group • Cumulus MFC • |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2005 Locatie: Den Helder Leeftijd: 52
|
Leuk om te zien dat je een brandstoffilter tussen je brandstoftank en de uitlaat hebt gemonteerd , wat is je logische gedachte bij de montageplaats van dit filter ?,,,,, Kwaad kan het niet maar of het nut heeft is vraag 2
__________________ Caliber 5 , Hirobo Eagle Freya, (T-rex 450 staat op de kast) Futaba T10CHP 2.4 |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 5 april 2004 Locatie: den haag Leeftijd: 38
|
Gewoon een extra vuilfiltertje . Ik heb t ook op al mijn vliegend spul . Niks mis mee .
__________________ stoor je niet an mijn uitspraken , ik kan er ook niks an doen dat ik uit duh haag kom !!!!!! |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 mei 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 26
| Citaat:
Wel kan ik je vertellen waarom ik hem daar heb laten zitten. Da's namelijk onder het motto; baat het niet, dan schaadt het ook niet!
__________________ Raptor 50 V2: Charging..* White Minimag: for sale. * RealFlight G4.5: Transmitter lend out. Laatst gewijzigd door hubris; 6 februari 2008 om 01:56 | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Daar is een simpele reden voor, de uitlaat blaast in je tank via de druknippel en er komt bruine drab en stukjes koolaanslag mee. Die wil je niet in je tank hebben dus vandaar dat filter. Tanken doe ik via een parelfiltertje wat in de can ligt als clunck dus heb ik geen filter meer nodig tussen tank en carb.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Nog beter is het om die drukaansluiting helemaal weg te laten. Druk is niet nodig, en daarmee elimineer je weer een mogelijke storingsbron want bij kapot gaan van drukslang zal motor afslaan. Sproeiernaald moet wel wat verder opengezet worden zonder druk.
__________________ Vriendelijke groeten • diy motor tips • Drive Calculator • • diy motor group • Cumulus MFC • |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 10 december 2006 Locatie: Grave Leeftijd: 34
|
mijn eerste hover poging met een Raptor nadat ik geoefend had met een piccolo na een tijdje oefenen (ook op de sim) blijkt dat ik toch nog wel een prutsert ben en heb lopen tanken zonder de motorslang af te knijpen... oefenvluchtje nr zoveel een van mijn laatste vluchten en toen heb ik nog een mooie vlucht gehad met een crash....Door een ondoordachte stuuractie.....Daarna niet meer gevlogen (ben een mooi weer vlieger
__________________ Thunder Tiger EK4-S2, T-rex 450S, T-rex 450SE V2, Multiplex Fox RC, Graupner MX-16 En een vader van 2 mooie dochters ! Laatst gewijzigd door relaxteb; 6 februari 2008 om 12:01 |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Gaaf om te zien zo! Ongeveer zo'n geschiedenis wil ik ook gaan maken, maar dan zonder 't crashen Even een snelle vraag tussendoor, is onderstaand pompje geschikt als brandstofpompje voor in mijn startkist? ![]() Bron: https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=1953
__________________ Raptor 50 V2: Charging..* White Minimag: for sale. * RealFlight G4.5: Transmitter lend out. |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
VDO pomp, zeer geschikt. Wel monteren met het pomphuis naar beneden, anders kan er op den duur olie langs de keerring in de motor komen. Mocht je ooit met benzine gaan vliegen, de meeste pompjes zijn niet geschikt voor benzine. Benzine tast het kunststof aan.
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Kijk, dat is nou goed nieuws. Ik had em namelijk in de haast gehaald bij een shop in Elst, zonder te kijken of ze me het goede voorschotelden. Voordat ik hem straks wilde gaan inbouwen, las ik nog even de verpakking en merkte ik ineens dat er op het doosje stond dat ie eigenlijk voor waterspuiten van modelbrandweerboten e.d. was. Even snel googlen leerde mij dat de meeste speciale electrische brandstofpompjes er netter uit zien (kastje er omheen enzo), dus vandaar dat ik twijfelde....
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 april 2004 Locatie: den haag Leeftijd: 38
| Citaat:
Waar baseer je dit op dan Ron ?? Bijna ALLE helivliegers vliegen MET drukaansluiting ?? Hubris , die pompjes zijn eigelijk allemaal niet geschikt voor methanol en nitro , op den duur gaan ze lekken en minder produceren . Ik doe gemiddelt in de zomermaanden 3 a 4 maanden met wat voor pomp dan ook . Ik heb van alles al geprobeert , van goedkoop tot duur . Misschien ligt t aan de hoeveelheid nitro , ik gebruik 30% , er zijn mensen op de club die 5% hebben en al tijden met een el cheapo pomp doen .
__________________ stoor je niet an mijn uitspraken , ik kan er ook niks an doen dat ik uit duh haag kom !!!!!! | |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2005 Locatie: juinen
|
ik had ook zon pomp , lekte na een half jaar . en als je hem in elst gekocht hebt weet je 1 ding zeker , je hebt genoeg betaalt ! mvg ferry
__________________ 1e en enige lid van mbv 'de vrije vlieger' http://www.youtube.com/watch?v=yqmPgDaVcLI |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Dan zal ik het gewoon maar eens proberen. Voor de zekerheid ga ik er dan maar wel iets "waterdichts" omheen bouwen. Lekken is natuurlijk nooit de bedoeling. En vooral niet in mijn prachtige *kuch* alu startkoffer!
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |