![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 mei 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 26
|
Vandaag was het dan zo ver. Na een aantal keer in de tuin te hebben gehoverd, ben ik vandaag naar een wat groter veldje gegaan om daar te kijken hoe goed ik nou echt ben Pijnlijke ontdekking... het viel namelijk best wel tegen om mijn R50 stabiel te houden in een rustige voorwaartse vlucht. Ook hoveren op ooghoogte en hoger viel me erg zwaar. Maarr.... de eerste poging is er. Helaas had ik geen superdeluxe (film)camera bij me, dus zullen jullie het nog een keer moeten doen met een baggerkwaliteit filmpje dat met mijn telefoon gemaakt is. Gelukkig ging mijn lieve vriendinnetje ook mee, zodat ik niet hoefde te vliegen én filmen tegelijk het 'vlieg-gedeelte' volledig unedited is... Dat de motor nog niet 100% lekker loopt, dat weet ik. Maar natuurlijk zijn alle tips, adviezen en andere commentaren van harte welkom! Veel kijkplezier: YouTube - Raptor 50 : first flight outside the backyard
__________________ Raptor 50 V2: Charging..* White Minimag: for sale. * RealFlight G4.5: Transmitter lend out. Laatst gewijzigd door hubris; 11 februari 2008 om 20:18 Reden: layout van de post. |
| | |
| | #62 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2005 Locatie: juinen
|
ging toch mooi ! . wel bagger muziek :] dus ken je niet horen of ie goed loopt . nou vooral veel brandstof verbranden . mvg ferry
__________________ 1e en enige lid van mbv 'de vrije vlieger' http://www.youtube.com/watch?v=yqmPgDaVcLI |
| | |
| | #64 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 mei 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 26
|
VET Mijn eigen strip-afbeelding! Als mijn vriendinnetje dit ziet, dan wordt ze waarschijnlijk zó jaloers dat ze zelf ook gaat vliegen
__________________ Raptor 50 V2: Charging..* White Minimag: for sale. * RealFlight G4.5: Transmitter lend out. |
| | |
| | #65 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 31
|
Goed Bezig!!!
__________________ MX-22 -> Three Dee NT Vstabi & Three Dee MP/e Vstabi RC-heli WORKSHOP + Vlieglessen -->www.pitch-play.nl / www.3dhelifreakz.nl |
| | |
| | #66 (permalink) |
|
Bah, bah en nog eens bah! Dinsdagmiddag in het heerlijke zonnetje nog een tankje gevlogen, niets aan het handje, sterker nog, het ging zelfs erg lekker, al zeg ik het zelf. Gisteren vanwege de mist de hele dag niet gevlogen. Maar aan het eind van de dag, toen de mist wat op trok en het nog (net) niet donker was, MOEST ik gewoon even vliegen, al was het maar wat hoveren in de tuin... Helaas dacht mijn R50 van niet. Hij wilde maar niet starten... Aangezien ik de gloeiplug al enige dagen niet opgeladen had, dacht ik dat daar het probleem zat. Dus heb ik deze gisteravond aan de lader gelegd. Slecht humeur, maarja.. eigen schuld, dacht ik zo. Zojuist wilde ik het (met opgeladen gloeiplug) nogmaals proberen. Maar wederom geeft hij geen kik. De startmotor draait zonder problemen, brandstof aanzuigen is ook geen enkel probleem, maar hij slaat maar niet aan... Omdat ik verder niets kon bedenken ben ik het probleem maar weer bij de gloeiplug gaan zoeken. Ik heb echter geen idee hoe hoog het voltage van de plug moet zijn. Met een (huis-tuin-en-keuken-)multimeter even snel de spanning van de plug gemeten; 1,3V. De gloeiplug moet (in plaats van voor in de motor) aan de zijkant aangekoppeld worden (is verlengd met een klein draadje). Het gedeelte dat op de motor zit, gaf bij een meting echter maar 0,10V aan. Zou dit het probleem kunnen zijn? Wat zijn de juiste spanningen voor de gloeiplug? En als dit niet het probleem is... wat zou het kunnen zijn?!?!
__________________ Raptor 50 V2: Charging..* White Minimag: for sale. * RealFlight G4.5: Transmitter lend out. |
| | |
| | #67 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Het gaat er om hoe hij gloeit. Niet hoeveel volt of amperes er door gaan. Gemiddeld wel 1,2V overigens (spanning van een enkele cel) Haal de plug er uit en stop hem in de ignitor. Kijk gewoon of hij goed gloeit. Maar je glowplug extension lijkt keduuk. Gewoon even de extension omzeilen en de ignitor rechtstreeks op de plug plaatsen. P.S. In de winter moet ik ook altijd mijn powerpanel wat verder openschroeven vanwege de kou. Soms ook de plug wat los draaien bij het starten om de compressie wat te verminderen.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL Laatst gewijzigd door wrobijns; 14 februari 2008 om 12:31 |
| | |
| | #68 (permalink) |
|
Ik gebruik een field-plug, dus zo-eentje met een accu erin die ik niet aan mijn powerpanel hoef te koppelen, behalve om hem op te laden. Ik zou echter niet weten waar ik kan zien of hij goed gloeit.... Deze dus, maar dan zonder 't metertje:
__________________ Raptor 50 V2: Charging..* White Minimag: for sale. * RealFlight G4.5: Transmitter lend out. Laatst gewijzigd door hubris; 14 februari 2008 om 12:41 |
| | |
| | #69 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Plug uit je motor schroeven, en dan in je gloeistick plaatsen. Het zou minimaal mooi oranje moeten gloeien.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #70 (permalink) |
|
Probleem gevonden! Ik maakte gebruik van een "verlengstukje" voor de plug. plugje: http://furia.nl/heli/images/P1283883.jpg kabeltje (rood): http://furia.nl/heli/images/P1283872.jpg Deze werkte niet (meer) goed. Want zet ik de gloeistarter direct op de plug, dan begint deze direct mooi oranje/wit te gloeien. Bedankt Laurens en Walter!
| | |
| | #71 (permalink) |
|
WOW! Zojuist voor het eerst zonder trainingskruis gevlogen... Doodeng met de eerste keer opstijgen en landen, maar het ging bijzonder goed. Een vriend van me was mee en die had me nog nooit zien oefenen.. AND I IMPRESSED HIM! Ik merk duidelijk dat het wegvallen van het trainingskruis stabiliteit oplevert, in plaats van kost. En dan met name stabiliteit in verticale richting. Kortom, pitch/throttle verlagen betekent nu niet meer dat hij direct "inzakt". Als alles goed gaat zometeen nog maar een rondje, als mijn vriendinnetje d'r camera opgeladen heeft... Het weer is goed en ik heb er ZIN IN
| | |
| | #72 (permalink) |
| Lid sinds: 9 oktober 2006 Locatie: Puiflijk Leeftijd: 28
|
Hey hubris komt helemaal goed met het heli vliegen heb ik al gezien. En de muziek onder het filmpje was prachtig. Beschrijft een beetje de kick die je krijgt met het vliegen en veilig landen. Ik ben zelf nog een beetje aan het sleutelen en proberen met de trauma heli, heeft wat motor prolemen zie elders op forum. Maar heb men electro heli weer opgebouwd na de crash van eind vorig jaar. En weer mee gevlogen zaterdag en zondag. Met koude vingers. Als de heli's meewerken en het weer goed is ga ik weer wat vaker na de club. Ik ga nu verder met de rest van de opbouw van de grijze longranger en hoop die voor de zomer weer vliegklaar te hebben. groet marc
__________________ Als je heli valt, valt het tegen. |
| | |
| | #73 (permalink) |
|
Hey marc, Stiekem had ik gehoopt dat je gister ook op de club zou zijn. Er zouden dan (bijna) net zoveel heli- als vleugelvliegers geweest zijn ![]() Gister heb ik voor het eerst voor het oog van clubleden gevlogen en hoewel ik GRUWELIJK zenuwachtig was, ging het toch niet onaardig. Ik las dat je problemen heb met de motor van je Traumaheli. Hopelijk krijg je dat snel opgelost, want dat blijft een pareltje! Oh trouwens, ik heb nog wat foto's van een real-size trauma, die in het Aviodrome hangt. Die stuur ik straks wel ff via de mail Kan je niet een mooi bouwverslagje maken van de Longranger? Ik weet zeker dat er hier meer heli-vliegers zijn die dat interessant vinden om te zien Succes ermee en CU soon!
| | |
| | #74 (permalink) |
|
Wederom een technisch vraagje; ik had op mijn R50 een remote glow adapter zitten. Helaas heeft deze het door kabelbreuk (inwendig) en het kapot trillen van het aansluitpunt niet zo lang mee mogen maken. Nu heb ik een nieuwe besteld, maar deze heeft een ander soort aansluiting. En eerlijk gezegd weet ik nu niet goed wat waarop moet.. Is het een kwestie van gewoon op het "pinnetje" clippen, of komt er meer bij kijken? Het gaat om deze adapter: ![]() Bedankt alvast!
__________________ Raptor 50 V2: Charging..* White Minimag: for sale. * RealFlight G4.5: Transmitter lend out. Laatst gewijzigd door hubris; 19 februari 2008 om 18:21 |
| | |
| | #75 (permalink) |
| Lid sinds: 5 april 2004 Locatie: den haag Leeftijd: 38
|
Het klipje gaat op de plug , de massa gaat via de montage ,het oogje dus !! En gloeien doe je gewoon op t dingetje wat op de plug lijkt , simpel toch ?? Werkt prima hoor , ik gebruik zelf tulpstekkers ervoor , vind ik persoonlijk makkelijker !!
__________________ stoor je niet an mijn uitspraken , ik kan er ook niks an doen dat ik uit duh haag kom !!!!!! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |