![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2007 Locatie: Nijmegen / Ledeacker Leeftijd: 26
|
Hey, Gister eindelijk tijd gevonden om m'n aangeschafte FlyCamOne 2 onder m'n heli te hangen. Ik dacht zelf een mooi plekje te hebben gevonden waar ik hem simpel maar goed kon bevestigen (onder de brandstoftank, mbv het voetje van de FCO2). Nadat ik eerst even wat aan het hooveren was, had weer een tijdje niet gevlogen en ben überhaupt nog een beginner, zag ik op een gegeven moment een stukje keukenpapier naar beneden komen dwarrelen. Ik begreep meteen dat dit het stukje keukenpapier was dat ik tussen de brandstoftank en de FCO2 had gedaan om een beetje het trillen te kunnen dempen. Na dat te zien, ik meteen de heli landen, maar net vóór dat ik de heli aan de grond had, zag ik ineens de FCO2 aan het "veiligheidskoortje" bungelen - toch weer duidelijk dat die koortjes niet voor niets zijn. Eenmaal geland, bleek dat, nadat dat stukje keukenpapier weg was, er blijkbaar zoveel vibratie op de fco2 was gekomen, dat het voetje gewoon afgebroken is bij die pinnetjes waarmee je de FCO2 erop vast klikt. Erg zonde, maar gelukkig is dus de camera zelf nog wel intakt. Nu vroeg ik me twee dingen af: 1) Is het normaal dat dit voetje ze snel kapot ging? (dus binnen een klein kwartiertje, waarvan misschien dus hooguit 2 minuten zonder enige absorbering van de vibratie van de heli, maar dacht dat dat toch ook nog wel mee moest vallen...) Voor mijn gevoel is het toch wel erg snel kapot, maar vrees dat het vast niet onder garantie zal vallen... 2) Hebben jullie nog tips hoe een FCO2 onder een Raptor te hangen? Greetz, Martijn |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Wijchen Leeftijd: 21
|
Ik vrees dat als hij zo hard trilt dat hij kapot trilt dat je mooie video's ook wel kan vergeten
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #4 (permalink) | ||
| Lid sinds: 17 november 2007 Locatie: Nijmegen / Ledeacker Leeftijd: 26
| Citaat:
Citaat:
Maar ik denk wel dat ik een volgende keer iets anders moet pakken dan keukenrol Verder nog tips over hoe en evt. waar ik verder de camera nog goed zou kunnen plaatsen??? | ||
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
Ja , hier een tip ,vraag je geld terug of smijt/plaats em in de container. Ik heb er ook een en hij kan absoluut niet tegen trillingen want dan valt de camera uit. Ik heb van alles geprobeert om de trillingen te absorberen maar niets helpt. Na ongeveer 15 vluchten (met een trainerskist met een 7.5cc erop) en dus ook pogingen om te filmen is het nog niet gelukt. Een fotoshoot met de interval werkt dan weer wel goed maar daar koop je zo'n ding niet voor. Wat wel goed gaat is filmen op een zweefvliegtuig en ook nog een goede beeldkwalliteit, maarja daar zijn ook geen trillingen. Jij wil hem onder je heli plaatsen? gaat niet lukken helaas, te veel trillingen dan valt je camera uit. Ik begrijp niet dat ze die prul op de markt brengen terwijl het nog niet goed werkt. Ik bedoel maar, een ontvanger en servo's etc kunnen wel tegen trillingen en waarom dan een flycam niet??? dat ding IS voor in een vliegtuig. Een lid bij onze vliegclub heeft de flycamone1 en die kan "wel tegen trillingen'' hij valt teminste niet uit bedoel ik dan. En de beeldkwaliteit is 2 keer slechter Let ook op dat als je hem plaatst onder je heli dat je geen strakke elastieken gebruikt want daar kan hij ook al niet tegen. Plaats hem in zeer zacht en dik schuim en geen strakke elastieken. het voetje is bagger,trilt te veel,gooi maar weg En praat lief tegen hem, een beetje peptalk, een mooi liedje zingen enzo. ik ben benieuwd of het lukt. Heel veel sucses met je camera Gr Matthijs |
|
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
Hallo Hezik Er zit gewoon standaard spul op dat trainertje een 7.5 cc OS fxi met een doodgewoon propellertje van acp. Ik heb verder ook nooit het idee gehad dat hij meer dan normaal trilt. Verder heb ik met ervaren medepiloten bekeken hoe het cameratje dan WEL bevestigd moet worden. Okee, een ontvanger verpak je in zacht schuim en servo's daar krijg je trillingsdempertjes bij. (de rubbertjes met de busjes) De flycamone2 daar krijg je een stuk stevige klitteband met daarop zacht schuim bij en het voetje waar 'mijnschoen' het al over had. Maar het werkt helaas niet. Verder heb ik de camera op verschillende plaatsen op het trainertje gemonteerd maar dat werkte helaas ook niet. Gr Matthijs |
|
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 16 november 2006 Locatie: Etten-Leur
|
Hahaha, ook kapot getrilt. Heb dit ook eens geprobeerd met een fonkelnieuwe FCO2 op het standaard voetje. Deze voet netjes op de horizontale staartvin op de Raptor 90SE. Dat voetje was na een 3d vlucht ook aardig kapot (lees niet meer bruikbaar...). Prachtige opnames om misselijk van te worden met dat getril....... Nu heb ik me laten vertellen dat je deze camera goed moet inpakken in vrij zacht materiaal en volledig rondom. Op de Mini Titan ging het trouwens vrij goed. Onderop gemonteerd met tussen heli en cam een strookje gyro tape, die zijn gelukkig niet zo heel duur ..... ;-( Daaromheen dan slapjes tyraps tegen loskomen. Maatje van me gebruikt op zijn Bergen benzine een speciale beugel aan de zijkant met daarop gel-tape (Z8006 ZEAL Vibration Absorption tape). En daar weer een camera op. ~off-topic afdwaal mode on~ Nu de prachtig in-ge-epoxy-de motor van mijn hagelnieuwe zwever nog eens ompolen zodat ik er ook echt mee kan vliegen ( tegen de vliegrichting in blazen schijnt niet goed te vliegen namelijk). Hierop die Flycam en dan lekker hoog filmen... ~off-topic afdwaal mode off~ |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Guest
|
Ha Grondsnuiver, al weer bijgekomen van de 3DM ? Op ieder toestel wat niet trilt kun je de flycamone2 prima monteren en op een zwever gaat het gewoon perfect, erg mooi beeld ook. Volledig inpakken in zacht materiaal heb ik al geprobeerd maar helaas de camera viel WEER uit. Gr Matthijs |
|
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 18 april 2007 Locatie: Molenaarsgraaf
|
Als je headfirst in de sneeuw duikt tijdens het boarden, met de flycam onder je muts gaat tie ook naar zijn grootje! (geeft wel spectularie beelden! LOL). Gelukkig had er 2 gekocht.. De ander zit op 7,5 cc kist.. Op toeren zit er wel een beetje trilling in het beeld, niet helemaal scherp.. Hij blijft gelukkig wel filmen.... Ophangen in goed veel schuimrubber hielp bij mij errug goed |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 mei 2008 Locatie: leiden
| Citaat:
nou hezik plaats jij dan eens een filmpje gemaakt met deze shit onder een brandstof heli wat mogelijk schijnt te zijn volgens de fabrikant daarom vraag ik jou nu een filmpje te plaatsen dit omdat jij toch alles beter kan en weet P.S ik vraag me af of jij wel vliegt aan gezien je 6.817 berichten hebt in je profiel denk ik dat er weinig tot geen tijd overblijft om te vliegen LEER HET EENS AF OM EEN ANDER ZIJN OF HAAR SPULLEN AF TE ZEIKEN!! | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Er word nog niks afgekraakt, alleen gemeld dat het mogelijk is. Waarschijnlijk kan de demping van de vibraties tussen kist en flycam gewoon beter, thats all.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 1 maart 2007 Locatie: kortenberg
|
Ik monteer mijn flycam met een rekker rechtstreeks tegen het frame. Dit levert de beste beelden op er zit alleen 1 laagje van 1mm katoen tussen tegen krassen/beschadiging. Algemeen: Ik had wel meer beeldkwalitiet verwacht van de flycam. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| fco2, raptor 50 |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |