![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2006 Locatie: Oudenaarde Leeftijd: 40
|
na jaren electro gevlogen te hebben ben ik ook op brandstof overgestapt. Bij mij lag de bepalende reden dat lipo batterijen best wel prijzig zijn en je er meerdere moet van hebben om een dagje te kunnen vliegen. Bij brandstof heb je dat niet maar zit je natuurlijk met de kost van nitro maar dan vlieg je zonder je zorgen te moeten maken over de status van de batterijen. Ze hebben beiden hun voor/nadelen, dat is allemaal al eens uitvoerig hier besproken op het forum. de één vindt dit de ander dat.... ik vind de geur van brandstof gewoon leuk en het feit dat een echte motor de herrie erbij maakt vindt ik leuk om te horen. zo heeft iedereen wel zijn mening
__________________ Raptor 30V2 & Raptor 50 & Raptor Mini Titan.Parkzone Radian, Multiplex Acromaster, Blade MSR |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2009 Locatie: Ergens op een plekje van de wereld ^o^
|
Allemaal hartstikke bedankt voor de info, top! Ehm... zijn er dan zoveel die deze zelfde vraag stellen? Ik dacht, ik post 'm maar, ik kwam er namelijk niet echt uit met de zoekfunctie (jaja, ik weet waarie zit
__________________ PicooZ MX-1|Syma Chinook|Revell BO-105|E-Sky Lama V3|E-Sky King V2 lWalkera 60B| Mikado Logo 10 (2x)|MX-16S|SMC 16scan ontvanger (2x) |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2005 Locatie: juinen
|
maak je niet druk over het niet mogen stellen van beginnersvragen , dan zou dit forum gesloten kunnen worden omdat alle vragen al wel gesteld zijn . qua vliegeigenschappen maakt het niets uit , sommige setups hebben meer power en sommige mionder . ik vlieg al jaren meerdere heli's . zowel electro als nitro . nu ben ik de laatste jaren weer meer fan geworden van nitro . electro heeft veel voordelen , maar is niet goedkoop , terwijl nitro wat goedkoper is om te beginnen . mensen komen met argumenten als al de spullen die je mee moet nemen , mijn helis start ik met een starter met lipo en een gloeistift . dat zijn dus 2 items . ik tank met een handpompje uit de orginele brandstofcan , dus dat is maar net hoe je het zelf voor mekaar maakt . het grote vermogen van electro , dat sommige mensen mee aankomen , moet je wel bij bedenken dat dat high end heli's zijnn , met een hele hoge instapprijs . een trex 600 n is vliegklaar mischien wel de helft goedkoper als een vergelijkbare electro 600 .[dus niet een trex 600 e , want die heeft op 6s lang niet het vermogen , dan zou je naar meer s moeten of naar mikado oid]
__________________ 1e en enige lid van mbv 'de vrije vlieger' http://www.youtube.com/watch?v=yqmPgDaVcLI |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: Limburg Leeftijd: 27
|
Ik vind dit soort topics altijd wel leuk. Beetje leven in de tent he! Zie je ook, gelukkig, dat iedereen anders is. En dat mensen altijd wel wat anders willen. Je vraag was wel goed geformuleerd ook al liep het uit op een bekende nitro VS elektro Ik stem nog steeds op elektro, goedkoper, handiger en groener ![]()
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 28
|
Ik vind je beweringen een beetje raar hoor crazykuki. De prijs van nitro/lipo ligt zeker tegenwoordig in verhouding vrij dicht op elkaar. Een brushless motor vinden die hetzelfde kan presteren als een middenmoot brandstof motor is tegenwoordig in ieder opzicht ook niet zo moeilijk meer. De chinezen gooien je ermee dood, en ze kosten bijna niets meer. Natuurlijk kun je gaan roepen dat efficiente brushless motors peperduur zijn, maar dat zijn getunede brandstof motoren ook volgens mij. Ook kijkt electro niet op van een beetje temperatuurverschil. Iets wat bij mijn brandstof collegas nog al eens wat gefoeter opleverd. Staat ie net goed voor de winter, wordt het weer warmer buiten, etz. Ze moeten gewoon eens een electromotor uitvinden die lekker knetterd en rookt net een brandstof motor zonder de viezigheid en ongemak. Dan zou ik zelf ook geheid voor zoiets kiezen, want het geeft toch net iets extra's. Maar toch even terug naar de kern van dit topic. Is het bij brandstof modellen nou niet vervelend dat de halve inhoud van je model rond klotst en zelfs lichter wordt?
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! Laatst gewijzigd door sven; 6 januari 2010 om 00:43 |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Het klotst redelijk dicht bij het zwaartepunt rond en je bepaald je zwaartepunt met een halfvolle tank. Ik merk er met vliegen 0,0 van eerlijk gezegd. Dus mij maakt het niet uit. Vind het trouwens ook een erg origineel onderwerp Maar wel een leuke meestal!. Ik ben gek op elektro om de eenvoud, mindere slijtage en schonere heli.. Maar vind brandstof toch ook geweldig leuk en erg fijn vliegen, nog meer mechanische techniek, geluid, rook, sensatie! Gewoon beide vliegen, het heeft allebei wat moois..
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2006 Locatie: Oudenaarde Leeftijd: 40
|
Sven, Met alle respect, ik meende te weten dat jij toch met coaxiale heli's vloog, niet? Hoe kan jij dan de prijs weten wat brandstof tov electro (lipo) kost? en nogmaals met alle respect beste Sven, je hangt telkens bij verschillende posts de moraal ridder uit die electro hoog aanprijst waar niks mis mee is Maar probeer eens om eerst iets te testen om dan pas vervolgens jouw bevindingen mede te delen (brandstof) De Topic starter vroeg om een vergelijking, geen fanboys die ofwel electro of brandstof de grond inkelderen
__________________ Raptor 30V2 & Raptor 50 & Raptor Mini Titan.Parkzone Radian, Multiplex Acromaster, Blade MSR Laatst gewijzigd door crazykuki; 6 januari 2010 om 09:13 |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Verschil in vliegeigenschappen is er niet, het boeit namelijk niet welke krachtbron die rotor rondslingert ! Als hij maar draait op een constant toerental. Brandstof heeft wat meer diepgang in mijn beleving, het is namelijk ook een kunst om je motor perfekt af te stellen. Elektro wordt snel saai, want er valt niks af te stellen.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
@Gekkekuki: Al vliegt Sven met sateprikkers, een simpele vergelijking in kosten kan een heli infected mind nog steeds maken. Daar hoef je echt geen nitro en elektro voor in huis te hebben. Je zegt dat je meerdere lipo's nodig hebt om een dagje te vliegen? Met 1 lipo kan ik 3 keer per uur vliegen mocht dat nodig zijn. In clubverband is dat veel. Verder is er nog een ander groot voordeel aan elektro. 250/450 en 500 size. Heb pas 1 nitro 500 gezien. Wat ik bijzonder prettig vond aan elektro, dat hele getril is weg. Geef mij maar een elektro kist waarvan de staartvin alleen beweegt als ik dat wil Voordeel van nitro, je staat er zo strak van als een Szabo. Helaas werken de vingers dan wel niet mee
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Citaat:
Ik wil vliegen, niet *** met een nitro motor
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! | |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Mhh, Ik vlieg nu een jaartje met de T700N en heb alles bij elkaar 2x een paar tikjes versteld op instelnaald en 1x een plugje vervangen (0,0 sleutelwerk). Heb wel de lagers van de motor vervangen een paar weken terug (corrosie), maar dat is ook een karweitje van niks eigenlijk en het kost ook weinig. Als je de OS91HZ van dichtbij bekijkt kan je goed zien dat Nitro motoren zeker niet ouderwets zijn, of uit de tijd raken... Prachtig stukje CNC werk, super toleranties en niet eens duur ook. Brandstof vliegen zal zeer binnenkort wel duurder worden dan lipo's aanschaffen denk ik. Ik vind wel dat er een merkbaar verschil in het sturen van mijn Nitro heli zit t.o.v. electro trouwens. Ik speel veel meer met mijn pitch op brandstof, om het toerental goed te houden of er een bepaald figuur wat meer pop te geven. Je kan er lekker mee spelen. Met een electro heli moet je veel vloeiender sturen door de veel vlakkere powercurve waar je over beschikt. Persoonlijk vind ik brandstof lekkerder vliegen. Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Ik dacht altijd dat die top of the line 90 size motortjes rond de 300 a 400 euro zaten. Pomp etc. Of zijn dat verkeerde prijzen? Mij is nitro niet gegund, of ja beter gezegd. Ik heb geen zin om het vieze werk op te knappen Ik zit alleen al een uur te *** met zon brandstof slangetje... Solderen kan ik ondertussen wel Heeft ook misschien met de generatie te maken Eric?
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 4 maart 2009 Locatie: Limburg
|
Je hebt nou eenmaal monteurs,en IT-mensen. De monteurs onder ons vliegen meestal met branstof heli en de IT mensen met een vliegende Laptop
__________________ T-Rex 600N Le,Raptor 50 Titan SE,Trex600 gasser |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 5 december 2007 Locatie: Almere
|
mooi gezegd raptor 1960. je kan uren lange discussies houden maar op het eind heeft alles zijn voordelen en nadelen wat ook weer voor iedereen verschillend is, en komt het neer op persoonlijke smaak. en daar valt niet over te redetwisten. oftewel iedereen heeft ongelijk en alleen ik heb gelijk ik ben erg gecharmeerd van beide en heb dus ook beide... dus bedenk wat je zelf wil, wat vind je leuk, wat spreekt je aan en ga daarvoor zou ik zeggen.
__________________ If the wings of the aircraft are moving... It's probably a helicopter... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |