![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
Regelmatig zeker niet (hoewel, wat noem je regelmatig? ik weet van 4 hier op het forum, en een stuk meer ontplofte niXX cellen). De kans dat een accu door kortsluiting gaat is tegenwoordig zeer klein, Toen de lipo's er net waren voor modelbouw gebruik was het al iets waarschijnlijker, maar ook toen meesal niet, en enkel naar langdurige kortsluiting. Een beschadiging aan de buitenkant kan een oorzaak zijn. En anders te vol geladen, bv door zonder balancer(of met een balancer die niet tegen de lader kan zeggen dat de laadstroom terug geregeld kan worden/hem afkappen) een accu met wat onbalance opladen. (of natuurlijk een verkeerd laadprogramma) Citaat:
__________________ - | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 22 april 2006 Locatie: Eerbeek Leeftijd: 61
|
Kijk daarom heb ik mijn lipo's dus zo ingebouwd in mijn Boomarang Sprint. ![]() Dat wil niet zeggen dat ik telkens mijn lipo's eruit haal met laden, maar ik kan ze wel super snel eruit halen. Gr Japio
__________________ Mijn thuis basis is wel bekend he!!!! Ik ouwehoer niet (soms wel), ik heb wat te vertellen (soms niet). |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 41
|
Jammer jammer jammer, dat zo'n goed vliegende kist zo aan zijn einde moet komen. Ik wordt door verschillende mensen voor gek verklaard, hier op het forum, Maar ik laad mijn lipos in een kist met brand vertragende platen. ![]() en ontvanger accu's zijn bij mij A123, toch een stukje robuust als Lipo's. Deze A123's worden dus ook in de kisten op geladen. Kan dus nog een keer fout gaan. ![]() Bart ,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Koffer, of.... de bekende lipozak? Een modelvlieger van onze club heeft ook lipobrand in z'n kist gehad. Die was er net op tijd bij, en had de tegenwaardigheid van geest om em met een tang eruit te rammen, z'n Funtana kon hij nog redden. Devies... nooit laden met de accu's in de kist. Ik moet er niet aan denken.. brand. Ik krijg er de kriebels van. De China=prul opmerking is niet meer van pas. Alle Lipo's, maar dan ook alle komen uit China, ook die uit Korea (Polyquest). Ik heb er eentje nieuw ingepakt voor een F5B. Koeieletters Made in China op de blote cellen! De motor lijkt me ook nog te redden, zoals veel delen. Poetsen... en kleindelen vervangen. Nou, sterkte ermee. |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 39
|
je moet het wel in verhouding zien het, hoeveel auto's rijden er rond in nederland? en hoeveel ongelukken gebeuren daarmee? hoeveel huisbranden zijn er in een jaar in nederland en hoeveel worden veroorzaakt door lipo's? Een lipo is nu eenmaal iets gevoelliger als de andere accu's die we gebruiken. lipos' zijn veilig mits verkeerd behandeld
__________________ Pilot Yak 2,8mtr DLE111,Knol Yak 2,8mtr DLE111, Patty Wagstaff 3,16mtr Extra 330l 3W140cc,Katana 2,5 80CC ZDZ,Funjet @1600Watt, Giles DA85 2,5mtr, 3,20mtr Extra 3W 200cc. |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 30
| Citaat:
Beter 2.2 meter brandend het raam uit dan je appartement/flat in de brand... Wel effe kijken waar je het naar toegooit maar als je niemand kan raken.... Maar omdat verkomen beter is dan genezen. De conclusie?.... Je moet er gewoon vanuit gaan dat een lipo kan ontbranden bij het laden. Ik laadt mijn lipo,s b.v in een metalen geldkist. Mochten ze ontbranden dan is de lipo weg en er is wat stank maar ik weet 99.99% zeker dat het daar bij blijft.Oftewel neem gewoon maatregelen, metalen bak, lipolaadzak etc etcGelukkig is het nog relatief goed afgelopen, nu maar hopen dat alles netjes wordt afgehandeld met de verzekering.
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. | |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 mei 2007 Locatie: Scherpenzeel
| Citaat:
Niet douchen tijdens het laden. Laden deed ik altijd op zolder, gewoon ook 10s paketten voor mijn heli. Geen probleem. Nu is alles echt anders geworden, ben mijn vertrouwen in lipo land aardig verloren. Ga dit absoluut veranderen nu door zo een simpele FP 2s2200 lipo bijna de toko was afgefikt. Alles gaat uit de kisten en neem voortaan de extra installatie tijd voor lief.
__________________ Mischa
| |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 30
| Citaat:
Met wat moeite kan alles. Als ik moet kiezen tussen veilig en eenvoudig.....
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. | |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 januari 2007 Locatie: Zeist Leeftijd: 24
| Citaat:
Succes met de verzekering en hopelijk tot snel.
__________________ 450PRO : Atom 500 : DX7SE | |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
Ja... (niet kunnen is mss heel iets overdreven, zal vast een punt zijn waar het wel ontploft, maar als dat punt alleen bereikt kan worden door 800°C omgevingstemperatuur, who cares. Niet door jou lader, of door er met een hamer op te slaan oid.)
__________________ - Laatst gewijzigd door nando; 13 februari 2010 om 11:44 |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 41
|
lifepo4 veiliger ? oordeel zelf Kan het filmpje niet vinden waar ze door een A123 boren YouTube - Headways LiFePO4 cell vivisection. Lithium Iron Phosphate. Safety testing headways cell. YouTube - Tenergy LiFePO4 Battery Safety Test http://www.youtube.com/watch?v=_oikS...eature=related Veel erger kun je het niet maken volgens mij Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. Laatst gewijzigd door xyz; 13 februari 2010 om 12:49 |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| ![]() Voor iemand die zijn Lipo's zo veilig mogelijk behandelt, klinkt dat niet bepaald vertrouwenwekkend......
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |