![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #166 (permalink) | ||
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire | ||
| | |
| | #167 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Wijk bij Duurstede Leeftijd: 36
|
Dank je wel, dan hebben we de boel weer bij elkaar. Ik kon het vorige topic niet meer zo gauw vinden, dank voor jullie hulp. Hugo
__________________ Mijn succesvolle HK450GT heli set-up en info |
| | |
| | #169 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Wijk bij Duurstede Leeftijd: 36
|
He, en een leuk toerentellertje, altijd handig. Dank voor de tips! Hugo
| | |
| | #170 (permalink) |
|
Zojuist gevonden dat het standaard MVVS spruitstuk 150mm lang is, daar begin ik ook maar mee. FF rekenen aan de bochtenlengte, hopelijk dit weekend wat solderen. Hugo
| | |
| | #171 (permalink) |
|
Dit weekend niet solderen, maar aan de motordome werken. Want die is te lang voor deze motor met achtercarburateur. Ik heb hem zojuist 23mm afgezaagd onder de hoeken die hij al had. Nu een nieuw motorschot maken, de boel verlijmen en verstevigen met glasvezel en epoxy. En aan de motor gewerkt, ik heb de cilinder gedraaid zodat de uitlaat aan de andere kant zit. Zo wordt het spruitstuk eenvoudiger en met minder graden aan bochten. Het was zo gebeurd: Slachtoffer op de nieuwe Karweifolder: ![]() ![]() Vier inbusbouten lossen: ![]() Het carter blijkt, zoals gedacht / gehoopt, symetrisch: ![]() Op de zuiger staat de uitlaatpoort gemarkeerd. De zuigerveren zitten ook geborgd, zodat de uiteinden niet in de poort terecht kunnen komen: ![]() Drie van de vier bouten zijn gelijk, er is er eentje een beetje korter. Opletten, dus, je moet er twee wisselen: ![]() Clipjes eruit en de zuigerpen er voorzichtig uittikken met een dreveltje: ![]() Zuiger omgedraaid: ![]() Boeltje weer in elkaar. Vijf minuten werk: ![]() Hugo
| | |
| | #172 (permalink) |
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |