![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Wijk bij Duurstede Leeftijd: 36
|
Da's mooi! Even afwachten wat ik aantref als ik hem echt in handen heb, misschien dat ik de poort dan wel naar achteren laat wijzen. Hoe minder bochten, hoe beter! Dank, Hugo
__________________ Mijn succesvolle HK450GT heli set-up en info |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
| Klopt, maar gewoon een vloeiende -niet te krappe- bocht is nooit zo erg hoor
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Dan klopt er geen fluit meer van en zal je motor niet meer lopen. Mvg Johan | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
Hm, ik bedoelde de motor in zijn geheel draaien, niet alleen de cilinder Overigens moet je er met de KS zelfbouw bochtjes altijd iets passends van kunnen maken.
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Wijk bij Duurstede Leeftijd: 36
| Citaat:
Dus, Johan, ik waardeer je input en je hebt veel ervaring met het gebruik van benzinemotoren, maar iets meer uitleg (weerlegging van het bovenstaande) dan 'Dan klopt er geen fluit meer van' zou ik wel waarderen. Hugo
__________________ Mijn succesvolle HK450GT heli set-up en info | |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
@Alexzzz; ja, die spullen heb ik gevonden. Maar voor de PEFA uitlaat adviseren ze een vrij korte afstand tussen poort en reso. Dus ik probeer dat te bereiken, en liefst met zo min mogelijk bochten. Als ik met de investering van 1 nieuwe pakking de boel kan vergemakkelijken doe ik dat graag! Hugo
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Die motor is bij mijn weten niet erg lang leverbaar geweest, want Helmut Bernhard ging rond die tijd dood en het bedrijf hield er mee op. Jammer, waren best goeie motoren.... Groet, Bert | |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
Van benzinemotoren weet ik alleen van de Amerikaanse Tartan (die er ook in methanol uitvoering was) dat die om te zetten was, als ik het mij goed herinner. Bij methanol heb ik dat alleen van die HB'tjes gezien, van de Webra's weet ik dat niet, maar het zou zo maar kunnen. Groet, Bert | |
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Citaat: Timing van de inlaat het carter in: gevolg van de stand van de krukas, zowel bij die OPS als bij mijn benzinemotor. Timing van de inlaat de cilinder in: gevolg van de verticale stand van de zuiger, zowel bij die OPS als bij deze benzinemotor. Timing van de uitlaat de cilinder in: gevolg van de verticale stand van de zuiger, zowel bij die OPS als bij deze benzinemotor. Overigens denk ik dat het bij vele motoren zou moeten kunnen. Hierbij een werkingsprincipe van de motoren met de carb op de cilinder, zoals bijvoorbeeld Zenoah: ![]() Die cilinder draaien maakt dus niks uit qua timing, dus qua lopen van de motor. Als de cilindervoet in jouw foto (ook een Zenoah?) dus symmetrisch was ontworpen was ook die omkeerbaar. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik snap dat ik de timing niet wijzig door het verdraaien van de cilinder. Dus zal het ding lopen. Tenzij iemand hier concrete tegenargumenten weet... Hugo
__________________ Mijn succesvolle HK450GT heli set-up en info | |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Citaat: Het klopt dat de timing niet wijzigt, maar daar heb je weinig aan als de stroming verstoord word door niet goed aansluitende kanalen. Want die timing is per definitie aangepast op de stroming. Ergo: sluiten de kanalen niet goed aan, dan loopt je motor gewoon slecht.... (maar lopen doet ie wel....) Groet, Bert |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Ja, en als Johan maar even de kans krijgt, kamt hij Chinamotoren af. En zelfs, kennelijk, als hij daar geen aanleiding toe heeft. Maar had ik kunnen weten. Wordt je daar zelf nou nooit eens moe van? Dank, Bert, voor je input. In principe werkt het dus, het hangt alleen af van de aansluitingen, of dat allemaal lekker past. Dus bij deze: ![]() zou het moeten werken, want die is symmetrisch. Ik zal het dus bekijken, en als het lijkt te passen zonder verstoring van de stroming zal ik het proberen. En nou maar wachten op de postbode... Hugo
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 mei 2003 Leeftijd: 46
| Citaat:
Op mijn 4 cilinder heb ik ook 1 cilinder rij 180 graden omgedraaid als je maar zorgt dat de spoeling vanuit het carter vrij kan verlopen naar de kanalen in de cilinders. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...w-filmpje.html Groeten arjan | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |