![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juni 2011 Locatie: Berkel en Rodenrijs (zuid Holland) Leeftijd: 16
|
Beste lezers, Toen ik naar de Havo ging heb ik een (oud?) vliegtuig gekregen van mij vader. Nu heb ik 3 jaar later een vriend gevonden waarmee ik het vliegtuig wil gaan opknappen. Helaas worden we niet veel wijzer van het internet dus vragen wij uw aandacht. We willen graag weten wat voor een soort vliegtuig het is, wat voor een motor is het, zijn de beschadigingen te verhelpen en hoe? Over de volgende informatie beschikken wij: -Motor: enya 35 model 5224 -prop: Master airscrew (3maten) -servo: ms 11 (2x) -servo: navo mpx (1x) Alles is aanwezig in de doos maar we zijn beginnelingen en zouden graag wat ervaring van lezers willen opdoen. Daarnaast is doordat het vliegtuig al zo oud is de vleugel tijdens het verhuizen beschadigd. Hoe moeten wij dit reparen? We hebben de volgende foto's ter illustratie: ![]() ![]() ![]() ![]() graag horen we van u. vriendelijke groeten van, Remco en Vincent Laatst gewijzigd door vire; 8 juni 2011 om 21:37 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2003 Locatie: Weesp
|
Interessant, het is dit vliegtuig --> http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ter-topic.html En hier --> http://www.modelbouwforum.nl/forums/...uwverslag.html Succes ! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Ja dit is een Charter en ja dit is goed te repareren ![]() Vermeld even je woonplaats dan is er vast iemand in de buurt die je verder kan helpen, of een club natuurlijk
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Foto's mogen mogen maximaal 800x600 groot zijn. Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl -> Modelvliegen, algemeen -> Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen. Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL & B: www.airtoi.com -> clubs www.modelvliegsport.nl -> clubs www.flytovml.com -> clubs Leren vliegen zonder deskundige hulp, met nieuwe kant-en-klare foutloze spullen
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Wat weet je vader nog allemaal over dit toestel en apparatuur? Detail foto's van motor? Loopt ie nog/al? Toestel lijkt me met zijde bekleed. Grote kans dat dat er af moet na al die tijd. Zie http://www.modelbouwforum.nl/forums/...oe-je-dat.html http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ighlight=zijde
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 2 juni 2011 om 17:56 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juni 2011 Locatie: Berkel en Rodenrijs (zuid Holland) Leeftijd: 16
|
Beste Ron, Mijn vriend en ik hebben gister het vliegtuig in elkaar gezet. De motor heeft het een telletje gedaan maar er loopt nu allemaal benzine uit de uitlaat. (we vermoeden dat de motor is verzopen). Voor de rest is het vliegtuig van zijn stof ontdaan. We houden u en natuurlijk de rest op de hoogte van de status van het vliegtuig! |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Ik zou er 's even mee naar vliegclub gaan om motor goed te bekijken/starten. Idem het hout, kan bros/hard worden na zoveel tijd.
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Of die motor nog in orde is kan natuurlijk niemand van een afstand beoordelen dus ik ook niet, maar ik ben toevallig mijn vliegloopbaan begonnen met een charter met precies zo'n zelfde motor, had ruim voldoende vermogen voor die kist. Trekt zonder problemen een 10x6 prop, met niet al te hoog toerental, vliegt lekker rustig, en blijft op een kwart liter tank probleemloos 20 minuten boven als je rustig aan vliegt. Die servo's zijn niet veel meer en zou ik er uit gooien, een paar simpele S3001 servo's kosten bijna niks en zijn 10 keer zo betrouwbaar. Voor de rest, wat Ron ook al zegt, de boel goed na laten kijken, maar als dat toestelletje in orde is kun je er best veel plezier mee hebben. Was in zijn tijd een van de beste trainers, en naar mijn mening nog steeds heel geschikt. En als je de tekeningen nog hebt, kun je voor een paar tientjes aan hout een nieuwe vleugel met rolroeren bouwen, kun je er jaren mee vooruit. ![]() Groet, Bert |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Best lezers, Wij hebben niet stilgezeten en hebben (voor het eerst) aan het vliegtuig gewerkt, dit ging redelijk goed. Wij hebben de achter vleugel gelijmd en het vliegtuig stofvrij gemaakt (dat was na 6 jaar aardig wat ). Ook hebben we de motor gemonteerd, alleen is het ophangpunt een beetje gammel. Wij hadden het idee om een (dun) aluminium over het hout te doen om de ophanging te versterken, enigszins ervaring?(of betere ideeλn?) De motor hebben we ook nog geprobeerd te starten, dit ging allen een beetje moeilijk met een half lege accuFILMPJE YouTube - ‪Robbe Charter‬‏ Hebben jullie nog tips voor de motor? We willen ook nog naar Quartel om ons te helpen met de elektronica. Dat was het voor nu. als er weer wat is gebeurt horen jullie het Mvg Vincent en Remco Laatst gewijzigd door vire; 8 juni 2011 om 17:58 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Zoals ik het zo kan zien is de motorophanging zelf nog in goede staat. Om de motor goed vast te zetten kun je dan een plaatje alu of ijzer tussen het hout en de moertjes doen, denk dat je dit zelf ook zo bedoelde. Je krijgt dan dus, boutje-motor-houten steun-plaatje-ringetje-moertje. Voor de rest zou ik zeggen zoek contact met een vliegclub, hier kunnen ze je de benodigde info geven en tips om het model vliegwaardig te maken. Tevens kunnen zij je helpen om te leren vliegen.
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Vincent/Remco, zet even woonplaats in jullie profiel, dan kan iedereen dat altijd zien. Misschien woont er wel een forumlid bij jullie om de hoek. Idem locatie in titel van discussie. Titel kun je aanpassen door eerste bericht te wijzigen -> meer opties.
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Mvg Remco | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Ja. Staat goed in de titel. Nu maar afwachten ...
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 17 december 2004 Locatie: rotterdam
|
Vincent en remco, Zelf woon ik in overschie, vlak bij jullie. Wanneer je de n209 afrijd langs bergschenhoek, bleiswijk en dan de a12 over kan je doorrijden richting boskoop. Langs deze weg vind je de gmvc. Goudse Modelvliegclub Index. is voor jullie hooguit 20 min. In de auto net als quartel. Op onze club ben je welkom om te vliegen en voor uitleg en verdere hulp. Kom eens langs op woensdagavond of in het weekend. Zonder ook iemand hier te willen afdoen kan ik je zeggen dsat hulp reallife op een vereniging makkelijker en duidelijker voor jullie zelf is. Ik blijf jullie draadke volgend
__________________ Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen! |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 16 juni 2009 Locatie: Double-u monkeyfield Leeftijd: 28
|
goed bezig jongens! die motor moet nog een beetje afgesteld worden maar hij klonk wel oke. wel moet die ophanging van de motor goed zijn dus een plaatje aluminium is wel goed. wees niet te bang voor wat gewicht van dat plaatje. En niet stiekem zelf proberen te vliegen want dan gaat hij in stukjes dus pm niels even voor een afspraak dan heb je het meeste plezier van dat vliegtuig.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| enya, kapot, servo, vliegtuig |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |