![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2011 Locatie: Boelenslaan Leeftijd: 51
|
Ik heb nog een MVVS 26 waar ik weer wat mee wil gaan doen. (bouwproject van de winter). Ik heb de ontsteking van het eerste type waar je een 2 cel lipo op kan aansluiten. Ik heb hem vandaag tevoorschijn gehaald en de ontsteking aangesloten. Ik heb er om te proberen een pakketje van 5 nimah accu's opgezet en als ik dit doe komt er 1 vonk en begint het ledje te knipperen. Als ik nu de propeller rond draai komt er geen vonk meer. Zou toch moeten volgens mij? Is 5 cellen te weinig? (op de ontsteking staat 6-8,4 volt) Doe ik wat anders verkeerd? Frank. |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Mvg Johan | |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
| MVVS Petrol ENGLISH Citaat:
Welk type ontsteking zit er op?
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
|
Is het niet makkelijker (en lichter) om een 2S LiPo te gebruiken? Deze zijn op het veld ook weer zo vol te laden, wegen minder, goedkoper etc. etc. .
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Ik ga een inmiddels aan elkaar gesoldeerd 6 cel pakketje gebruiken voor het laten proefdraaien van de motor. Later in het vliegtuig weet ik nog niet wat ik doe. Pakketje zit aan de lader, straks nog maar eens proberen, Frank. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
En er zijn vonken!! Als ik nu de ontsteking aanzet gaat het ledje even branden en daarna uit. Als ik nu de motor ronddraai heb ik vonken. Eerst maar eens een deugdelijke proefopstelling maken. Frank. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Alem
|
Hoi Frank, Zie dat je de ontsteking al aan de praat hebt, indien je problemen hebt met en vragen betreffende MVVS motoren kun je veel antwoorden vinden op het forum van Pe Reivers. De importeur voor Nederland. PRME Engines User Community :: Index betreffende je ontsteking: PRME Engines User Community :: View topic - MSR ICU-L battery Groet Hans |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Pé is ook lid van MBF, pe reivers. Zoek maar eens op berichten/discussies met MVVS in de titel (kan met uitgebreide zoekfunctie, rechtermuisklikkeren op gewone zoek, vervolgens openen in nieuw venster selecteren).
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2009
|
Ik heb ruim twee jaar met een MVVS 26 gevlogen en gesleept. De ontsteking heeft zes cellen nodig. STARTEN: - chock dicht, ontsteking aan, aanwerpen tot de motor reageert - chock open en na 'n paar slagen loopt de motor. |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Alem
| Citaat:
MVVS heeft in de loop der jaren diverse verschillende ontstekingen gebruikt, kijk uit met het voltage, aantal cellen wat op de ene ontsteking kan kan op de andere absoluut niet!!!!!! Te hoog voltage betekent direct het einde van de vonkendoos. Vervanging kan lastig zijn. Eventuele conversie naar RCEXL ontsteking Evolution 26II GT Ignition to RCEXL Groet Hans | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |