Modelbouwforum.nl


Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Brandstof vliegtuigen

Reageren
 
LinkBack Discussietools Weergave
Oud 3 juni 2005, 10:43   #1
 
Christiaan Vis's schermafbeelding
 
Lid sinds: 5 september 2004
Berichten: 971
Standaard 35cc methanol: Minarelli (AvioMac)... vermogen?

Hoi

zo, ik heb n motor voor mijn cap 10 (2.3m/6.5 kg leeg) weten te regelen. Eens kijken of het wat is. Het is een 35cc methanol Motori Minarelli. AvioMac heet het tegenwoordig.

Heeft iemand ergens een idee van hoeveel vermogen dit ding heeft? Kan ik echt helemaal nergens vinden. Ik schat dat het ergens tussen de 4.5 en de 5 pk moet liggen... En heeft iemand een idee wat voor prop het beste zou zijn. Ik heb een 15.5x12 vierbladsprop liggen. Is dat wat?

Iemand ervaring met eze motor?

thanx!
Christiaan Vis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 10:52   #2
 
Lid sinds: 19 augustus 2002
Locatie: Groningen
Leeftijd: 32
Berichten: 1.098
Standaard

Dit had je al gevonden?

Citaat:
Displacement 32,7 cc (1,99 cu in)
Cylinder No. 1
Bore 35 mm
Stroke 34 mm
Fuel Methanol + 4% Oil
Inlet System Piston Port
Weight w/o Ignition 1,6 Kg
Performance Static RPM 6.000 RPM with 18/10"
Citaat:
35cc Single Cylinder GLOW

Displacement: 32,7cc (1,99 cu in)
Weight without ignition: 3,55 lb (1,6 Kg) W/muffler
Performance: 6000 RPM with 18/10 (3.6 Hp)

Excellent value at £175
Click the image to open in full size.
Nog een linkje
__________________
MPX Mentor, Easystar II, Space Scooter
AlexH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 11:09   #3
 
Christiaan Vis's schermafbeelding
 
Lid sinds: 5 september 2004
Berichten: 971
Standaard

ah, nu ziet ik het...3.6 hp...hmm dat valt een beetje tegen...wat denk je? pak hum beet 8 kg de lucht in?

thanx!
Christiaan Vis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 12:08   #4
 
Lid sinds: 19 augustus 2002
Locatie: Groningen
Leeftijd: 32
Berichten: 1.098
Standaard

Het zal wel leuk vliegen maar extreem veel power heeft het niet denk ik. Een OS 1.60FX (26cc) doet volgens mij iets meer toeren met de zelfde 18x10 prop.

Bij ons vloog een Staudacher van Protech met de 1.60FX, ook met een 18x10 prop. Het geheel was iets lichter en vloog net leuk.
__________________
MPX Mentor, Easystar II, Space Scooter
AlexH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 12:31   #5
 
Lid sinds: 21 januari 2004
Locatie: eenrum
Leeftijd: 38
Berichten: 1.897
Standaard

6,5 kilo leeg? Is dat helemaal leeg, of zit dan wel de besturing erin.
Ik heb nu een mvvs 35 op mijn 2 meter extra zitten.
Die is 4.2 pk.. draai nu een 18x10, zou iets van 7400 toeren moeten halen. Wil straks over op een 20x10.
het gewicht weet ik niet.. ik zit denk ik op een vleiggewicht van 8 - 8,5 kilo.. moet hem nog wegen.
Ik vind het voldoende vermogen.. tenzij je ongelimiteerd vertikaal wil..

ik zou beginnen met een 18x10 denk ik.

Peter
__________________
OldskoolNL
Not Old, just Older
Peter Pankras is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 12:36   #6
 
Christiaan Vis's schermafbeelding
 
Lid sinds: 5 september 2004
Berichten: 971
Standaard

hee peter,

jep das helemaal leeg, wel incl landingsgestel en wielen...verder moet ik er nog alles in bouwen. voordeel van die methanol motoren is dat ze wat lichter zijn dan benzine...hopen alleen dat ik het zwaartepunt goed ga krijgen...

thanx voor hulp!
Christiaan Vis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 12:44   #7
 
Lid sinds: 21 januari 2004
Locatie: eenrum
Leeftijd: 38
Berichten: 1.897
Standaard

hmm.. 6,5 kilo leeg.. 2,30 cm span.
Ik zou minstens voor een 50cc gaan.. ik denk dat die 35 te weinig vermogen om echt leuk met die cap te vliegen.
Die motor is al 1,6 kilo + 6,5 kilo voor een lege kist.. komen nog ontvanger accu, servo's ed bij..
word kantje boord denk ik..

Peter
__________________
OldskoolNL
Not Old, just Older
Peter Pankras is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 12:49   #8
 
Christiaan Vis's schermafbeelding
 
Lid sinds: 5 september 2004
Berichten: 971
Standaard

jep, is wel krap aan, maar goed, is een krijgertje...en ook voor mij voor t eerst om met grote vliegtuigen rond te fladderen... op het moment vlieg ik met een seduction streamline en daarvoor eigenlijk alleen maar zelfbouw, en traintertjes... dus ik ben benieuwd...

maar vliegen doet ie wel denk je? of wordt het echt helemaal niets met deze motor?
Christiaan Vis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 12:57   #9
Moderatorteam
 
Stevo's schermafbeelding
 
Lid sinds: 22 januari 2004
Locatie: Brugge-BelgiŽ
Leeftijd: 42
Berichten: 5.875
Standaard

Vliegen zal ie zeker doen daar is geen twijfel over mogelijk maar exotische figuren en unlimited vertical performance zal er niet bij zijn denk ik.

Stevo
__________________
Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<
Stevo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 13:04   #10
 
Lid sinds: 21 januari 2004
Locatie: eenrum
Leeftijd: 38
Berichten: 1.897
Standaard

jazeker .. vliegen doet ie prima..
__________________
OldskoolNL
Not Old, just Older
Peter Pankras is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 16:36   #11
 
paulplevoets's schermafbeelding
 
Lid sinds: 20 april 2004
Locatie: Sint-Truiden (BelgiŽ)
Berichten: 1.255
Standaard

Ik heb zo'n motor, laat je er niet door verleiden, t'is heel erg zwak! Ik heb hem op een sleper van 7kg, en da's echt niet overtuigend! Met een 18*10 prop moet hij al veel moeite doen om hem rond te krijgen. Deze motor krijgt jouw Cap 10 van 2m30 hoogstens zo ver om een rechte lijn te vliegen. Het verbruik ligt ook hoog. Een ZG 62 is echt ideaal voor jouw Cap, als je hem goedkoop 2de hands kan vinden. Ga anders voor een 3W60 die je al nieuw kan kopen aan 390Ä(een tijdje geleden toch). Dat zijn prima motoren! Tegenwoordig kost de ZG62 iets van een 400Ä, wat ik persoonlijk te duur vind voor deze (niet zo gebruiksvriendelijke) boomzaagmotor.
__________________
Vriendelijke groeten,
Paul Plevoets
paulplevoets is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 16:50   #12
 
Lid sinds: 21 januari 2004
Locatie: eenrum
Leeftijd: 38
Berichten: 1.897
Standaard

de zg62 is momenteel bij tony clark in de aanbieding. Ik heb er ook nog eentje liggen , maar weet nog niet of ik dat ding weg doe.. zijn nou eenmaal betrouwbare motoren.

Peter
__________________
OldskoolNL
Not Old, just Older
Peter Pankras is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 17:29   #13
 
Christiaan Vis's schermafbeelding
 
Lid sinds: 5 september 2004
Berichten: 971
Standaard

hmm...ja ik verwacht ook dat t niet al te veel overhoud en zon zg64 is natuurlijk hartstikke mooi... Peter wat zou je dr voor willen als je hem we zou doen?
Christiaan Vis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 19:21   #14
 
Lid sinds: 21 januari 2004
Locatie: eenrum
Leeftijd: 38
Berichten: 1.897
Standaard

Chris,

Ik verkoop hem niet zonder de vertraging..
zie advertentie http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ghlight=zenoah

Peter
__________________
OldskoolNL
Not Old, just Older
Peter Pankras is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 20:13   #15
 
paulplevoets's schermafbeelding
 
Lid sinds: 20 april 2004
Locatie: Sint-Truiden (BelgiŽ)
Berichten: 1.255
Standaard

Kijk eens op ebay duitsland, daar vind je er zeker en vast. Of gewoon wat rondvragen. Ik ken wel nog iemand die een 3W70 met krumscheid reso pijp verkocht voor 400Ä, NIEUW! Indien interesse zal ik er eens achter horen.
__________________
Vriendelijke groeten,
Paul Plevoets
paulplevoets is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Brandstof vliegtuigen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit


Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1