![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Diksmuide (Belgie) Leeftijd: 30
|
Ik ben van plan om een graupner cam prop 14x4 op mn os brandstof motor te plaatsen. De winkel waar ik hem bestelt heb vertelt mij dat deze niet geschikt is om op een brandstof motor te plaatsen. Op de site van graupner staat er voor elektro en brandstof. Maar toch beweren er mensen dat ze niet geschikt zijn voor brandstof. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze props op brandstof motoren? Hier de link van de prop: https://shop.graupner.de/webuerp/ser...RTN=1360.36.10 |
| |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Is gewoon zo dat het theoreties wel gaat maar prakties niemand gaat doen . Een Camprop heeft veel te weinig gewicht om een methanoler lekker te laten lopen . In stationair bereik zal je het meeste last er van onder vinden , de motor zal vaak afslaan als te veel gas terug neemt . Een verbrandingsmotor heeft gewoon een tegengewicht nodig om te kunnen lopen . Een deel hiervan zit op de krukas . De rest kan een propellor zijn of aan gesloten apparaat zoals een vertraging of een generator . Heeft hij dat niet kan hij niet goed lopen . Mvg Johan
__________________ |
| |
| | #4 (permalink) |
|
Ok bedankt voor de info zal het misschien eens proberen en ik zie wel. Ik heb nu een apc 14x4w maar motor komt niet vlug genoeg op toeren want zo'n apc is zeer zwaar. Daarom dacht ik om effe te proberen met een cam prop. Heb ook een 13x6 geprobeerd van apc maar dan heb ik teveel toeren vind ik. Het gaat hier om de OS 61 FX die ik wil gebruiken voor 3D. |
| |
| | #6 (permalink) |
|
Toch een graupner 14,5x4 camprop gekocht. Vandaag getest en hij is gewoon perfect voor mn motor. Nu heb ik pas snelle gas response en ook geen probleem met stationair toerental door de lichte prop. Dus als er mensen zijn met de osfx61 probeer gewoon die camprop i.pv. een zware APC 14x4w prop om 3d te vliegen. |
| |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 20 april 2004 Locatie: Sint-Truiden (België)
|
Mhh, zijn die camprops meestal niet om snel te gaan? Of zeg gewoon zowat alles behalve 3d. De bladen zijn steeds smal en spits, ook al neem je weinig spoed. Misschien had je beter voor een APC 13x4 W gekozen, want op die kleine methanolers vind ik die APC'props juist perfect voor te 3d'en.
__________________ Vriendelijke groeten, Paul Plevoets |
| |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2007 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 18
|
Het is maar mijn mening, en ik weet dat velen het niet met me eens zullen zijn . Vooral de kleine maten super nylons... Ze maken teveel lawaai en hebben over het algemeen een lagere efficientie.APC lijkt me een betere keus voor jouw doel. Mvg |
| |
| | #10 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | |
| |
| | #11 (permalink) |
|
niccolo nassi vliegt de katana ook met die camprop op de os55ax. En is perfect zo te zien. Zie zelf maar.Filmpjes te vinden op zn site. Sito web di Niccolo Nassi Aeromodellismo www.Niccolo-Nassi.it Laatst gewijzigd door Wes56; 22 december 2008 om 18:38 Reden: tikfoutje |
| |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| cam prop, graupner, prop 14x4 |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |