![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2007 Locatie: Echt Leeftijd: 40
|
Hallo Wesley. Je hebt pb. Bij een aerobatics kist is koppel belangrijker dan kW of pk. Indien twijfel tussen 38 of 26cc zou ik IN DIT GEVAL gaan voor de 38cc Wees gegroet van Bart
__________________ Binnenkort toestemming om met PBY5-A Catalina te vliegen (4,53 meter en 32 kilo) Huidig project: Percival Procter MKIV-PR schaal 1:5 |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Diksmuide (Belgie) Leeftijd: 30
|
Ok bedankt Bart. Maar als koppel het belangrijkste is en ik moest kiezen tussen een MVVS 35 en die zenoah dan heeft de zenoah toch het meest koppel dacht ik dan. Want deze kan een prop van 22x8 aan volgens de site van toni-clark. Volgens hen hebben deze motoren een zeer groot koppel. Of klopt dit niet. Mvg Wesley. |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Een paar fotokes gemaakt van mn supersportster. Nu is het landingsgestel volledig afgewerkt. Zie hier mijn ander draadje met foto's over het landingsgestel:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post1866816 Nog enkel de servo's erin en hij is klaar voor de eerste vlucht. Mvg Wes. ![]() Laatst gewijzigd door Wes56; 17 oktober 2010 om 14:34 |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Welke servo's zou ik hier best gebruiken? Ik had graag hitec 625mg's voor 2x rolroeren en 2x voor hoogte. Dan 1 hitec 645mg voor rudder.Allemaal op 4,8V. Maar als ik hier en daar kijk op het forum zie ik redelijk veel problemen over deze servo's. Zoals doorbranden. Zijn er hier nog mensen op het forum die dit kunnen bevestigen dat dit geen goede servo's zijn? Zou dit wel jammer vinden want ik vind deze servo's goed van prijs. Mvg Wes. |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 20 maart 2008 Locatie: België Leeftijd: 31
|
Even een ander vraagje: Klopt het dat je het originele landingsgestel niet gebruikt hebt? Reden? Ervaring dat het te zwak is omdat het onder de vleugels gemonteerd is? Is je zwaartepunt nu nog goed? Graag je info omdat ik er misschien ook wel zo een koop. Bedankt! |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Citaat:
Er zijn er verschillende op rcuniverse die deze conversie ook hebben gedaan. Er waren er die het landingsgestel er vrij vlug hebben uit gevlogen. Zeker als je op gras moet opstijgen en landen.Nog een reden is dat het origineel iets te ver naar achter ligt en daardoor snel op de neus gaat. Nu is dit veel stabieler zo met het landingsgestel meer naar voren. Vind het ook mooier zo. Van zwaartepunt moet je niet mee inzitten.Ik moet zoiezo ongeveer een 110gram bijsteken in de staart omdat ik ook met een redelijk zware motor zit. Dus met lichtere motor kom het zeker goed. Mvg Wes. | |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 april 2008 Locatie: Brabant
|
Ik zou er overal 645 mg in zetten, op de gas een 3.5 kilo 3001 , en op 5 cellen of lipo 2s vliegen met een Bec er tussen die de spanning op 5,9 houd want het is best een grote kist en de benzine moter trilt nog al plus zit deze niet in de rubbers . mvg Michel Citaat:
| |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Citaat:
Is dit noodzakelijk misschien op zo'n kist? Ik had graag een sanyo 4,8 Volt 2500mah gebruikt omdat ik er nog een liggen heb nog nieuw. Misschien verder reageren in mijn ander draadje over mn servo's?Ik kan daar ook nog wat informatie gebruiken omtrent al dan niet met 2 batterijen werken. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ke-servos.html Mvg Wes. | |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Als dit enkel de reden is dan blijf ik toch gewoon op 4,8Volt denk ik. Volgens mn handleiding moeten er servo's op met een minimum kracht van 3,8kg. Stel dat ik voor de roeren de 625mg's neem heb ik op 4,8V een kracht van 5,5kg die dan al ruim voldoende is denk ik. En als ik de 645mg's gebruik op 4,8V is dit al 7,7kg. Dus heb ik toch al meer dan kracht genoeg toch?Is hier toch ook geen 3D kist hé. Servo's zien ook minder af dan. Zal er nog eens goed over moeten na denken. Mvg Wes. |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Wie heeft er een toni clark trechter of kelk op zijn zenoah 38 Ik zou graag eens de afmetingen weten wat de binnendiameter is en naar welke diameter het uiteinde is opengezet. Wie wil dit voor mij opmeten? Alvast bedankt. Mvg Wes. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| giant supersportster, hitec, servo keuze, zenoah 38 |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |