![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Ikzelf zou gaan solderen (en dat doe ik dan ook altijd). Waarom? geen flauw idee maar een stekkerverbinding die er niet hoeft te zitten is toch weer een extra kans op een mogelijk slecht kontakt in verloop van de tijd. Bij stekkers die je steeds loshaalt (vleugel en dergelijke) voel of zie je dat op den duur wel. Bij stekker ver in de romp niet. Ik zou voor m`n gevoel lekker gaan solderen.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #77 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Neeroeteren. Clublid: De Vliegende Hollander. Leeftijd: 24
| Citaat:
Iedereen z'n eigen idee over de beste manier natuurlijk Grtz
__________________ Mannen hebben naast vrouwen ook een andere hobby nodig! | |
| | |
| | #78 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Tuurlijk maar een soldeerverbinding geeft mij een "beter contact" gevoel dan een stekker die er niet hoeft te zitten. En een slechte soldering heb je zelf in de hand
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #81 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Diksmuide (Belgie) Leeftijd: 30
|
Zou dit een goed idee zijn om de stuurstangen te vervangen door titanium stangen? Ik kan deze op mn werk voor een prikje verkrijgen. Heb al eens op een stukje titanium rond van 3mm proberen draad van M3 te trekken.Dit gaat zeer goed. Heb er nu voorlopig in rvs gemaakt maar vind dit best wel zwaar. Ik zag hier ergens op het forum iemand met titanium stuurstangen op een extreme flight kist. Wie heeft ervaring met titanium stuurstangen? Alvast bedankt. Mvg Wes. |
| | |
| | #83 (permalink) |
| Lid sinds: 12 april 2008 Locatie: Brabant
|
Hallo gewoon m3 kogelkopjes met bijpasende draadhulzen en een koolstof staaf die er in past ,dan verlijmen met 2 komponenten lijm en klaar is kees ,vertrouw je het niet ,dan moet je er maar eens eentje in de bankschroef uit elkaar proberen te treken ,dan zie je hoe sterk dit is ,want ik denk dat dit je niet lukt ,want ik denk dat jou probleem is dat je het niet vertrouwt, die verbinding is sterker dan de roederhoorntjes op je rudder . oja de kogelkopjes gewoon met m2 boutjes en moertjes vastzetten moertje borgen eventueel met loctite ,vaak zul je nu het boutje afdraaien als je hem uit elkaar wilt halen , veel sucess en denk niet te zwaar soms want dan vlieg je over een jaar nog niet |
| | |
| | #84 (permalink) |
|
Ok. iets gelijk deze link bedoel je? http://image2-9.rcuniverse.com/e1/fo...56/Jd87429.jpg Het blijft toch een lijmverbinding hé? Is dit dan 100% te vertrouwen. Ik wil de best hardware voor de stuurstangen want er zijn er al een handje vol die problemen hadden met de originele stuurstangen.Sommigen breekten gewoon na verloop van tijd. Waar zou ik eventueel zulke draadhulzen kunnen vinden om te lijmen met koolstof?Ik wil zoiezo de heavy duty ballinks van toni clark gaan gebruiken. Mvg Wes. |
| | |
| | #86 (permalink) |
| Lid sinds: 3 november 2008 Locatie: St.Anthonis Leeftijd: 33
|
Nadeel van solderen is overigen dat bij ons de kabels allemaal heel flink trillen . En een starre soldeerverbinding kan daardoor juist weer breken. Zo is er voor beide manieren wel wat te zeggen.
|
| | |
| | #87 (permalink) | |
|
gewoon bij albatros koolstof staaf 2,5 dik en m3 draadhulzen niks nieuws hoor ,nog nooit losgegaan wel goed lijmen ,lijm in de huls ,en op de koolstof staaf ,in elkaar schuiven ,beetje draaien en laten uithardenje moet natuurlijk wel ergens op vertrouwen anders ben je nergens meer zeker van je vliegtuig is toch ook in elkaar gelijmd en dat valt toch ook niet spontaan uitelkaar, Citaat:
| |
| | |
| | #88 (permalink) |
|
2,5mm dit lijkt me toch redelijk buigzaam.Heb hier nog een staafje liggen en dit buigt gemakkelijk.Zou het niet beter op deze manier zijn? vond net dit draadje bij post 3: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...urstangen.html Ik zou dan een carbon buis van 4 of 5mm nemen dit zou veel stijver zijn. Maar waar zou ik deze stukjes kunnen kopen om in de buis te lijmen? Alvast bedankt. Mvg Wes. |
| | |
| | #89 (permalink) |
|
onvoorstelbaar ,dit staafje is mischien niet langer dan 10 cm ,die kist is geen 3d kist ,en volgens mij verwacht je dit ook niet ,mischien bij jou in de Club al eens rond gekeken ,ik ben geen 1e klas vlieger maar heb toch flinke kisten , 2 funtanas die het flink voor de kiezen krijgen ,en heb daar nog nooit problemen mee gehad ,als je hier aan twijfelt ,dan zou ik stoppen ,want dan is er niks goedgenoeg ,want wat je nu aant doen bent is echt niet nodig die stangen zijn sterker als heel je servo bevestiging bij elkaar ,plus de kogelkoppeling daarbij
|
| | |
| | #90 (permalink) |
|
De stangen moeten 15cm zijn.Ik wilde het gewoon supersterk. De reden waarom ik zo wilde doen komt gewoon van rcuniverse waar een 3 tal mensen dezelfde kist hebben. Ze begonnen allemaal met de originele stuurstangen van M2,5. Deze braken elk een stuurstang in vlucht. 1brak zelfs gewoon middendoor. Nu zijn er die dan overgestapt zijn op koolstof stangen die gemaakt zijn van Koolstof buis met m3 draad in. Sindsdien geen probleem meer. Daarom had ik het idee om misschien voor titanium staaf te kiezen omdat ik dit op mijn werk heb. En daar M3 op te trekken.Ik dacht dat dit misschien ook sterk is en weegt ook niet veel. Blijkbaar is dit geen goed idee. Mvg Wes. Laatst gewijzigd door Wes56; 18 februari 2010 om 17:26 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| giant supersportster, hitec, servo keuze, zenoah 38 |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |