![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2011
|
hallo shadesinblack, bedankt voor je info. momenteel heb ik geen co2 laser en laat ik al mijn werkstukjes snijden bij een firma in belgie. daar hebben ze meerdere trotecs (zelfs zo'n super grote), maar ik zie altijd bij mijn werkstukjes waar de laser is begonnen met snijden (5mm plexi) |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 29 mei 2005 Locatie: Nijlen Leeftijd: 40
|
Voor de duidelijkheid: Die toestellen zijn niet van mij, maar ik kan er wel over beschikken. Die grote laser werd via ebay (duitsland) gekocht, zo was er geen gedoe met douane. Levertijd was ongeveer 3 maanden. Hij werd netjes voor de deur geleverd in een houten kist. De laser staat op wieltjes, dus uitpakken en verplaatsen is gemakkelijk. Je moet hem wel zelf installeren maar dat was vrij simpel. Hou er wel rekening mee dat je die niet zomaar oppakt om een trapje op te dragen, en best de deur waar hij doormoet eens opmeten, want hij is vrij breed. De bijgeleverde software is best ok. alles is gemakkelijk in te stellen. Maar zoals ik al zei, soms doet ie dingen die je niet verwacht, en de handleiding is vrij summier, dus het is al doende leren. Maar zaken als wattage, snelheid enz zijn heel eenvoudig in te stellen. met die kleine laser kan je echt wel snijden hoor. 6mm balsa of 4mm lite-ply is geen probleem. (zie het videotje. dat was 3mm balsa. daar gaat ie vlotjes door) Koen
__________________ www.rcaerobatics.be Xtreme Comp Edge 540T 2.6m, Sebart Angel 50S, Sebart Sukhoi 29 30e, Engel Giles 202,EF Yak54e-47,5", Scratchbuild Ziroli P47 |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 maart 2006 Locatie: Gavere/België Leeftijd: 32
| Citaat:
Hierboven staat 3mm balsa, maar dat is echt wel heel licht om door te snijden. Erg mooi resultaat wel.
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 29 mei 2005 Locatie: Nijlen Leeftijd: 40
|
Het is een Sengfeng SF640 Koen
__________________ www.rcaerobatics.be Xtreme Comp Edge 540T 2.6m, Sebart Angel 50S, Sebart Sukhoi 29 30e, Engel Giles 202,EF Yak54e-47,5", Scratchbuild Ziroli P47 |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2003 Locatie: drenthe
|
Ik heb eerder gewerkt naast een lasersnijmachine van 1500 watt . Een veiligheids bril was voldoende . De laser werd elke dag opnieuw gevuld en bij het stoppen vacuum gezogen? Werkte leuk .
__________________ robbe hunter /picojet combat /graupner bussard/twinstarr /easystarr/smiley/jpower cessna /poppy. |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 2 augustus 2009
|
Ik heb nog een bijna (totaal 1 uur gebruikt) nieuwe laser machine staan. Helemaal kompleet. verpakking is er nog bij tis een 80watt 60x90 cm, professionele machine. gr Roel (forumregels vergeten posting mag weg ) Laatst gewijzigd door roel-cnc; 12 augustus 2011 om 20:56 Reden: oeps de regels !! |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 30 oktober 2007
|
Als je een CO2 laser wil kopen kan dat prima in China. Let idd wel op de prijzen voor transport en douane. Wij hebben op de zaak een 100W CO2 laser met werkbed van 1400x900mm staan. Hierop graveren we normaal gesproken naamplaten voor onze produkten. Maarrrr, ik heb al heel wat onderdelen gesneden voor mijn modellen. Zonder al teveel moeite snij ik van depron tot 6mm triplex ermee aan bonken hahahaaa. Als je depron of balsa wil gaan snijden heb je genoeg aan een 60W laser, heb je nog wat speling als je andere soorten hout wil snijden. En over de buis, zodra hij bijna aan zijn "uren" zit wordt de binnenkant paars, dan is het bijna tijd voor een nieuwe. Metaalsnijden is weer een ander verhaal, ik heb met die van ons al eens geprobeert 2mm RVS te snijden, kom een eind maar er niet doorheen, daarvoor wordt het metaal niet heet genoeg. Binnen Europa zul je een hele bak geld kwijt zijn, in China de helft ongeveer. Let wel op! De meeste machines die uit China komen hebben software die alleen bestanden van Acad 2004 herkent. De besturing van de machines is meestal met een controller in de laser waar je de opdracht via USB naar toe stuurt. Het is dus niet zoals bij de Europese merken die gestuurd worden via de LPT (printer) poort, dit kan in het begin voor ergenissen zorgen..... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |