![]() |
| | #271 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 maart 2008 Locatie: De Meern
| Citaat:
Voor meerdere velden heb je dan meerdere zuigers nodig. Zit jij te denken aan een doek dat met de freeskop mee-rolt? Oftewel, de kant waar de kop heengaat word het doek opgerold en aan de andere kant afgerold? Mvg, Joost | |
| | |
| | #272 (permalink) |
| Lid sinds: 1 januari 2003 Locatie: nijmegen
|
Jemig Johan, Ongelooflijk hoe prachtig zo'n machine freest. De mogelijkheden lijken mij eindeloos. Lijkt me erg leuk om straks een assorti te zien van wat kistjes. Ik kom dan absoluut even langs. ( jup, ik pb je dat ik wat moet hebben, en zie dan plots ineens een enorme CNC staan Geweldig..
__________________ Mvg Remy www.airclusive.nl luchtfotografie FPV |
| | |
| | #273 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Ben al de rollen aan het maken. Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #275 (permalink) | |
| Citaat:
Maar het moet heel licht zijn en goedkoop te verwisselen . Rollen krijgen geen aandrijving , ik ga kijken of ik er een veer in kan bouwen en ze krijgen een rubberring die er voor moet zorgen dat hij oprolt zonder te haken of slippen. Daarom moet de folie ook licht zijn .(neem folie van grote afvalzakken) Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #276 (permalink) | |
| Citaat:
Denk dat als je die "klem" eraf kan krijgen dat het dan bruikbaar zou kunnen zijn? Ik bedoel dus de rolgordijnen met een veer in de koker. Die blijven voor je raam hangen d.m.v. een klem-mechanisme, maar ik heb ze ook wel eens gezien dat je ze achter een haak moest klemmen. Ze zijn er in lichtere uitvoering voor auto's en caravans, geloof ik. -- Joost | |
| | |
| | #277 (permalink) | |
| Citaat:
De eerste trainer ben ik al aan het bouwen en Frank maakt er ook een. Word zeker 500 gram lichter als een vergelijkbare Calmato van 1,6 m . De mijne word elektro (4S) en Frank zet er denk ik een Saito op. Een elektro hoogdekker van 1,4 m is ook al gefreest . Is nog lichter en gaat lowcost vliegen op 3S en HC motor Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #278 (permalink) | |
| Citaat:
Die idee is helemaal niet zo gek Joost. Heb er nog een oude gevonden op zolder , als het werkt halen we er nog een bij . Vanavond gelijk eens testen. Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #279 (permalink) | |
| Citaat:
Ideeen zijn bij mij makkelijk, om de goede eruit te halen is vaak lastiger | |
| | |
| | #280 (permalink) |
|
Idee van dat rolgordijn was al genoeg . Heb de " klem " er al uit . Wou ik 4 gaatjes boren in het alu is de boor maschine leeg. Eerst effe laden , dan boren en M4 tappen en dan vanavond effe testen. Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #282 (permalink) |
|
Even tussen door nog een paar foto,s van de trainer. Romp is nu klaar en weegt 327 gram (zonder hoogte en zijvin) Denk dat ik ruwbouw onder 1000 gram blijf. Alles past perfekt nu. Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #283 (permalink) |
|
Net nog een trainer gefreest . Met de rollo en folie werkt het perfekt. Als de frees helemaal links aan het frezen is zie je hoe de folie word aangetrokken . De rollo zit nu hier. Hij word nog verplaatst dichter bij de frees als ik de tweede rollo heb. De rollo,s komen zo,n 10 cm uit elkaar voor een optimale werking. Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #284 (permalink) |
| Citaat: Hoe lang duurt het fresen van zo'n trainer eigenlijk? |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |