![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2806 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: Aarle-Rixtel Leeftijd: 39
|
Correct Eric Het gaat hier inderdaad om een CQ-10A SnowGoose, belangrijkste details al gegeven Length 2.90 m (9 ft 6 in) Weight max: 635 kg (1400 lb); empty: 270 kg (600 lb) Speed 61 km/h (38 mph) Ceiling > 5500 m (18000 ft) Range 300 km (160 nm) (34 kg (75 lb) payload) Propulsion Rotax 914 piston engine; 81 kW (110 hp) ![]() De Goose heeft overigens ook nog een klein broertje, Sherpa, een niet aangedreven parachute systeem, waarbij het doel programmeerbaar is. Eric is aan zet! Uiteraard ook allemaal een fijne 2e kerstdag! ![]() ![]()
__________________ Modelvliegclub de Sticks |
| |
| | #2809 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Terwijl ik de opgave van Eric zat te bekijken... was opeens het plaatje weg! Een tijdje later keek ik eens of het al terug was... plaatje nog steeds weg, maar het antwoord van Roel staat er nu wél. Merkwaardig... Bart
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| |
| | #2810 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Roel, Jij bent aan zet Stevo
__________________ |
| |
| | #2811 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2007 Locatie: Belgium, famous for its brushless sprouts Leeftijd: 46
|
Ik protesteer tegen de opgave want Roel is een bootjesman en hij heeft een bootje geraden
__________________ Gezocht: Kapotte Air-Ace vliegtuigen http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ad.php?t=51519 |
| |
| | #2812 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 februari 2007 Locatie: Belgium, famous for its brushless sprouts Leeftijd: 46
| Citaat:
Ik heb het in het 'Meldt hier de schoonheidsfoutjes van het nieuwe forum'-topic al gezegd, maar (nog) geen reactie. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...t=50104&page=5
__________________ Gezocht: Kapotte Air-Ace vliegtuigen http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ad.php?t=51519 | |
| |
| | #2813 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Citaat:
Je bent gewoon jaloers dat je zelf met het antwoord niet op de proppen bent gekomen. Stevo
__________________ | |
| |
| | #2815 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
@Clum: Wel eens een "bootje" van 25 kilo op je tenen gehad? ![]() Op het moment dat dit ding op volgoende snelheid komt, vliegt 't. Je zegt toch ook niet tegen een PBY5 Catalina dat 't een boot is, enkel en alleen omdat ze in ruste in het water ligt? Of tegen een PBY5A Catalina dat het een auto is, omdat ze in ruste op wielen staat? (Bovendien: protesten dienen in schoonschrift, dun op, dik neer, met kroontjespen schriftelijk ingediend te worden bij de ballotagecommissie...) Dus... volgende opgave:
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| |
| | #2816 (permalink) | ||||||||||||||||||||||||||||
| Dat is volgens mij een Sagem Sperwer (Sperwer B) met bewapening (2 spike LR raketten) Onderstaande info van NIET bewapende versies ![]() Linkje van gemaakt, plaatje is wel erg groot... Plaatje Hier wat meer info van de versie die de Nederlandse troepen in gebruik hebben (niet bewapende versie). Onbemand verkennings- en/of spionagevliegtuigje. De Sperwer wordt binnen de Koninklijke Landmacht ingezet voor het verkrijgen van gevechtsinformatie en doelopsporing. Het systeem stelt grondtroepen in staat over grote afstanden informatie te verzamelen, doelen op te sporen en te bestrijden. Feitelijk is de Sperwer als onbemand vliegtuigje in Nederland de opvolger van de Northrop KD2R-5 doelsleepvliegtuigjes die werden gebruikt om doelen (surface-to-air missiles) te slepen. De Sperwer kan tot ± 80 km vanaf het grondstation (Ground Control Station Group) zijn taak verrichten. Behalve Nederland beschikken de krijgsmachten van Denemarken, Frankrijk, Griekenland en Zweden over de Sperwer. Specificaties:
De Sperwer is ingedeeld bij 101 Remotedly Piloted Vehicle-batterij (101 RPV-batterij), gelegerd op de Luitenant-kolonel Tonnetkazerne in 't Harde. De eenheid is opgericht op 1 maart 1998 en op 1 januari 2002 operationeel gesteld. 101 RPV-batterij bestaat uit vier pelotons met elk één compleet systeem en in totaal 30 operationele Sperwers. Vier reservetoestellen zijn ondergebracht bij het Opleidingscentrum Vuursteun (OCVUST). Bron : boekje pienter
__________________ Modelvliegclub de Sticks Laatst gewijzigd door Mijnheer Rob; 27 december 2007 om 16:50 | ||||||||||||||||||||||||||||
| |
| | #2817 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Bart
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| |
| | #2819 (permalink) |
|
Thanks Roel Ik was al op zoek naar een waardig opvolger... Onderstaande is geen onbekende in de luchtvaartgeschiedenis, eens kijken hoe moeilijk ie is na het verwijderen van alle hints die op het toestel stonden.......... Succes ![]()
__________________ Modelvliegclub de Sticks |
| |
| | #2820 (permalink) |
|
Ryan X-13 Vertijet http://en.wikipedia.org/wiki/X-13_Vertijet Die was wel héél gemakkelijk EDIT: @Roel: Tegenover zoveel kennis (en de tegenzin om met kroontjespen te schrijven) kan ik niet op @bdoets: Vertel eens welke instelling? Wie weet loopt het daar voor mij ook fout
__________________ Gezocht: Kapotte Air-Ace vliegtuigen http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ad.php?t=51519 Laatst gewijzigd door Commander Clumsy; 27 december 2007 om 17:46 |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |