![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1546 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2004 Locatie: Belgie Leeftijd: 47
|
een of ander rekentoestel? (met die cijfers aan de bovenzijde....) maar wat met die rode en zwarte ruiters aan de omtrek??? steffe
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! |
| | |
| | #1547 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 |
dubbel.....
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #1548 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Voor jou wel, Jan. Maar met elektriek en elektroniek moet je bij mij niet zijn. Zijn dat allemaal jumpertjes? Maar waarom de ronde vorm? Ik ga wel even zoeken, maar geef mezelf weinig kans. Enne, ik ben een fervent koffiedrinker, maar met een koffiemolen heeft dit volgens mij weinig te maken.... Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #1549 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Aha, stiekem gekeken naar de url... Elektrieke dingen zitten hier niet in. Het apparaat is volkomen mechanisch. De ontwerper kwam in 1943 in Buchenwald terecht, waar hij de definitieve plannen uitwerkte. In 1947 werd versie 1 van het apparaat in produktie genomen in Liechtenstein. Op het plaatje staat versie 2.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #1550 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 |
| | |
| | #1551 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Ik vroeg naar de naam, Steffe was alleen op de goede weg. Maar inderdaad, het is de Curta, de voorloper van de zakjapanner. Een zakliechtensteiner dus. Hier een duidelijker plaatje: ![]() DIRRUK, NU JIJ WEER!!!
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #1552 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 | Ik herkende hem van het eerste plaatje niet, terwijl ik er wel eens eentje in handen (niet in bezit!!) heb gehad, moet in de jaren '60 geweest zijn. Wij moesten het met de "gewone" rekenlineaal doen. Was ook een prachtig ding, ben hem helaas kwijtgeraakt. Zelf heb ik ooit (eind jaren '60) een rekenlineaal voor het berekenen van trek- en drukveren gemaakt (veerconstante en sterkte). Het zou me nu heel wat tijd kosten om dat weer te reproduceren...... Groet, Ad
| | |
| | #1553 (permalink) | |
| Citaat:
hallo Ad hierbij een plaatje......om u weer op te vrolijken steffe
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! | |
| | |
| | #1554 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #1555 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 | Pure nostalgie, Steffe. Ik vraag me alleen af of je dat "vrolijk" mag noemen, geeft bij mij ook altijd een wat trieste nasmaak. Maar mooi waren ze wel, ik had trouwens nog een houten (geplastificeerde schalen, maar de kern en schuifmechanisme was hout). Een Nestler, vrijwel zeker deze: Kostte een kapitaal, wat voor mijn ouders best wel moeilijk was. En was in de tijd dat kleine zelfstandigen (mijn vader was tuinder) geen kinderbijslag en dat soort douceurtjes kregen. Ik begrijp nog steeds niet dat hij verloren is gegaan........
| | |
| | #1557 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Niet specifiek Steffe.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #1558 (permalink) |
|
er staat daar een soort "inregelschroefje" om een debiet of zo in te stellen? steffe
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! |
| | |
| | #1559 (permalink) |
| Lid sinds: 16 januari 2009 Leeftijd: 34
|
@baggeraar, is het een arm/hefboom? Dirk die komt straks met iets waar de honden geen brood van lusten, legt dit draadje direct een jaar lam!! LOL
__________________ Ervaring is direct proportioneel aan de hoeveelheid geruïneerde spullen. |
| | |
| | #1560 (permalink) |
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |