![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Zo het is een erg drukke week voor me geweest. Ik moet er even doorheen maar de energie is echt op nu al een paar dagen trouwens. Maar vooruit het resultaat mag er zeker wezen. Het is erg glad gestuct. De plekken die je nu nog ziet zijn nat. Het is drijfnat in huis momenteel al heeft het vandaag lekker gedroogd de ramen een klein beetje open en de cv op volle kracht. ![]() ![]() ![]() Over de rivier onder mijn huis kan ik kort zijn het water kan er niet onder weg. Want het is grondwater verder denk ik dat er geen vocht naar boven komt daar er onder de vloer alles mooi dicht schuim is. De fundering en de onderkant van de vloer is netjes dicht met piepschuim. Ik denk dat dit tijdens de bouw wel overwogen gedaan is. Mocht het toch te vochtig worden had ik al schelpen overwogen. Onder de garage zit minder schuim maar dat maakt mij niet uit. Op de foto kan je zien hoe nat het is. Je kan zien dat het water soms nog veel hoger staat. Daar was ik erg bang voor want dan staat er zeker 50 cm water en er is dan weinig ruimte meer over om te klussen. ![]() Ik moet nu nog testen of de waterleidingen dicht zijn dan is het definitief klaar onder de vloer. Maandag komen ze de vloerverwarming infrezen, aansluiten en de gehele vloer egaliseren. In de wasruimte/portaal/bijkeuken (net hoe je het noemen wil) komt donderdag de dekvloer op. Dan kan ik weer lekker op mijn gemak verder, en heb ik even niets meer met anderen te maken. In april komen de stucadoors zoals het er nu voorstaat weer terug om het plafond mooi wit te spuiten en de wanden te spactelputzen. Dat duurt dus nog even al komen de plavuizen er eerder in. Maar goed dat is nog ver weg, al wilde ik wel dat het klaar was want de hoeveelheid energie die ik heb is erg beperkt. Mijn vrouw heeft ondertussen het behang van 2 slaapkamers er af, het zit erg vast en is er dus lastig af te halen. Voor wij gaan behangen worden eerst alle wanden gesaust de behang is er dan later makkelijker af te halen. Verder is het voor de vrouw ook een drukke tijd het huishouden gaat ook gewoon door. Laatst gewijzigd door Bertus; 6 maart 2010 om 21:57 |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hallo het begint al ergens op te lijken zo te zien, maar als er bij mij 50 cm water in de kruipruimte zou staan zou ik er een pomp inzetten,en er een dikke laag beton in laten storten en de randen rondom zo behandelen dat er geen water daar tussen door kan, als je op t net even zoekt vind je wel bedrijven die kelders waterdicht maken,want dit zo nat is echt niet gezond voor je hoor, het is ook nog stilstaand water dus op een gegeven moment begint dat ook te meuren/stinken en trekt allerlei beestjes aan, anders rondvragen bij de buren of die ook zo n last ervan hebben en eventueel de gemeente die is tot slot van rekening verantwoordelijk voor het grondwaterpijl,denk ook aan betonrot,of subsidie als je het laat verhelpen,ken je rechten,zal ook wel ergens op t net besproken worden, succes met de afwerking mvg markioo |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
Heel het dorp heeft het je kan wel hoger bouwen maar dan heb je een trap nodig om binnen te komen. Want als ze de wegen hoger maken kan je een jaar later weer ophogen op het zachte veen. Nogmaals ik heb schelpen overwogen als het nodig is laat ik het volblazan. Alleen kan ik dan niet meer onder de vloer. Ik vind verhuizen op dit moment belangrijker, en ik wist dat het nat was/is onder de vloer. Pompen heeft geen enkele zin daar het een rijtjeshuis is en je de hele rij dus droog moet leggen. Waardoor de straten gaan zakken omdat het zand onder de vloer zakt. Nu weer verder boven de vloer. |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Vandaag is de vloerverwarming er in gegaan. Hij is al afgeperst en al even warm geweest. ![]() De groeven dicht gezet. ![]() Daarna alles weer in de primer en de egaline er over gezet. ![]() Het was een lange dag voor me maar het was het meer dan waard. Er zitten 8 groepen in met relatief weinig slang per groep dus lekker veel warmteafgifte. Ook heb ik nog 1 groep extra aan laten leggen daar kan ik dan altijd nog een eventuele nieuwe schuur op aansluiten. Gelukkig kon de radiator in de kamer blijven zitten die van de keuken niet daar zijn de leidingen doorgefreest. Niet dat er nog radiatoren nodig zijn maar de vloerverwarming mag na het leggen van de tegels 6 weken niet aan. Met 1 radiator kan ik het nog wel warm houden voorlopig. Morgen kan ik aan de toilet beginnen, tenminste het inbouw reservoir met het voorzetwandje. |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Vandaag ben ik met de wc bezig geweest. Zoals je kan zien aardig opgeschoten. Ik moet nog een verloopstuk halen voor de afvoer en 2 draden van de schakelaar vervangen door langere dan kan het witte schot definitief vastgeschroeft. Het tegelen komt dus weer een stukje dichterbij. Die hopen we morgen (eigenlijk vanmiddag) te gaan bestellen. Vanmiddag was ik weer lekker slim bezig. Ik wilde testen of de stortbak werkte, en geloof me die werkte ik was gelijk kledder nat. Ik had de tijdelijke stop er namelijk nog niet op zitten ![]() Nu snel slapen want morgen is het weer op tijd kerktijd wegens biddag. We gaan niet naar het huis alleen 'smiddags tegels regelen. |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Vandaag geen foto's. De wc is nu goed aangesloten en de schakelaar naar voren gehaald. Verder heb ik vandaag de stroom in de trapkast aangelegd. Een stopcontact voor de vloerverwarming en het licht voor de trapkast. Het plafonnetje wat er in moet heb ik alvast geraggeld maar het plaatje zelf kan er nog niet in omdat de cv leidingen nog veranderd worden. Morgen hoop in het washok verder te kunnen daar is vandaag de smeervloer er in gegaan. Er moet een dakdoorvoer in voor de airco. Het moet dan wel droog zijn dus het hangt van het weer af. Nu snel pitten want ik ben doodmoe. |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
De plavuizen liggen er ondertussen helemaal in en ze zijn gevoegd. ![]() Verder als de bovenstaande foto heb ik het nog niet gezien omdat we het leggen hebben laten doen en ik er toch niets kan doen nu. Vandaag veel inkopen gedaan zoals verf, behang en lampen enz. Morgen wagen we weer een poging om te klussen. Ik wil dan verder met de wasruimte en de vrouw gaat verder met soppen in de badkamer. En natuurlijk ons van koffie voorzien. Morgen is het nog 1 daagje lastig omdat het plafond gespoten wordt en alles afgeplakt moet worden. Daarna kunnen we weer lekker door klussen. 2 dagen rust was wel even nodig. |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Bertus, Waar zijn de foto's van de hobbykamer? Erg belangrijk! Groet, Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2004 Locatie: Weesp, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Ha die Bertus Je ben lekker bezig daar in huis. Het blijft een vermoeiend bezigheid dat verbouwen. Vergeet de kleine niet de nodige aandacht te geven tussen door. Ik miste alleen de foto van de openhaard of moet die nog komen. Waar ga je je orgel neer zetten. Succes met de verbouwing. Groeten Onno
__________________ Modelvliegtuigen? Heel veel kijk maar eens op: BosModelAir. Jeti Duplex gebruiker / ModelAircraftCompany |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Zo daar ben ik weer. De hobbykamer komt er eigenlijk niet echt meer. Dit omdat ik maar vrij weinig bouw. Doordat ik het voor mijn vrouw prettig vond de wasmachine en een extra keukentje beneden te hebben, blijft er van de garage weinig meer over. Tenminste als de auto binnen staat als ik die naar buiten zet heb ik een bouwkeet van 6 keer 3 meter. Daar staat dan ook alle zooi in die ik heb al doe ik veel weg wat ik niet meer nodig zoals grasmaaiers enz. Verder komt er geen openhaard of houtkachel in. Het zit namelijk zo dat ik ook in overleg weer een poging ga proberen te wagen om toch weer in de maatschappij te functioneren. Daar moet ik bijna alle privι dingen zoals onderhoud voor ons huis tot het minimum beperken. Dat is ook ιιn van de belangrijkste redenen waarom dat we gaan verhuizen. Weinig onderhoud was de sleutel naar het zoeken van een andere woning. Alles is veel kleiner dan wat we nu hebben. Daar een houtkachel veel slepen en hakken van hout dus energie kost heb ik dat geschrapt. Vandaar ook de vloerverwarming want ik heb wel een erg grote hekel aan kou. Waarschijnlijk komt er zo'n electrisch ding het is wel erg nep maar zo'n schouwtje vind ik wel aardig staan in de kamer. Maar dat is nog niet zeker. Verder is het zo dat we de beneden verdieping zo goed mogelijk doen behalve de keuken. Ik wil hem wel een keer netjes schilderen maar een nieuwe is nu even te duur. Hij is nog best goed en je kan niet alles in het leven. Aan de boven verdieping en de zolder zou ik ook nog heel wat willen doen maar dat doe ik en voor mijn stress niet en we willen eerst weer wat sparen. En Onno we vergeten de kleine zeker niet. Ze is ontzettend lief en is er iedere dag bij de vrouw is boven aan het soppen en behang aan het scheuren. De kleine zit er of in zo'n wipstoeltje of in de box bij. Verder ben ik wel lang in mijn huis maar ben niet zo lang bezig dat trek ik niet. Ik heb vrij veel uitbesteed. Vandaag hebben we besloten om ook de wc en de wasruimte/bijkeuken te laten tegelen. Dit om de stress in de hand te houden zeg maar Vandaag is de saus op het plafond gespoten ik heb nog nooit van mijn leven zo'n strak plafond gezien. Mochten jullie nog stucadoors zoeken dan kan je mij een pb sturen. Deze jongens zijn net voor zichzelf begonnen en werken zo netjes dat wil je niet weten. Alles plakken ze netjes af iedere keer weer. Daarnaast is het strak en recht dat je er een draadje langs kan houden maar je ziet niets. Ik had nog nooit een stucadoor zo bezig gezien ik vind het kunstenaars. Maar goed ik dwaal af. Vandaag heb ik in de garage een badkraan aangesloten en de grondplaat in gehakt. Ik wilde graag een mengkraan dat is niet zo koud als ik de auto wil wassen of de vrouw een emmer wil vullen om de ramen te lappen. En aan een badkraan zitten 2 uitlopen. 1 om je bad vol te laten lopen, daar kan je de emmer mee vullen straks. 2 om te douchen, daar maak ik een gardena kopeling op daar kan de slang dan aan. Ik moest alleen even zoeken voor ik een goedkope kraan had waar je het knopje die je uit moet trekken om te douchen vast kan zetten. De meeste schiten weer terug als je de kraan dicht zet. Als ik dat straks zou doen tijdens het auto wassen door de sproeikop van de slang te zetten, zou het misschien kunnen gebeuren dat dat knopje inzakt en de andere uitloop gaat lopen dan staat mijn garage blank. Of dat echt zou gebeuren weet ik niet maar ik wilde liever het zekere voor het onzekere. Het is een beetje lastig uitleggen, maar de camera heb ik niet bij me anders had ik een foto laten zien. Maar goed de kraan zit dus aangesloten er moet alleen nog even teflontape en 2 ringen in. Ook moet ik op een andere wasmachine kraan uit ik had een 1/2 duimse gekocht maar ik heb 3/4 duims nodig. Morgen even kijken of die er zijn anders kijken of er verloopbussen zijn. Dan kan het water verder worden aangesloten en kijken of er niets lekt. Als het dicht is kunnen de sleuven van de leidingen worden dicht gesmeerd. Verder heb ik een deur gehangen en de ruittjes er even ingezet om te kijken hoe het wordt. Altijd leuk het is nu makkelijker warm te stoken in de kamer, de deuren in de wasruimte zijn nog niet af. Naar de garage toe zit nog geen glas en naar buiten heb ik tijdenlijk plexiglas gezet. Het tochtte dus heel de tijd erg, dat is nu even verledentijd. Maarja alle deuren moeten nog geschilderd worden. Mijn vader heeft alle draaden in de wasruimte getrokken en is ze nu met lasdoppen bezig te verbinden. Als dat klaar is kan eindelijk het gipsplafond er in. Tot zover deze dag. Wat ik morgen gaat doen weet ik eingelijk nog niet. Dat hangt er van af hoever mijn vader komt. Anders ga ik aan een versterbank in de kamer beginnen. Of kozijnen schuren. Tot snel. |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 1 september 2009 Locatie: Sittard Limburg Leeftijd: 16
|
en het belangrijkste waar komt de hobby kamer
__________________ 52CC Katana 2,10M, mpx parkmaster, hacker sky fighter, freestyler, giles 202, der kleine barron, Precise. Mvc swentibold lid. |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Haha inderdaad. Vandaag begonnen met verven nu vinden we de kleur niet goed dus snel op jacht naar een mooie kleur voor de deuren. Aangezien het nu bijna half twee is ga ik snel pitten. Vanavond veel te lang zitten internetten soms ook leuk. Het hobby gebeuren komt later aan de orde eerst willen we verhuizen. De groepen heeft mijn vader vandaag aangesloten het electra schiet al aardig op. Morgen willen we het water op de nieuwe waterleiding zetten. Hopelijk is alles waterdicht ik weet het niet het is kunstof leiding waar ik nog nooit mee gewerkt heb. Tot later. |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Vandaag weer geverfd en de waterleidingen aangesloten. In de garage heb ik nu ook water. Het was wel even tobben maar het werkt. De deuren en kozijnen verven we toch in de kleur die we al hadden gekocht. Alleen de wanden worden iets anders. Het wordt veel te wit naar ons zin het lijkt dan straks net een ziekenhuis. En heel de dag met een zonnebril zie ik ook niet zitten Morgen weer verven en even een ruitje voor boven een binnendeur bestellen. We kunnen gelijk kijken of we een beter kleur kunnen vinden voor de wanden. Verder wil ik eigenlijk nog een kalf voor een kozijn maken maar of dat morgen lukt weet ik niet. Ik wil namelijk zo veel mogelijk verven dan kan het lekker drogen, maar het kozijn waar het kalf in moet moet ook geverfd worden, alleen dat is net weer een ander kleurtje. Het is even saai alsmaar verven maar het moet ook gebeuren. Tot later. |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 47
|
Verven is ook niet mijn grootste hobby. maar als het straks klaar is, zul je zien dat het de moeite waard was Leuk trouwens dat je ons op deze manier op de hoogte houd van de vorderingen. Is toch iedere avond (of nacht) weer leuk om te lezen. Groet, Theo |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |