![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1456 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2005 Locatie: \m/ (-_-) \m/ Leeftijd: 37
|
Die laatste foto van Robbie lijkt wel heel eg op filmbeelden van Enschede toen het misging. Kan me de beelden nog herinneren en dit lijkt er enorm veel op.. Wel mooie plaatjes trouwens.. Die foto's van die mijn zijn echt geweldig. Zou er zelf ook wel eens willen kijken. En dan niet om foto's te maken.. |
| | |
| | #1457 (permalink) |
|
Die laatste foto heeft inderdaad wat weg van Enschede, bij deze foto moet ik denken aan een facehugger uit Alien. ![]() Deze zijn ook wel aardig, ![]()
__________________ ============================== ___ ___De Tumbler Begint___ ______============================== | |
| | |
| | #1458 (permalink) |
| Lid sinds: 20 mei 2005 Locatie: Grootebroek Leeftijd: 36
|
Heb om 0:00 helemaal geen foto's van het vuurwerk gemaakt omdat ik het veel leuker vond om de groep mensen waar we mee waren leuk op de foto te zetten. Maar 's avonds werd er af en toe alvast wat vuurwerk afgestoken waar ik een paar plaatjes van heb gemaakt. Zou wel eens bij iemand in een hoge flat met heerlijk vergezicht als uitzicht oud en nieuw willen vieren en de camera een uur lang op het balkon neerzetten. En dan bijvoorbeeld wat verschillende opnames samenvoegen tot 1 foto. ![]() Happy New Year!! by Peter Gol, on Flickr ![]() Happy New Year!! by Peter Gol, on Flickr
__________________ Flickr... |
| | |
| | #1459 (permalink) |
|
Ik ben niet heel druk geweest met fotograferen gisterochtend was te druk ![]() 1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() en nog wat andere foto's van laatst 4. Utrecht, gezien vanaf een ex-rocket surface to air defence system, waar je heel goed de individuele verdiepingen van "de verrekijker" kan zien ![]() 5. Utrecht CS, lucky panningshot met 1/15e wel scherp ^^ ![]() mvg. Odin | |
| | |
| | #1461 (permalink) |
| Lid sinds: 20 mei 2005 Locatie: Grootebroek Leeftijd: 36
|
@slyhigh Toch wel fijne sfeerbeelden van oud en nieuw hoor! @nusti Leuke platen van die mijn! Een UWA zou daar ook leuk speelgoed zijn Maar weer over tot de orde van de dag na de feestdagen. Vroeg op staan en een prachtige lucht buiten zien verschijnen... ![]() Wonderful World by Peter Gol, on Flickr
__________________ Flickr... |
| | |
| | #1462 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2006 Locatie: Groot Ammers Leeftijd: 32
|
Mooie plaatje komen er weer voorbij zeg, die van die mijn zijn ook erg gaaf, daar zou ik me ook wel een dagje kunnen vermaken. Vuurwerk blijft ook altijd erg mooi. Lekker sfeertje zet je weer neer Peter, fijn hoor. Alleen de zon had wel iets donkerder gemogen, persoonlijke smaak... Gisteren had ik eeeeeindelijk weer eens even tijd om te schieten, en wat was het mooi tussen 4 en 5 's middags: ![]() ![]() en nog 1 van 2 weken geleden:
__________________ Ik gebruik nooit Google, mijn vrouw weet alles. Landcapes by Jesse de Boom, on Flickr |
| | |
| | #1463 (permalink) |
| Lid sinds: 22 november 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 36
|
@ amstel: prachtige plaat, is dit een hdr bwerking? heel mooi hoe je die dipete beleefd @jesse: De eerste en derde zijn erg mooi. De kleuren op de eerste en de serene subtiliteit van de derde Ik heb zelf ook een flickr aangemaakt en dat was een goede reden om eens te kijken wat ik nu precies aan digitasle foto's had liggen. Zaten wel een paar leuke tussen, ook een stel die nog met mijn oude camera gemaakt. Dat was een canon s3 is. ![]() ![]() ![]()
__________________ flickr |
| | |
| | #1464 (permalink) |
| Lid sinds: 17 oktober 2003 Locatie: Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al zeker 3 Leeftijd: 26
| |
| | |
| | #1465 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2007 Locatie: Elburg Leeftijd: 20
|
Eens een vraagje aan de Experts, ik ga dus een 2e body aanschaffen. Wou eerst een Canon 60D maar mn budget laat ook een 7D toe.. Wel 350 euro duurder. Zou dit verschil in geld het waard zijn? Ik trek zelf meer naar een 7D toe omdat die meer dingen heeft die me aanspreken zoals de magnesium Body, zn weersbestendigheid die mij heel goed uitkomt aangezien ik nog wel eens wat druppels water over mn camera krijg, zijn 8 frames per seconde enzovoort enzovoort. Alleen voordat ik een verkeerde keuze maak zou ik wel eens willen weten hoe jullie erover denken..
__________________ De beste redders staan aan wal. |
| | |
| | #1466 (permalink) |
| Lid sinds: 17 oktober 2003 Locatie: Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al zeker 3 Leeftijd: 26
|
zonder twijfel voor de 7D gaan! 60D is een kleinere body dan de 50D 40d etc. ongeveer zo groot als de xxxD modellen. De 7D autofocus is ook vééééééééél beter en gewoon alle technologie die erin gepropt zit (waterpas enzo) is echt waauw! 60D is gewoon een gepimpte 550D. ps: maandag 1Dmk3 hierzooo |
| | |
| | #1467 (permalink) |
| Lid sinds: 10 mei 2003 Locatie: Nieuwerkerk Leeftijd: 30
|
Waterpas zit ook in de 60D en de 60D heeft ook weathersealing. Bij de 7D is de weathersealing wel iets beter. De 60D is groter als de xxxD serie en ietsje kleiner als de 7D, hij valt er precies tussen. Met zijn gewicht is de 7D toch best zwaar ik zie dat als een nadeel en het lagere gewicht van de 60D spreekt me dan ook wel aan. incl accu en cf is 7D bijna 1kg dat nog zonder lens. Zelf wil ik mijn 350D vervangen voor een 60D of een 7D. Maar ik ben er ook nog niet uit. De 7D is zeker zijn geld waard een beter Crop is er gewoon niet van Canon. De vraag is of je het allemaal nodig hebt en je daar 350 euro voor over hebt. Het verschil kan je ook bij leggen bij een betere lens. Weathersealing in alleen de body helpt je niets. Je moet het dan ook in je lenzen hebben. Zijn die dat al? bij mij nog niet. Dan is 350 euro extra toch handig om dan in een goede L lens te steken. Als ik naar me zelf kijk vind ik de magnesium body leuk maar niet noodzakelijk. Ook de 8 FPS zal ik niet missen, dat is wel persoonlijk en is afhankelijk wat je gaat doen met je camera. De 5.3 fps zou ook voldoende zijn voor mij. Wat mij nog steeds doet twijvelen is voornamelijk de viewfinder met de 19 focus points met ook de mogelijk tot af zones. De 100% viewfinder en lcd focusscreen. Scheelt je losse focus screen kopen als je een grid in je 60D viewfinder wilt, toch ook 30 euro extra. Maar of dat de 350 euro meer waard is? ik ben er nog niet over uit. De 60D heeft meer functies van de 7D die de 550D mist zijn veel ook allemaal de zelfde technologieen met hier en daar wat verschillen. Ik zou de 60D eerder een iets uitgeklede 7D noemen als een gepimpte 550D maar dat is vanuit mijn standpunt en doe geen studiofotografie. Laatste puntje wat de 7D heeft en de 550D en 60D missen is AF microadjust voor 20 lenzen. Kan handig zijn mocht je lens niet helemaal juist focussen en er altijd iets naast zit kan je het zelf iets bijstellen. Ik ben er nog niet uit. Voordeel als je voor de 7D kiest is dat er nog niets beters is in APS-C formaat maar ja kost wel 350 euro meer. Misschien is een 550D ook wel een optie wordt niet voor niets een baby 7D genoemd. Dat scheelt alweer 600 euro.
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi1, Mi2, Mi3, Mi4lp XRay: M18 Pro Robitronic: Scalpel Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution |
| | |
| | #1468 (permalink) |
|
een 60D heeft geen weathersealing ![]() een véél minder goed AF systeem minder stevige body kleiner (vind ik onhandig, letterlijk) geen 100% zoeker geen 'joystickje' achteraan waarmee je vroeger op de xxD series snel kon focuspunten kiezen. 7D: dubbele DIGIC processor Lichtmeting per focuspunt !! .. nog wat dingen die pasqual opnoemt. beter als je toch geld gaat opdoen de betere body kopen dan NOG eens de tussenversie te kopen en volgend jaar of binnen 2 jaar pas een 7D. Dat is mijn persoonlijk idee hé Ik ben een van de velen die de stap van de 50D naar de 60D een stap achteruit vind ipv vooruit. Maar volgens mij is dat om het verschil met de 7D groter te maken. En een camera te hebben die beter past bij de rest van het gamma. dit is een goeie vergelijking! Canon 60D vs Canon 7D Compared | Digital Photography Notes edit: maw Voor Botter een 7D want hij heeft al gLas en voor pasqual een 60D Laatst gewijzigd door cooper; 7 januari 2011 om 21:56 |
| | |
| | #1469 (permalink) |
| Lid sinds: 10 mei 2003 Locatie: Nieuwerkerk Leeftijd: 30
|
De 60D heeft wel weathersealing. Volgens mij gelijjk als bij de 50D waar de 550D volgens mij helemaal geen sealing heeft. Bijj de 7D is ie nog wat beter als bij de 60D. Ik weet niet of je een verticalgrip gaat gebruiken maar dan is het joystickje van de 7d een stuklastiger te bereiken met je rechter duim. Bij de 60D is die dan veel beter gepositioneerd in de dialer en kan je ook snel en makkelijk focuspunten selecteren. Ik heb zelf nooit met het joystickje gewerkt maar vond de d-pad van de 60d in de dailer erg prettig werken. Ik heb nooit de 50d gebruikt maar snap Canon wel. Ze konden moeilijk andere dingen toevoegen aan de 50D want dan heb je eigenlijk gewoon de 7D. Geen magnesium body en wat studio dingen die weg gelaten zijn zal voor vele niet erg zijn. Voor het geld is ie nog altijd beter als de 550D met betere opties en technieken. Ik ben er nog steeds niet uit. Ze hebben zo allemaal wel hun voor en tegens. Lastig lastig... Hier een plaatje van de weathersealing.
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi1, Mi2, Mi3, Mi4lp XRay: M18 Pro Robitronic: Scalpel Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution Laatst gewijzigd door Pasqual; 7 januari 2011 om 22:26 |
| | |
| | #1470 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2007 Locatie: Elburg Leeftijd: 20
| Citaat:
Ik heb een 100 400 dus ik denk dat ik dat verschil in gewicht niet meer zo zal merken Ik heb dus een L lens. Een 100-400. En een 17-85 die me prima bevalt. Ik ben dus alleen op zoek naar een nieuwe body Een 7D is eigenlijk gewoon een prof body met een cropsensor. Wel zijn er meerdere dingen uit de 7D naar de 60D gehaald. Toch trekt die me niet zo door de gekke (creatieve) dingen die je er mee kan doen. 7D is gewoon standaard en alleen voor het fotograferen. Hij is gemaakt naar veel wensen van fotografen en met scheepvaart fotografen denk ik dat hij me een hoop kan helpen met zn all weather body en 8fps.. Een 550D wil ik niet. Ik fotografeer nou bijna 2 jaar met een 450D. Te vergelijken dus. Wil eens wat nieuws proberen. Wat uitgebreider. Die joystick is prima te bereiken met grip... Ben vanmiddag na het schrijven van me vraag langs een vriend geweest met een 7D + grip. Voelt heel solide.
__________________ De beste redders staan aan wal. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |