Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > De Spuitcabine

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 24 september 2010, 00:22   #1 (permalink)

Standaard Polystone resin kit : welke primer, verf?

Hallo,

Ik begin binnenkort aan mijn eerste bouwkit. Het is een Terminator Endoskull gegoten van Polystone (cold cast resin?). Click the image to open in full size.
Ik wil deze uiteindelijk in principe met chroom bespuiten, maar heb geen Airbrush. Ik dacht hier de Spaz stix chroom spuitbus voor te gaan gebruiken.

Nu heb ik hierover enkele vragen, aangezien dit allemaal nieuw is voor mij en google mij ook niet een duidelijk antwoord geeft.

-Welke soort verf (acryl, alkyd, enamel of .....?) kan ik het beste gebruiken en wat is het verschil tussen al die soorten? Ik wil niet dat er een chemische reactie ontstaat met de resin en verschillende lakken.

-Welke primer kan hiervoor het beste gebruiken aangezien dit geen vinyl kit is maar een soort resin? Ik heb al met Tamiya gemaild maar die kunnen mij geen antwoord geven.

Ik neem aan dat ik dan de primer moet polijsten voordat ik de Tamiya Gloss Black TS-14 erop spuit (die Tamiya Gloss black schijnt goed samen te gaan met de Spaz stix chroomverf en is nodig om chroomeffect te versterken, dus die wil ik dan wel gebruiken als het kan)?

-Bepaalde delen wil ik matzwart spuiten of verven (o.a. oogkassen), zelfde vraag: welke verf kan ik dan over die primer heen spuiten of schilderen zonder dat die samen gaan reageren?

-Sealen is net als bij Alclad chroom niet mogelijk heb ik begrepen zonder dat het dofgrijs wordt (tenzij dat ik het met een Airsbrush zou doen)? Zijn er ook alternatieven om ongeveer hetzelfde glimmende metaal effect te bereiken waarbij je de metaalverf wel goed kunt aflakken met een mooie glimmende blanke lak (uit spuitbus)? Want het nadeel van die chroomlak is dat die niet veegvast is.

Dit is het resultaat waar ik meer dan tevreden mee zou zijn: Click the image to open in full size. Alvast bedankt! Sorry voor de vele vragen maar ik vind overal tegenstrijdige info op internet.
KingBeezz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2010, 00:40   #2 (permalink)
BYM
Vriend van modelbouwforum.nl

BYM's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 1
Standaard

Ik weet niet of je nog materiaal over hebt uit die spuitgietmal vandaan, maar het is natuurlijk een idee om wat soorten verf uit te testen alvorens je op je eigenlijke werkstuk gaat sprayen

Verders, aparte hobby, maar goed zo heeft ieder z'n ding
Oud 24 september 2010, 09:30   #3 (permalink)

ketnet's schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

heb dit effe gevonden op Youtube.. looks nice!

http://www.youtube.com/watch?v=aVPtz48Slys
Oud 26 september 2010, 23:31   #4 (permalink)

Standaard

Ik heb nog een vraag, Tamiya TS acrylverf en grondverf is op alcohol basis, als ik die spuitbussen gebruik, zal dan niet de al reeds opgedroogde verf weer opnieuw oplossen? Of is eenmaal uitgehard de verf ook niet meer op te lossen? Sorry voor deze beginnersvragen maar better safe than sorry. Dank.
KingBeezz is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > De Spuitcabine
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten