Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > De Spuitcabine

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 16 mei 2011, 23:41   #1 (permalink)

fredmens's schermafbeelding

Leeftijd: 51
Standaard kan me iemand helpen? als ik spuitmallen maak blijft de lak aan de randen plakken

Hi.

Ik ben een enorme leek op het gebied van lakken en folie. Ik heb een snijplotter waarmee ik letters en eenvoudige voorstellingen plot. Deze plak ik dan in een mal om daar vleugels mee te vacumeren. De mal is voorbewerkt met losmiddel. als ik de letters in de mal plak en dan een acryllak er overheen spuit, blijft de lak gedeeltelijk aan de letters plakken als ik die verwijder. Hierdoor krijg je geen strakke letters, erg jammer. Weet iemand een trucje ? wellicht andere folie gebruiken ? de leters ook met losmiddel insmeren ? of nog iets heel anders??

ik lees het met interesse

Bij voorbaat dank

Fred
Oud 17 mei 2011, 09:31   #2 (permalink)

Leon325i's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

hoelang laat je het zitten ?
want volgens mij moet je na het spuiten gelijk
de letters weghalen
Oud 17 mei 2011, 12:17   #3 (permalink)

Standaard

Hi leon,

Ik weet dat ik het snel moet verwijderen. als de lak 10 minuten heeft gekregen om te drogen is het al veel. Kortom ERG snel eruit gehaald. De andere mal heb ik 30 minuten mee gewacht > zelfde resultaat helaas.

Bedankt voor je bijdrage

Fred

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon325i Bekijk bericht
hoelang laat je het zitten ?
want volgens mij moet je na het spuiten gelijk
de letters weghalen
Oud 17 mei 2011, 13:12   #4 (permalink)

RCKJ's schermafbeelding

Leeftijd: 21
Standaard