![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 november 2007 Locatie: Dordt Leeftijd: 40
|
Goeien dag, Onderlaatst eens twee spuitbussen aangeschaft van Spaymax en Auto K om eens te proberen. Die van Spraymax is een corrosiebescherming primer (rood/bruin) de ander één van Auto K blanke lak en allbei 1k. Kan iemand mij vertellen wat voor soort verf dit nu is? PU-, Alcyd- of Acryl? Volgens de dealer is het PU lak maar ik twijfel een beetje. Ik kan het ook nergens terug vinden. grt, Ferry. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 9 maart 2006 Locatie: Breda,de Parel van het Zuiden Leeftijd: 46
|
De roodbruine primer is een zinkfosfaatprimer. De blanke lak zal waarschijnlijk of een acryl of een polyurethaan zijn. Alkydlakken willen nogal eens vergelen onder invloed van UV en zijn dus minder geschikt als blanke lak. greetz, Frank
__________________ There's only two kind of planes.... P-51 Mustangs and targets... (Chuck Yaeger) |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 19 november 2007 Locatie: Dordt Leeftijd: 40
|
Bedankt voor je reactie. Het blijft een raadsel Op deze site spreekt men van acryl lak AUTO-K SPRAYMAX 1K SPUITBUSSEN 400 ML. En de dealer gaf aan PU lak. Op de site van Spraymax is er niets van te vinden. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |