Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > De Spuitcabine

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 7 november 2011, 23:51   #1 (permalink)

Fido Newton's schermafbeelding

Standaard Wedico Cabine Airbrushen

Ik ben gevraagt om een standaard cabine van Wedico te voorzien van een airbrrush. de basis poedercoat blijft erop zitten. daar overheen komt een meerlaags airbrush.

Hoe kan ik de cabine het beste voorbewerken en na het airbrushen afwerken, aangezien ik normaal alleen op doek airbrush

Alvast bedankt voor de hulp

Jeroen
Oud 8 december 2011, 22:03   #2 (permalink)

Zore's schermafbeelding

Weblogartikelen: 1
Standaard

Zojuist heb ik een gepoedercoat profiel geschuurd van mijn hijskraan project, en ik merk goed als je gaat doorschuren, met coating die er dik opligt, tja, dan krijg je randen. Ervaring met die cabines heb ik niet, helaas. De poedercoating van het proefstuk heeft last van sinaasappel huid, ik heb nog nooit poedercoating gezien zonder, dus bekijk het voor de zekerheid bij jouw cabine. Mijn punt is dat het aanbrengen van blanke laklagen geeft ook sinaasappel, mss in combinatie met donkere kleuren, dan kan het uitdraaien op een grote teleurstelling. Heb je het inmiddels al opgelost?
Oud 7 januari 2012, 19:46   #3 (permalink)
crg

Leeftijd: 12
Standaard

je moet zo dun mogelijk tape gebruiken en heel goed afplakken als dat lukt ben je voor de helft klaar ik heb mijn eigen helm geairbrush
crg is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 21:34   #4 (permalink)

Vinnie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crg Bekijk bericht
je moet zo dun mogelijk tape gebruiken en heel goed afplakken als dat lukt ben je voor de helft klaar ik heb mijn eigen helm geairbrush
Fido Newton zal wel weten hoe je airbrusht als hij gevraagd wordt voor airbrushwerk, maar hij vraagt naar de voorbewerking van een gepoedercoate ondergrond.

Poedercoating kan je overspuiten nadat je het licht hebt opgeschuurd, zonder verdere voorbewerking. Sommigen zetten er nog een laag primer op, maar dat is helemaal niet nodig. Let wel goed op als je evt wilt ontvetten, want ik weet dat thinner de poedercoating doe 'open staan', en dat is niet zo handig om op te spuiten.
Oud 7 januari 2012, 22:23   #5 (permalink)
crg

Leeftijd: 12
Standaard

nou sorry hoor maar mijn vriend werd ook een keer gevraagt maar hij kan er niks van toen was hij nog maar een week bezig met spuiten
crg is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 23:55   #6 (permalink)

Vinnie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crg Bekijk bericht
nou sorry hoor maar mijn vriend werd ook een keer gevraagt maar hij kan er niks van toen was hij nog maar een week bezig met spuiten
Het was niet grof bedoeld hoor . Ik (en vele anderen ook) vindt het alleen niet zo leuk als ik een draadje lees over iets dat me kan helpen dat vol staat met dingen die er niet zo met te maken hebben.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten