![]() |
| | #1 (permalink) |
|
Ik heb de Dusseldorf gebouwd en na de zoveelste wijzigingen, herstellingen enz zijn er op de ramen sporen van secondenlijm, door die willen te verwijderen nog slechter resultaat. Kan ik dat wat verdoezelen. Liefst had ik in het schip verlichting gezet. Dus ik zoek een doorschijnende verf(niet doorzichtig) waarmee ik deze ramen wat kan herstellen zodat het min of meer lijkt of het ramen zijn en het binnenlicht door laten. Bob. | |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 september 2011 Locatie: Oldenzaal. Lid MBVDN, Hengelo Leeftijd: 62
|
Is de oude ramen er uit snijden en er nieuwe acylaatplaatsjes aan de binnen kant er tegen aan zetten een te voor de hand liggende oplossing?
__________________ Gelderland (Smit Nederland) FLB2 "Düsseldorf (in aanbouw) |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 19 oktober 2003 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 54
|
en met chloroform lijmen, wat op de ramen terecht komt verdampt zonder iets achter te laten. Suc6 Hans
__________________ U47, Neptune, Lafayette, Typhoon, Seaview 80" en zelfbouw. We willen allemaal oud worden, maar we willen niet oud zijn!! Gr. Hans V |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Hillegom Leeftijd: 37
|
Uhu Hart is ook aan te raden. Bij de boekhandel PVC bladen kopen die gebruikt worden voor het inbinden van documenten en deze met uhu hart inlijmen. De lijm droogt volledig transparant op.
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Lijm in de modelbouw is te koop voor zulke plastic raampjes. Nou, ga maar eens bedenken hoe dat zit want het droogt doorzichtig op maar is wit van kleur!
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
HAJ Electronics Mvg Johan | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Hoop dat het lukt en veel plezier met uw hobby!
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
| Die witte aanslag van secondenlijm is heel makkelijk weg te poetsen met een doekje of wattenstaafje gedept in (naaimachine)olie. Na een tijdje kan de witte aanslag (1 of 2 keer) terugkomen > behandeling herhalen. Uiteindelijk blijft het definitief weg.
__________________ www.henrikaper.nl |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Die plastieklijm voor modelbouw is niet zo een goed idee. De bovenste plastieklaag lost een beetje op. Gelukkig getest op een ander stukje. Ik dacht ook aan een soort celofaanpapier erop te plakken maar ik test nu eens met die naaimachineolie. Natuurlijk nu oppassen dat het niet op de andere verf geraakt. Bob. | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
|
Bekend is de raamfolie die je op gewoon vensterglas kunt plakken om het 'mat' te maken. Een hele rol (bij b.v. de Gamma) is wat veel, maar helemaal niet zo duur. Ik heb overigens de ervaring dat als een restant van zo'n rol een tijd lang (opgerold) ligt de kwaliteit niet bepaald vooruit gaat. Het gaat dan nogal 'bobbelen".
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... Laatst gewijzigd door Thieu; 17 december 2011 om 12:13 |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | ||
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2008 Locatie: Oevel,België
|
Houtlijm werkt ook goed. Het droogt transparant en als je morst kan je het gewoon wegvegen met een vochtig doekje.
__________________ www.f3j.be |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Getest: Houtlijm dekt niet genoeg; zelfs na 3 lagen. Contactlijm vreet in en dekt niet voldoende. Parketvernis waterdragend; al beter maar nog doorzichtig zelfs geprobeerd met oploskoffie bij te doen maar nog altijd doorzichtig en was te dik om nog te spuiten(airbrusch). Ik ga nu met een verdunde verf proberen. Bob. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |