![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 oktober 2008
|
Ik ben bezig met een metalen wedico-truck en vraag me af wat de juiste volgorde van werken is. Eerst de lak spuiten, daarna de lak polijsten en als laatste een blanke laklaag aanbrengen of eerst spuiten, dan blanke lak en dan polijsten? gr Arno |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 oktober 2010 Locatie: In de buurt Leeftijd: 21
| Citaat:
En het advies wat ik kreeg van de airbrush shop was na het blanke lakken polijsten, mede omdat de blanke lak ruwer is dan de kleurlak.
__________________ -> Kyosho Inferno Neo Race Spec. <- -> Blade mSR <- | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
metalic lakken drogen dof op dus die altijd aflakken met blanke lak. als je je truck gespoten hebt met de eerste laag en alles is naar je zin dan wachten tot de lak enigzins dof wordt. dit is een kwestie van gevoel en de tijd varieert per merk en omgevings temperatuur. dan aflakken met blank. mocht de glans niet naar je zin zijn kun je er evt na het laten drogen en uitharden er nog een tweede laag blank overheen spuiten maar dan moet je wel de eerste laag blank licht opschuren zodat de nieuwe laag blank wel hecht. doe dit opschuren wel heel voorzichtig want schuur je ergens door heen kun je helemaal opnieuw beginnen met spuiten en dat is slecht voor je naden. die lopen namelijk redelijk snel vol met verf.
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |