![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2007 Locatie: Leopoldsburg belgie
|
Hey, Ik heb een onderdeel van mijn heli gespoten met tamiya XF 26, verdund met tamiya X 20A. Daar het resultaat me te mat was, besloot ik er een laagje halfmatte tamiya vernis over te spuiten, deze keer uit een spuitbus TS 79. Resultaat waren barsten is de kleur, niet heel hard, maar toch zichtbaar een probleem. Iemand een idee wat er fout kan zijn gegaan?? Thx, Didier |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
2 verschillende soorten lak gebruikt over elkaar. mvg hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
neeej zijn 2 verschillende ook nog eens verschillend in snelheid drogen. bij tamiya verf moet je echt dezefde gebruiken om problemen te voorkomen. kijk hier het verschil Tamiya Color - Acrylic Paint Tamiya Color Spray Paints
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2009 Locatie: Kinrooi - België Leeftijd: 49
|
Didier, Voor verfadvies moet je echt bij Rony (Stratus) zijn, hij is nogal bedreven hierin en kan je zeker verder helpen !!
__________________ *** als je vleugels sneller vliegen dan je romp ... heb je waarschijnlijk een helicopter *** |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
ik kan je vertellen als je een lak gebruikt op een plastic ondergrond die lang nodig heeft om te drogen en vervolgens er een lak overheen spuit die snel droog het sinaasappel effect geeft. de soorten kak die hij gebruikt heeft vinden elkaar niet lief. de xf en de ts lak hebben compleet andere eigenschappen. mvg Hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2007 Locatie: Leopoldsburg belgie
|
Thx voor de uitleg Hans, ik had beter uit mijn doppen moeten kijken...gelukkig is't niet te erg, en al verholpen.. Als ik de tekst van tamiya lees, zou het omgekeerd wél moeten gaan, eerst de spray en dan enventueel details met de potjes, of zelfs andere verf.. Probleem was dat ze halfmat niet in potjes hebben, de kiekens!! @ Ronny: weet ik, maar 'k was gewoon onoplettend...thx! Didier |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |