Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > De Spuitcabine

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 5 februari 2012, 12:24   #1 (permalink)

Standaard Spuiten of verven van de Parkzone mustang

Ik wil mijn Parkzone licht groen spuiten of verven
Ik dit met gewone verf geprobeerd op de doos piepschuim het zelfde materiaal Maar van mijn piepschuim bleef niks meer over waarmee kan ik hem spuiten
koekje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2012, 12:34   #2 (permalink)

marwin's schermafbeelding

Leeftijd: 31
Standaard

parkzone-foam (z-foam) moet je echt met verf doen wat foam save is.
Met spuitbussen van de action bijvoorbeeld zou het misschien ook lukken maar heb je ook de kans dat het toch het foam gaat aantasten.
Oud 5 februari 2012, 12:45   #3 (permalink)

droopy0025's schermafbeelding

Leeftijd: 33
Standaard

De spuitbussen van de action (acryl) doen het goed op multiplex foam. bij depron bijvoorbeeld lost de depron weer op in de verf.

het probleem zit niet in de verf of oplosmiddelen maar in de drijfgassen in de bus. ( ja ik weet dat er geen echt drijfgas meer inzit maar iets zet de bus onder druk en dit lost depron op)

anders kun je acryl verf kopen en met een airbrush of verfspuit erop zetten
Oud 5 februari 2012, 21:18   #4 (permalink)

marwin's schermafbeelding

Leeftijd: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door droopy0025 Bekijk bericht
De spuitbussen van de action (acryl) doen het goed op multiplex foam. bij depron bijvoorbeeld lost de depron weer op in de verf.

het probleem zit niet in de verf of oplosmiddelen maar in de drijfgassen in de bus. ( ja ik weet dat er geen echt drijfgas meer inzit maar iets zet de bus onder druk en dit lost depron op)

anders kun je acryl verf kopen en met een airbrush of verfspuit erop zetten
Multiplex foam kan je met bijna alles spuiten. Dit is heel ander soort materiaal dan van parkzone en andere epo/epp/enz foamen.
Oud 6 februari 2012, 10:55   #5 (permalink)

Mad Monster's schermafbeelding

Leeftijd: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje Bekijk bericht
Ik wil mijn Parkzone licht groen spuiten of verven
Ik dit met gewone verf geprobeerd op de doos piepschuim het zelfde materiaal Maar van mijn piepschuim bleef niks meer over waarmee kan ik hem spuiten
Watergedragen verf zal goed werken zonder het foam aan te tasten. Afhankelijk van de kleur van de ondergrond een primer of grondverf laag aanbrengen (ook op waterbasis!). Aanbrengen gaat meestal prima met een klein verfrollertje.
Oud 7 februari 2012, 11:27   #6 (permalink)

droopy0025's schermafbeelding

Leeftijd: 33
Standaard

De watergedragen (acryl) verf in de spuitbussen van de action lost toch diverse schuimen op. een verfroller of verfspuit kan natuurlijk altijd
Oud 7 februari 2012, 12:00   #7 (permalink)

Mad Monster's schermafbeelding

Leeftijd: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door droopy0025 Bekijk bericht
De watergedragen (acryl) verf in de spuitbussen van de action lost toch diverse schuimen op. een verfroller of verfspuit kan natuurlijk altijd
Die spuitbussen van de Action tasten inderdaad de meeste schuimsoorten aan ondanks dat het toch (volgens de verpakking) om een acrylverf gaat. Ik vermoed dat een bind- of vloeimiddel of de drijfgassen dit probleem veroorzaakt.
Op ondergronden die niet zijn voorbehandeld gebruik ik daarom meestal de gewone potjes acrylverf in combi met een daarvoor geschikt verfrollertje (geeft nagenoeg net zo'n strakke afwerking als spuiten).
Als de ondergrond is voorbewerkt (primer of grondverf) zijn de spuitbussen geen probleem. Ik heb al heel wat spuitbussen van de Action verwerkt op schuimmodellen die voorzien waren van een glasvezellaagje met daarover een grondverf. Deze spuitbussen zijn spotgoedkoop maar de kwaliteit, dekking en kleur wil nog wel eens variëren (don't ask me how I know ). De blanke lak van hun is overigens absoluut AF te raden!
Grtz, Hans
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten