![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Even een vraag m.b.t. de viscociteit van de verf om te airbrushen. Ik heb de Zoekfunctie al gebruikt maar geen antwoord gevonden. Ik heb Revell en Humbrol verf (kleine potjes met zo'n 'wipdekseltje') die niet specifiek voor de airbrush zijn (dit zijn meestal grotere potjes met schroefdop). - Als ik wil gaan airbrushen moet ik deze verf nog verdunnen of kan het gewoon direct gebruikt worden - Als het verdunt moet worden wat is dan de mengverhouding Alvast bedankt. |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
Zeker nog verdunnen. Humbrol heeft zijn eigen verdunner, in "grote" busjes met de vorm van een busje aanstekerbenzine. Verdunnen met zo'n 10à15%.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
OK, thnx. Weet je ook waar die verdunner te krijgen is? EDIT: is dit het soms http://www.armodelbouw.com/catalog/p...roducts_id=915 |
|
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Vroeger gebruikte ik altijd wasbenzine voor het verdunnen van Humbrol/Testors/Pactra/Revell.... (al jaren niets meer ge-airbrush-d) ... later overgestapt op acrylverf = waterverdunbaar = "gezonder" ....
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
phoenix, bij mij zit het in een metalen busje, maar dat is hem. dirk, de acrylverf van Tamiya geeft mij meer ademproblemen dan eender welke lakverf, zo zie je maar.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2003 Locatie: Heerhugowaard
|
@Phoenix, De Revell en Humbrol verf kan je idd prima verdunnen met wasbenzine, de viscositeit moet je een beetje uitproberen. Vaak heeft men het over 'de zelfde dikte als karnemelk' maar een beetje experimenteren kan geen kwaad. Wel met kleine beetjes wasbenzine verdunnen, als je verf te dik blijft kan je er altijd nog wat wasbenzine bij doen. @Zinnia, Probeer eens Vallejo acrylverf, deze is absoluut gifvrij en ook in een spuitklare versie (model air) verkrijgbaar, ook in Antwerpen. Groeten, Marcel.
__________________ The difference between men and boys is the price of their toys!!! Hugh M. Hefner |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
let wel dat je hier geen 2K blanke lak over spuit, of je zal een verassing krijgen
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Guest
|
Uhmm, domme vraag wellicht maar wat is 2K lak? En wat wordt dan de verassing (doorlopen)? Verder ga ik na de camouflage te hebben geairbrushed de markings ook verfen/airbrushen. Dit omdat de decals geen natuurgetrouwe kleur weergeven, waardoor ik waarschijnlijk geen lak hoef te gebruiken. Maar stel dat ik wel zou willen lakken welke lak moet er dan over, gewoon matte Revell enamel lak? |
|
| | #10 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
ja zeker dan ook alleen de revell blanke lak gebruiken of je enamel lak krult er zo af onder de blanke lak.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |