![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 november 2007 Leeftijd: 26
|
Zoals ik al zei een paar berichten terug Citaat:
Bij Faskolor verdun ik maar een paar kleuren. Alleen een aantal Parelmoer kleuren verdun ik met maximaal 70/30 verf/glassex. Ik gebruik een 0,3 mm nozzle/naald.
__________________ Maarten - Solid Custom Paint R/C bodies Laatst gewijzigd door Solid Custom Paint; 15 december 2007 om 16:33 | |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
mr solid custom, ik gebruik enkel fascolor en autoair van createx. ik verdunde eerst ook altijd met glassex, maar ik heb 1 keer een echt flesje reducer gekocht en wil nooit iets anders meer. ik zou zeggen probeer het eens. mijn ervaring is dat de verf net zo dun word als met glassex erbij (in dezelfde hoeveelheid) maar dat de kleuren beter dekken , misschien omdat het pigment beter verspeid ofzo ?
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #22 (permalink) | |
|
Matanza, thanks. Er komen nog veel meer how-to's aan Citaat:
Ik heb de zilveren lijntjes inderdaad uitgesneden en zilver gedaan voordat ik het paarse marble deed. Voor het airbrushen gebruik ik voornamelijk de Iwata HP-CH.
__________________ Maarten - Solid Custom Paint R/C bodies Laatst gewijzigd door Solid Custom Paint; 18 december 2007 om 00:02 | |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
ik gebruik de recucer van createx voornamelijk.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 26 januari 2005 Locatie: rotterdam
|
ik ga voor mn truck een nieuwe kap kopen voor het nieuwe seisoen en heb besloten om hem deze keer te airbrushen nu heb ik een paar test stukjes gemaakt maar het afplakken en uitsnijden en het verwijderen van de afplaklaag gaat een beetje problematisch namelijk ik krijg een gekartelde rand en dat is niet wat ik wil dit was vroeger ook al met de tamiya spuit bussen maar ik wil hier van af wat kan dit zijn ik spuit nu met onverdunde autoair en heb mn test stukjes ook met een sopje en lauw water ontvet heb verschillende droogtijden genomen tot 24 uur toe bij een lange droog tijd werd het wel wat beter dan dat ik het vrijwel direct verwijderde mischien licht het aan de afplak folie een tip aub bvd marcel |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Bedoel je dat je de verf met de tape mee trekt? Wat betreft het spuiten, doe zo'n vier/vijf dunne lagen totdat de verf dekkend is. Zorg dat je de eerste laag HEEL dun erop spuit. Tussen de lagen laten drogen (of even met de föhn eroverheen). Voor de rest is goede afplaktape/folie natuurlijk ook belangrijk. Welke gebruik je nu?
__________________ Maarten - Solid Custom Paint R/C bodies |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2004 Locatie: Zaandijk Leeftijd: 36
| Citaat:
Joost.
__________________ P235-CS '12 Pro10 | KoPropo | GM/Trinity | Hobbywing | Shepherd/Xceed Pro10 4 Ever | |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 26 januari 2005 Locatie: rotterdam
|
ja dat vermoed ik wel de folie die ik nu gebruik is een naamlose folie kan geen naam vinden (heb deze bij harolds) maar de baking is een wit vetpapiet met blauwe ruit strepen de folie is een middel matige plak zeg maar zoeits als de vrouw tegen de ramen aanplakt welke folie raad je me aan ik heb een paar ideeen die ik wil uitwerken naast de kap en naderhand er op wil plaatsten stond bij harolds met het beste in mn hand (volgens de verkoper) maar ga echt geen 87 euro uitgeven voor een rolletje van 10 meter heb net eennander proefstukje gemaakt en het blijkt dus aan de folie te liggen heb alles afgplakt met tamiya folie en nergens geen problemen mee de randen zijn superscherp bedankt voor de reacties op mn vraag (zullen nog wel meer komen) bvd marcel Laatst gewijzigd door mgr; 20 december 2007 om 17:25 |
| | |
| | #28 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
__________________ Maarten - Solid Custom Paint R/C bodies Laatst gewijzigd door Solid Custom Paint; 20 december 2007 om 15:35 | ||
| | |
| | #29 (permalink) |
|
of liquid mask werkt ook fijn, 3 lagen kwasten en los de volgende dag
| | |
| | #30 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2004 Locatie: Zaandijk Leeftijd: 36
|
Okidoki... Thanx... Dat wilde ik nu net even weten... Joost.
__________________ P235-CS '12 Pro10 | KoPropo | GM/Trinity | Hobbywing | Shepherd/Xceed Pro10 4 Ever |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |