![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #136 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 december 2005 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
| Citaat:
uiteraard een heel dun laagje om niet te veel gewicht toe te voegen. vgr Frans Laatst gewijzigd door oos; 7 mei 2010 om 19:12 | |
| | |
| | #137 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2004 Locatie: Sprang-Capelle Leeftijd: 30
|
Hey Frans, Die tussen coating heb ik hier ook staan alleen vind ik dat zonde om te gebruiken vanwege het extra gewicht. Ik hoop toch dat ik met enkele weken in de spuitcabine kan staan om hem af te lakken. Groeten, Jeroen
__________________ **DOAME** Airbrushen van een Krill Katana 33% Bouwverslag mini Sukhoi Filmpje van de EF16's |
| | |
| | #138 (permalink) |
|
Weer een stapje verder. Ik ben nu bezig met somige panelen de uitstraling te geven dat ze veroest zijn. Tevens spuit ik ook al wat schaduw effect waar de klinknagels moeten gaan komen. Zoals gewoonlijk begin ik eerst met het afplakken van het paneel. ![]() Vervolgens heb ik een kleur gemaakt op basis van dekkend wit. Hierdoor blijft de aangekleurde kleur goed dekken. Middels tamponeren breng ik dan vervolgens willekeurig vlekken aan. Hiervoor gebruik ik een stukje scotchbrite waar ik een reepje vanaf heb geknipt. ![]() Om een speelser effect te krijgen heb ik ook wat kleine rode en bruine plekjes aangebracht. ![]() Hier heb ik Candy black 50% verdund met reducer wat schaduw aangebracht. Candy is al een transparante kleur en door deze flink te verdunnen moet er behoorlijk wat aangebracht worden voordat je wat ziet. Ik doe dit expres zodat als ik even zit te gapen er niet meteen een zwarte vlek op mijn werkstuk zit. ![]() En toen de tape verwijderd. Shit!! hij is doorgebloed. Maar na er vanaf een afstandje na gekeken te hebben is het eigenlijk nog niet eens zo lelijk. Ik beslis later of ik het zo laat of dat ik het ga repareren.
__________________ **DOAME** Airbrushen van een Krill Katana 33% Bouwverslag mini Sukhoi Filmpje van de EF16's |
| | |
| | #139 (permalink) |
| Lid sinds: 9 maart 2006 Locatie: Breda,de Parel van het Zuiden Leeftijd: 46
|
Hé Jeroen spuitkampioen, Eerst ff wat blank voornevelen langs de maskingtape en doorbloeden is niet meer mogelijk. Maar eigenlijk wist je dat wel he? Greetz, Frank
__________________ There's only two kind of planes.... P-51 Mustangs and targets... (Chuck Yaeger) |
| | |
| | #140 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
voorzichtig met een scalpelmesje corrigeer je dat zo. zeker als je de lak erop hebt gedabt en niet dun gespoten.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #141 (permalink) |
|
Ik denk dat het doorbloeden van de verf laat voor wat het is. Eigenlijk vind ik het niet eens zo lelijk en heb ik het met de andere panelen ook laten gebeuren. Een paneel heb ik gisteren alvast uitgevoerd met wat klinknagels. Voor dit paneel heb ik gekozen voor donkere nagels. Wellicht dat ik bij andere panelen nog andere technieken wil gaan toepassen Het paneel. ![]() Eerst spuit ik met dekkend zwart en een sjabloon kleine ronde zwarte stippen. ![]() Vervolgens met een groter gatsjabloon nog een beetje zwart erover heen gespoten. ![]() Daarna nog wat zwarte kringen onder en boven de klinknagel aangebracht. ![]() In de vliegrichting heb ik nog wat sporen van vuil naar achteren geweatherd. ![]() En even een foto zonder flitser. Dat geeft gelijk weer een heel ander effect. Ik merk regelmatig dat ik iets niet netjes op de foto krijg waardoor het op de foto vervolgens heel anders overkomt dan het werkelijk is. Ach ja, je moet het straks gewoon in het echie zien met blanke lak erover. ![]() Vandaag ook mijn nieuwe project in ontvangst mogen nemen
| | |
| | #143 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
jeroentje, luister goed naar mijn diepgaande stem en ontspan.............. pakk die spuit, toe maar, pak em maar kom, juist ja. aan de slag !
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #144 (permalink) |
| Marktmeester Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #145 (permalink) |
|
bah daar word ik bang van van dat soort kisten, ga maar snel verder aan de katana dan jeroen !
| | |
| | #146 (permalink) |
|
Zoals sommige inderdaad al zullen weten ben ik momenteel druk met wat andere zaken. Omdat ik toch al wou vliegen met een grotere kist heb ik me de kist van de foto hierboven aangeschaft. De Katana gaat dus even in de spreekwoordelijke koelkast (hij ligt nu op de vliering), eerst ga ik nu bij mij de bovenverdieping verbouwen en een nieuwe hobbykamer inrichten. Wanneer ik daar mee klaar ben is de Katana de eerste die kenis mag maken met die kamer Ik hou jullie op de hoogte wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn.
__________________ **DOAME** Airbrushen van een Krill Katana 33% Bouwverslag mini Sukhoi Filmpje van de EF16's Laatst gewijzigd door Jeroen van Gog; 18 juni 2010 om 18:03 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |