![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Guest
|
Gezien je airbrushkunsten, hebben we ook hoge verwachtingen. Als ik je een andere tip mag geven, die weliswaar wat duurder, maar volgens mij ook kwalitatief beter is.. Ik heb mijn Alliance (romp ook gelcoat) destijds afgewerkt met Permacron van Spies & Hecker. Die hebben er ook een bijpassende 2k lak bij. Permacron is een hele fijne verf om te spuiten, laat zich heel dun spuiten. De enige voorbewerking die ik aan de romp gedaan had, was licht opschuren met grit 600, nat. Een spuitlaag is na 15 minuten afplakbaar. |
|
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2004 Locatie: Sprang-Capelle Leeftijd: 30
|
Is die verf ook te gbruiken in een airbrush? Ik zie namelijk dat ze redelijk grote naalden opgeven om het te bewerken.
__________________ **DOAME** Airbrushen van een Krill Katana 33% Bouwverslag mini Sukhoi Filmpje van de EF16's |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
| Citaat:
ik deed altijd heli canopies en die moeten meestal toch wel eea aan gebogen en gefrommeld worden om erop gezet te worden. een flex agent gebruiken ze in de regel alleen op bumpers of lak die meer dan 30 graden met buigen. echter mijn ervaring is dat dan de lak wel op de kleur bljft zitten, echter de priimer of gellcoat losplopt
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl | |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
| Citaat:
als je de luchtvraag niet waar kan maken door de grote naald/spuit, word je laklaag "droog" opgezet.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl | |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 9 maart 2006 Locatie: Breda,de Parel van het Zuiden Leeftijd: 46
|
Eej Jeroen, Je vraag over het hygroscopisch zijn van GFK: Polyester is hygroscopisch, Epoxy niet. Ik heb een grote voorraad blanke lak staan van een goed merk, eigenlijk het beste merk Kun je best wat van gebruiken hoor. Verdunnen is niet de manier om lak in een dunnere laag er op te zetten. Te dun en hij zeikt eraf, gewoon normale viscositeit handhaven maar dun en vloeiend spuiten is de manier. Basecoat spuiten in een autolak vraagt vanwege het HVLP (High Volume Low Pressure)principe veel lucht, wordt ook in de regel met een 1.2mm a 1.3mm nozzle verspoten. Laat maar horen wat je wilt. Succes met brushen.
__________________ There's only two kind of planes.... P-51 Mustangs and targets... (Chuck Yaeger) |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Hey Frank, Ik wou je er nog over bellen
__________________ **DOAME** Airbrushen van een Krill Katana 33% Bouwverslag mini Sukhoi Filmpje van de EF16's |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Even een hersenspinsel uitgewerkt op papier. Ik denk dat ik de vlag aan de onderkant van de vleugel ga maken. Voor de bovenkant en romp ga ik nog eens voor zitten. ![]()
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Ziet er weer prachtig uit. En jou kennende zijn die tekeningen een heel goede weergave van wat het gaat worden Ik ben nu zelf bezig met spuitbussen en ik moet echt bekennen dat het verven dmv airbrush/spuitbussen echt moeilijker is dan het lijkt. ![]() Zou ik eventueel wat van de "uitwerkingen op papier" die je niet meer gebruikt van je overnemen, kan ik mn kamer leuk mee opfleuren
__________________ EF Extra 300 48" EXP, Swift 2(verlicht) Laatst gewijzigd door fabianvzwol; 1 januari 2010 om 23:00 | |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Hey Fabian, Mijn ervaring is dat wanneer het er op papier goed uitziet het in het echt meestal nog een pak beter overkomt. Details kunnen dan veel beter worden weergegeven en de kleuren springen je dan tegemoet. Wanneer ik wat meer uitwerkingen heb wil ik wel eens wat kopietjes voor je maken.
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Ik wilde niet onbeleefd zijn om te zeggen dat je tekeningen vaak iets minder zijn dan het eindproduct, daarom heb ik nu al hoge verwachtingen Alvast bedankt voor de kopieen Ikzelf kijk gewoon naar tekeningen van het internet en print die dan uit, het "verzinnen" van een leuk design zit er bij mij nog niet in... (gebruik nu een versimpeld schema van een SUltimate)
__________________ EF Extra 300 48" EXP, Swift 2(verlicht) | |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Nog even een ideetje uitgewerkt op de computer. De twee laatste nullen zijn vulnippels en de rest wil ik gaan spuiten. ![]()
| | |
| | #27 (permalink) |
| Marktmeester Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
Dat is best een geinig idee met die vulnippels, zou ik zelf ook een kunnen overwegen met 3W200 Ben benieuwd naar de eerste verfspetters!
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 31 mei 2004 Locatie: Hei-en Boeicop Leeftijd: 31
| ik ook vandaar een Abonnement op deze discussie
__________________ My airplanes:Blast verlicht,Swift2 verlicht,Charter,Fourstar40,Fastcat,Twinstar2,Mini 3dx,Piccolo Fun Funtana S50,Yak 54 AM http://rcmodelflying.tk http://www.airfighterclub.nl/ |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Zo, ondertussen is de kist helemaal klaar gemaakt om te airbrushen. Ik heb alles geschuurd met korrel 600 en daarna goed stofvrij gemaakt. Tevens heb ik het totaal gewicht van alle delen bij elkaar opgeteld zodat ik goed bij kan houden wat de gewicht toename zal zijn. De kale delen zijn bij elkaar nu 6338 gram. Ik zal de delen ook wegen wanneer de kleuren erop zitten en nog een keer wanneer de blanke lak erop zit. Ondertussen ben ik redelijk zeker van het ontwerp. Het wordt waarschijnlijk de groen / gele variant. Nogmaals op papier ziet het er allemaal wat minder uit dan wanneer het gespoten is. Waarschijnlijk zijn de kleuren dan veel helder van kleur en is er meer diepte in het ontwerp te creëren. Ook heb ik mij behoorlijk uitgeleefd met de aanschaf van de verschillende kleuren. Ik ging namelijk met een zak naar huis waar ongeveer een 3 a 4 kilo aan verf in zat. Wat staat voor ongeveer 20 verschillende kleuren en diverse primers. Deze week gaat het dan echt gebeuren en zullen de eerste druppels op de Katana komen ![]()
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |