![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2004 Locatie: Sprang-Capelle Leeftijd: 30
|
Zo vanavond de eerste verf op de Katana gespoten, echter is er nog maar weinig van te zien. Ik heb namelijk de geschuurde delen voorzien van witte primer zodat de hele romp weer wit ziet. Morgen ga ik de maskeer folie aanbrengen en het schema uittekenen en snijden. @Michiel Ik heb primer voor in de spuit gekocht. (de grotere flessen op de foto hierboven.) Deze heb ik in de kleuren Wit, zwart en aluminium. Even een foto van de nu nog witte romp ![]() Zijn jas aangedaan zodat er geen stof op kan vallen.
__________________ **DOAME** Airbrushen van een Krill Katana 33% Bouwverslag mini Sukhoi Filmpje van de EF16's |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2006
|
Kijk eens aan, dat gaat helemaal goed komen. Ik heb alleen niet meegekregen of je nu een Emcotec of een Powerbox gaat gebruiken? Succes!
__________________ Dealer of: AXI, Hyperion, JR, Glavak, GWS, BSI, YGE, Castle Creation, Beli-zell, GB-Models, EPower, Mamo, Uhu, CA, Futaba, en nog veel meer! |
| | |
| | #48 (permalink) |
|
Hey Peter, Ik gebruik geen van beide, maar de AR9100 DSM2 9-Channel PowerSafe Receive. Spektrum RC Hierdoor kunnen de hogere stromen rechtstreeks door de ontvanger. Ondertussen ook weer wat verder met de Katana. Eerst de romp goed stofvrij gemaakt met een kleefdoekje. ![]() Dan de maskeerfilm op maat knippen. ![]() Om hem vervolgens aan te brengen. Dit viel niet mee met de verschillende rondingen. Hierdoor heb ik op de lastige plekken afplak tape gebruikt. ![]() Vervolgens ben ik met potlood het design gaan tekenen. Veel meten en van een afstand kijken om het naar het gewenste resultaat te krijgen. ![]() Het definitieve design heb ik vervolgens met stift overgetrokken. ![]() De geblokte vlag heb ik aangebracht met een andere kleur voor de duidelijkheid. ![]() Dit weekend ziet het er na uit dat ik lekker veel tijd kan besteden aan het spuiten. Ik heb d'r zin an
__________________ **DOAME** Airbrushen van een Krill Katana 33% Bouwverslag mini Sukhoi Filmpje van de EF16's |
| | |
| | #49 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2003 Locatie: Middelburg (zeeland) Leeftijd: 52
|
ik ben benieuwd hoe je dat nu precies doet, met die geblokte vlag. Kan je wat foto's maken tijdens de verschillende fase's? Gaat er wel mooi uitzien! gr, Nico
__________________ Pulsejet; de meest effectieve manier om brandstof om te zetten in zo veel mogelijk herrie, met als bijproduct een klein beetje stuwdruk |
| | |
| | #50 (permalink) |
|
Hey Nico, Ik zal tijdens de verschillende stappen veel foto's maken. Hopelijk wordt hierdoor dan het e.e.a. wat duidelijker.
| | |
| | #54 (permalink) | |
| Citaat:
Ik zal er een uitgebreid verslag van maken zodat andere er eventueel hun voordeel mee kunnen halen. Zoals ik al eens vaker heb gezegd, denk ik dat iedereen kan maken wat ik ook maak. Je moet alleen de juiste stappen weten en voldoende geduld hebben. Veel technieken heb ik ook geleerd via internet. Type op you tube maar eens airbrush tricks of iets dergelijks in en je bent voorlopig wel even zoet.
__________________ **DOAME** Airbrushen van een Krill Katana 33% Bouwverslag mini Sukhoi Filmpje van de EF16's | |
| | |
| | #55 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
| wat ik persoonlijk doe is de lijnen die je af wil bakenen met de maskeerfolie, afplakken met de blue line tape, dan kan je de maskeerfolie snijden op de blauwe tape = minder risico dat je je gellcoat insnijd.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #57 (permalink) |
|
@Gerard, De manier zoals jij beschrijft wou ik eigenlijk ook toepassen, alleen was ik niet tevreden over hoe de tape erop zat. Daarom besloot ik het om het design eerst uit tekenen op de maskeerfolie. Ach ja, vele wegen naar Rome. ![]() Verder met de huidige status. Eerst heb ik met kruizen aangegeven welke vlakken verwijder moeten worden. Dit is zo gebeurt en voorkomt dat je per ongeluk de verkeerde vlakken verwijderd. ![]() Vervolgens alle lijnen ingesneden. Ik gebruik hiervoor een mesje wat gebruikt wordt in een ramenkrabber. Hiermee kun je makelijk sturen en zodoende vloeiende lijnen snijden. ![]() Het verwijderen van de blokken die blauw gespoten moeten worden. ![]() En klaar om gespoten te worden. Morgen weer verder.
| | |
| | #58 (permalink) |
|
De eerste kleur zit erop! ![]() Het blauw is de Brite bleu candy colour waarvan hier een dunne laag is aangebracht ![]() Vervolgens de tweede laag waardoor het een donkere kleur blauw wordt. ![]() En met een derde laag ziet het er dan zo uit. ![]() Hier al een gedeelte van de maskeer folie verwijderd. ![]() Morgen ga ik de schaduw en highligts aanbrengen waardoor het lijkt alsof de vlag echt wappert.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |