![]() |
| | #16 (permalink) | |
| Citaat:
![]() ![]() Vanuit dit ontwerp zijn de grote Tumblers gemaakt, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() In feite ben ik al begonnen met de pre-productie van het model, dat houd in dat ik eerst alle beelden bestudeer en de eventuele problemen die ik ga krijgen tijdens de productie probeer op te lossen voordat ik begin met bouwen. Normaal gesproken maak ik eerst de body van een model auto, daarna het chassis. Aangezien dit model geen losse body krijgt moet ik eerst het chassis maken, het chassis is in dit geval het allerbelangrijkste. Als er een vormfout in m'n chassis zit zal die fout terug te zien zijn in de body. Het daadwerkelijk bouwen gaat beginnen als ik het financiële deel in orde heb.
__________________ ============================== ___ ___De Tumbler Begint___ ______============================== | ||
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 14 november 2004 Locatie: Schiedam Leeftijd: 38
|
Check vooral ook dit verslag van iemand voor Halloween zijn huis heeft "verbouwd" tot batman-cave verslag: Make a life sized Batmobile Tumbler and Batman themed Halloween display video: YouTube - Halloween Batman Theme Display 2009
__________________ ‹(•¿•)› Bouwverslag: patrouilleboot "Grote Stern" Check: http://www.VaargroepRijnmond.nl/ |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Altijd leuk om te zien hoe creatief mensen zijn Bob z'n Tumbler begint ook tot leven te komen,YouTube - coming at you, and screaming hij heeft nog wel een lange weg te gaan. Hier een opgave van zaken die hij nog moet doen aan zijn Tumbler, deze lijst heb ik gekopieerd van een post die Bob op het RPF heeft geplaatst. Ben allen te lui om het te vertalen, other things to do... 1. I have to make the beadlocks, or that's what I call them even though they aren't real beadlocks per se'. those are the black hoops on the rear tires. 2. hidden cameras. can't have enough. W/monitors 3. not sure if I'm gona need power steering. maybe, but possilby not. there isn't much weight up at the front. it's all in the back. 4. finish up the tailpipes coming out of the mufflers. I have the place where they are supposed to end up, and tube coming out of the mufflers, now I need to bridge the gap. 5. a ton of helms joints for the control arms of the air foils. first manual operateted, then motor driven. 6. The side air foils(2) are air-driven. each has two ports, one for air going in, and one for out. need to get all that together. 7. on board computer. 8. winsheild wiper motors. 9. courtesy lights in the pass. compartment. 10. soundproofing, so that once inside the car. you don't hear the engine... much. right now it's loud as hell. 11. heat shields around every inch of the engine compartment area. and mostly up against the firewall. 12. on board fire ext. you know those. abc. 13. linear acc. arms that open and close the hatch. 14. insulation and duct work for the hatch. 15. tons of testing. 16. more testing. 17. installing 4 nos tanks, and a bunch of perforated steel surrounding the tanks. and holders for the tanks. 18. a steel plate that sits on the afterburner. 19. counterbracing for all the bodyparts that sort of "stick out". 20. heavier coils on the back. Now I did go up in weight from that one vid where I climb the car to rev the engine, but I'm going even higher. so I went from 400lbs. a coil, to 700, now I'm going upto 800lbs a coil. 4 coils at 800lbs. a coil. that's how much you need to keep it from rocking sideways. a lot of leverage to counter. i.e the car is 9' wide. with the front tires close together. I do have a lot of the halogen light wiring cleaned up. if you look at earlier posts, you can see what a mess that was. I also have joystick type steering wheel, in place of the standard race car wheel. the handles are set up to fire the NOS tanks. Om nog even terug te komen op mijn kleine die cast Tumblertje, ik ga hem een nieuwe (mat) zwarte verf laag geven. De verf die er nu op zit vind ik een beetje te glossy, ik zal foto's posten als ie klaar is.
__________________ ============================== ___ ___De Tumbler Begint___ ______============================== | |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2009 Locatie: stroppendrager, België Leeftijd: 28
|
in welke schaal ga je uw rc tumbler maken?...
__________________ You've been hit by, you've been struck by a smooth criminal TE KOOP: mijn Straatrace Rustler VXL |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Waarschijnlijk 1/6, het ligt er een beetje aan of ik de juiste wielen kan vinden. Met een beetje geluk kan ik aan originele wielen komen die gemaakt zijn voor de opnames van Batman Begins. Ik heb via de modelmakers van The Dark Knight een adresje gekregen waar ik contact kan opnemen met degene die verantwoordelijk was voor de modellen in Batman Begins. Richard Harris was de model supervisor tijdens de opnames van Batman Begins, hij weet of er nog ergens extra wielen liggen die niet gebruikt zijn, en/of hij weet waar de mallen zijn voor de banden. Mits die mallen niet vernietigd zijn.
__________________ ============================== ___ ___De Tumbler Begint___ ______============================== | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2009 Locatie: stroppendrager, België Leeftijd: 28
|
nice! het is dus afwachten op de wielen alvorens er vooruitgang kan geboekt worden als ik het goed begrijp.
__________________ You've been hit by, you've been struck by a smooth criminal TE KOOP: mijn Straatrace Rustler VXL |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Dit topic even uit de sloot halen Tijdje terug is mijn oude laptop gecrasht en daar stonden voorbereidingen op om een 1/6 Tumbler te maken, gelukkig had ik een aantal foto's op een USB stick gezet voor het geval dat... Inmiddels ben ik weer aan het zoeken naar info/foto's over de Tumbler, o.a foto's gevonden van de 'nieuwe' Tumbler op de set van de komende Batman film, The Dark Knight Rises. Aangezien ik ook de info kwijt ben van de auto van de Ghostbusters cancel ik dat project, ondanks dat ik al een Grave Robber body in huis heb voor die auto. De Tumbler krijgt nu de eerste prioriteit (als de Wetbike klaar is), het die-cast model van de Tumbler heb ik uit elkaar gehaald om te kijken hoe de constructie in elkaar zit. Zal daarvan nog even een foto maken. Mocht iemand info vinden over de Tumbler, (maakt niet uit uit welke film, Batman Begins, The Dark Knight of The Dark Knight Rises) gooi het aub in de groep zodat ik mijn archief kan aanvullen. Het zal in ieder geval een monster van een auto worden die al mijn ( model en prop) projecten zal doen verbleken. Bij voorbaat dank ![]() Hier een teaser trailer van de nieuwe film, het zal nog wel even duren voordat hij uitkomt.
| | |
| | #23 (permalink) |
|
De kleine Tumbler 'gesloopt' om een beter beeld te krijgen van de onderdelen, stelt niet veel voor. ![]() Nu hij uit elkaar is is de cockpit beter te zien, een cockpit voor het 1/6 model is niet relevant omdat daar geen plaats voor is. ![]() Dit model gebruik ik niet om maten te berekenen omdat die niet kloppen, de voorbanden zijn te groot en de achterbanden te klein, verder zitten er nog een aantal fouten in het dak van de cockpit. Als ik bv moeite heb om lijnen/hoeken/bochten te interpreteren op foto's van de echte Tumbler, dan kan ik dit 3D model wel gebruiken.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |