![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 oktober 2008 Locatie: Dordrecht Leeftijd: 18
| BMW Z3 Roadster 1996 Project ![]() Na lang denken ga ik toch maar mijn BMW Z3 Roadster 1996 schaalmodel ( 1:18 ) van een andere kleur voorzien. Deze is van de merk Burago en ik heb 'm 6 jaar geleden gekregen van me ma. Wat ik allemaal ga doen: - Alles goed schuren en ontvetten - Wit verven - Booskijkers en raamband weghalen - Koplampen geel maken - Nieren/Grill zwart verven - Mischien ledjes inbouwen - Alles in elkaar zetten Zo is die trouwens origineel, dus bij mij 6 jaar geleden. Nu vraag ik me dus af hoe ik de booskijkers en de raamband eraf krijg van het plastic ? Ook de blauw gekleurde lampen wil ik weg halen maar hoe ? Terpentine ? ![]() ![]() ![]() Het is trouwens aardig stil in dit forumsectie. Maargoed. Nu ga ik dus de auto wit spuiten maar daarvoor moet die eerst goed worden geschuurt en ontvet. Dat schuren duurt aardig lang en je krijgt er lamme armen van. Mischien bouw ik nog wat leds erin, moet kijken hoe ik dat ga doen. Gele koplampen zien er trouwens zo uit:![]() Maar nu ff foto's van de BMW hoe die er nu bij staat. Ik ben vandaag lang bezig geweest met het schuren ervan. ![]() ![]() Binnenkant. ![]() Alle delen wat geschuurt en gespoten moet worden. ![]() Alle onderdelen van de auto inclusief binnenkant. (Erg wazige foto sorry ervoor) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ook heb ik vandaag de achterkant een beetje gecleaned. Voor ![]() Na lang vijlen en schuren: ![]() ![]() Vlammen weggehaald van de rechterkant. ![]() Linkerkant doe ik een andere keer. ![]() Ciao! Laatst gewijzigd door Ömer078; 14 juli 2009 om 17:00 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 augustus 2008 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 21
|
Erg mooi hoor! Jou naam komt bekend voor mij als RCJ
__________________ Cars: FG tourwagen (63 km/u), FG Formule 1 (55km/u), FG Staduim, XRay NT18, Xray M18pro, Xray XT8 (40km/u bij offroad), Xray NT1 |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Haha Jaa ik ben ook RCJ aka Vinniie... Op bijna elke bekende forum heet ik Vinniie
__________________ Cars: FG tourwagen (63 km/u), FG Formule 1 (55km/u), FG Staduim, XRay NT18, Xray M18pro, Xray XT8 (40km/u bij offroad), Xray NT1 |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
@ Vinnie, ja dat zag ik al aan je roze Playboy Big Scale. Vandaag meer schuurpapier gehaald. Ook korrel 240 zodat ik fijner kan schuren en het gladder wordt. Maar het zal nog lang duren voordat ik het kan spuiten. Eerst goed schuren en ontvetten. Maar omdat ik deze weken weinig tijd heb kan ik geen tijd maken om verder te gaan met schuren. Wel heb ik nog ff een paar foto's gemaakt hoe die er nu bijstaat. Let niet op het plakband op de deuren. Deuren zitten niet vast met schroeven dus heb het ff snel met plakband gedaan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Camberrr. Laatst gewijzigd door Ömer078; 1 mei 2010 om 01:28 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Aha jaa dat klopt.. Witte BMW is altijd mooiste! Breng wel heel dun laag voor laag.. anders krijg je uitloper lak.
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2008 Locatie: Rotterdam
|
Waarom gebruik je geen autolak evt voorbehandelen met plastic/kunstof primer resultaat is uiteindelijk mooier en binnen korte tijd kan je 2de laag spuiten en kans op lopers is veel kleiner en kwa prijs verschilt het niet zo alleen moet je het bij de auto matrialen shop halen en niet bij de bouwmarkt die vragen de hoofdprijs
__________________ Ford aeromax met in aanbouw dieplader voor scheepsvervoer+ volvo Fh12 met dieplader olifanttransport en dichter dicsotrailer in aanbouw+vuilniswagen |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Ik ben trouwens van plan om de aangegeven plek (op de onderste foto) te gaan plamuren zodat de kofferbak clean is. Want daar hoort eigenlijk een oranje remlicht. Maar die heb ik eraf gehaald. Een clean kofferbak ziet er veel beter uit! Dus wordt het ook nog plamuur en primer kopen. Daarna natuurlijk wel ff goed schuren en overal een primer aanbrengen voor een gelijke kleur. | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat: Maar zeker ook hele mooie BMW
__________________ Cars: FG tourwagen (63 km/u), FG Formule 1 (55km/u), FG Staduim, XRay NT18, Xray M18pro, Xray XT8 (40km/u bij offroad), Xray NT1 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |