![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
zoals beloofd de foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() de romp licht nog in de mal maar ze kan nu reeds zelfstandig op een voet staan maar ik doe het nog liefer zo dat is een beetje veiliger en ze licht dan nog wat steviger vast groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #17 (permalink) |
|
vandaag de twee duikroeren van stuurstang en koppelingen voorzien een heel gepriegel om dat allemaal in die smalle kont weg te werken maar het is gelukt het is wel een gedoe om te zien dat die stangen niet de romp raken want dan loopt heel de zaak meteen stroef en als dat gebeurt tijdens het duiken is het meteen de bodem in de motor is een ander verhaal met direct drive op die prop is het geen duik maar een speed boot geworden ik had hem wel op 8 cellen en normaal is hij voor 7 dus een beetje over powerd dat wel nu nog proberen om de richtings roeren aan te sluiten groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
vandaag de twee buisjes in de duiktank geboort en morgen ze er inlijmen met endfest eerst moeten de twee deksels goed uitharden voor ik deze buisjes vast zet dan in het tech rek een rond gat uit gefreesd om de pomp door te laten komen en de twee gaten geboort en van draad voorzien om de beugel van de pomp aan vast te zetten morgen weer een beetje verder en een foto groetjes raf
| | |
| | #19 (permalink) |
|
hallo maar terug eens een de skip begonnen nu ben ik de lasnaden aan het aan brengen een makkelijk klusje dat snel uitgevoerd kan worden de afstand tussen de lasnaden is 7 cm ik ben begonnen aan de kant waar de bajonet sluiting zit ik heb 4 stroken plakband geplakt en daarop de afstanden gemarkeerd ik snijd steeds een stukje plakband weg en plak dan de oraline plakstrip ik heb nu grijs genomen daar dit een beetje afsteekt tegen over de zwarte onder grond en je zo kan kijken of ze mooi recht geplakt zijn maar foto's zeggen meer dan uitleg ![]() ![]() ![]() hier onder het resultaat het lijkt op de foto of ze haast niet tezien zijn maar ze zitten er wel en hoe subtiel de lasnaden ook zijn ze maken er een mooiere boot van daar de romp nu niet zo glad plastiek achter meer lijkt ![]() ![]() we gaan er weer verder mee groetjes raf
| | |
| | #20 (permalink) |
|
hier een foto van het binnen leven van mijn skip ![]() batterij vak dan de duiktank waar 800 gram water in kan dan de pomp ik moet de sturing nog bouwen en dan de motor ook nog zonder regelaar dan de twee servo's al met al nog veel werk maar de boot geraakt dicht en dat is ook reeds veel als mijn roer werkt en de motor een regleaar heeft kan ik tenminste er toch reeds mee varen hoever staat staf en de andere met hun skippen want daar hoor ik dus niets van LOL groetjes raf ik ga nog wat verder doen
| | |
| | #21 (permalink) |
|
hallo vandaag was het gaten boren dag en in de skip zitten behoorlijk wat gaten maar foto's zeggen meer dan babbel ![]() ![]() als alles nu in het origineele kleurtje gespoten is dan zal het er heel anders gaan uit zien alleen nu nog de waterlijn af plakken en dan de romp rood spuiten onder nog een paar kleine gaten in de WTC dichten (as doorlaat)en dan kan de skip voor de eerste keer het water in de WTC ga ik zilver spuiten aan de buitenkant zodat de gaten niet echt gaten lijken groetjes raf
| | |
| | #22 (permalink) |
|
er is weer wat tijd over gegaan maar hier nog maar eens een update ![]() ![]() ![]() hier ben ik bezig de diepte merken aan te brengen deze zijn later over schilderd geworden in de kleur van de romp maar deze versie vind ik een beetje meer hebben dan de kleuren waar ze in heeft rond gevaren nu de stikkers op de toren nog en dan alles over spuiten met matte vernis en dan verder aan de ingewanden zodat we der ook mee kunnen varen en duiken groetjes raf
| | |
| | #23 (permalink) |
|
vandaag een vriendelijke madam tegen gekomen die voor mij de stikkers eventjes snel gemaakt heeft LOL ![]() ![]() begint op een echte boot te trekken LOL groetjes raf
| | |
| | #24 (permalink) |
|
hallo vandaag was het dan zover ik kon het niet meer aanzien ze moest in het water ![]() ![]() er mag nog wat lood bij maar dat zal dan wel heel diep moeten worden aan gebracht want zoals ze der nu bij licht blijft het een onstabiele boot al heb ik in de romp vorm 6 mm in hoogte bij gedaan om dit reeds te voorkomen nog wil ze niet recht in het water blijven liggen daar er aan dit probleem bij het maken van de mal en de toegepaste techniek reeds aan gedacht was kan dit nog steeds eenvoudig worden opgelost door zoveel mogelijk lood onder aan in de romp aan te brengen en juist onder de water lijn stripjes tyrodure dit gaat direct een stabilisatie effect opleveren doordat styrodure een enorm drijf vermogen heeft en de dubbele romp plaats genoeg heeft om er voldoende van aan te brengen zoals de romp oorspronkelijk zou gebouwd moeten worden en zonder wtc had je deze mogelijkheid niet om dit te doen probbleem is nu dat ik een 8.4 motor heb en al mijn boten normaal 12 volt motoren ik zou dus een accu pack moeten hebben van 7 cellen en mijn paketten zijn allemaal van 8 waar ook de accu bak is op berekent dus er zal een andere motor moeten in komen want mijn paketten wil ik standaard houden voor al mijn grotere boten groetjes raf
| | |
| | #25 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 58
|
@Raf, de Skipjack is en blijft een instabiele romp. Hij heeft wel de ideale druppel vorm en daar door ook heel snel. Alleen bij het wegvaren schommelt hij wat als hij goed uitgetrimd is. Al mijn ballast ligt op de bodem. Maar als jij je boot 6 mm hoger gemaakt hebt is het originele ontwerp eigenlijk ook weg he. En dan wordt hij nog instabieler! Klopt niet he! En veel accus is niet nodig. Mijn Skipjack is op de zender met de snelheid terug geregeld naar 50%. Hij gaat anders veel te hard. Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2006 Locatie: st Michielsgestel Leeftijd: 40
|
ziet er goed uit Raf, is de Skip er op de 18e ook bij? groeten, Jan
__________________ == (Robbe) Seawolf V1 == (Engel) Lafayette == (N Bruggen) Delta == Werf: == (Kehrer) Typhoon (1:150) == (Revell) Typhoon (1:400) == |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
hallo jan ja hij is er ook bij en ik hoop dat zijn zusters er ook bij zullen zijn hein het idee achter die 6 mm daar de skip origineel eirond was wil die zeker rollen dat is in het echt ook zo maar om hem nu een beetje ovaal te maken win ik plaats zonder al te veel afbreuk te doen aan het geheel je moet goed kijken om het te kunnen zien ik heb nu een 3 mm onder in wat plaats gewonnen waar ik meer lood in de dubbele romp kan steken en boven de wtc buis heb ik ook 3 mm plaats gewonnen om aan de zijkanten juist onder de waterlijn driehoekige stukken styrodure te lijmen dit gaat zeker de stabiliteit ten goede komen het probleem is dat als hij terug bovenkomt hij een kant kiest waar hij op wil gaan liggen zowel BB als SB hebben de zelfde voorkeur LOL maar dat probleem lossen we op als we beginnen met de trim tests groetjes raf ps de romp waar de skip van is afgeleid was ook niet rond die was breder dan dat hij hoog was
| | |
| | #28 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 58
|
Hee Raf, dat klopt dan toch niet he, af wijkende maten. Er wordt hier op het forum veel geschreven over klinknagels of uitlaat die niet goed zit maar jij maakt je boot gewoon groter! Alle oude foto's worden 30x bekeken of nog vaker of we iets zien wat we nog niet op de boot hebben. En anders snel er op bouwen. En jij maakt je boot gewoon hoger, 6 mm!!! Dat is niet op schaal..................... Ontmaskerd. Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
hallo Hein als ik moet kiezen tussen schaal of een beter vaargedrag dan wordt het dit laatste deze skip is dezelfde als gij hebt alleen de boot is een schaal groter mijn boot is 1.11 meter lang dat haalt die van u niet zelfs met de propeller er op ik heb zonder propeller gemeten als je hem tezien krijgt ga jij natuurlijk direct het verschil in mm op vallen en sommige anderen ook maar 90% van de toeschouwers gaat dit verschil niet opvallen die zien gewoon een duikboot op tafel staan of in het water liggen en als ik de skip in het water zet en hij vaart mooi strak en zonder teveel te wiebelen dan ben ik een tevreden man en kunnen we aan de volgende beginnen groetjes raf
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |