![]() |
| | #61 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo na de water inbreuk door een dicht geknikte slang de boot terug op de test bank de motor gebruikt 3 ampere vrijdraaiend en dat is nogal veel de as gaat dus met 2 amp lopen wat kan komen door het vet dat er in zit dit ga ik dus nu vervangen en een lipring plaatsen dit moet reeds het verbruik omlaag gaan brengen wat de wrijving van de as aangaat de bus achter in die wordt ook ingekort want die is een 2 cm te lang en dat is nergens voor nodig en brengt alleen maar wrijving met zich mee ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #62 (permalink) |
|
hallo de nieuwe motor zit er in en wat een verschil in verbruik belast met de normale prop trekt deze motor maar 1.5 amp ongeloofelijk wat een verschil met de vorige motor nu nog kijken hoe hart ze loopt want voor mij moet het geen speed boot zijn het voltage is van 6 volt terug naar 8.4 opgetrokken het is normaal een 12 volt motor die nu lekker rustig loopt op 8.4 ben weer benieuwd want nu moet ik weer terug gaan uit trimmen LOL groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #63 (permalink) |
|
hallo de nieuwe motor zit er in en wat een verschil in verbruik belast met de normale prop trekt deze motor maar 1.5 amp ongeloofelijk wat een verschil met de vorige motor nu nog kijken hoe hart ze loopt want voor mij moet het geen speed boot zijn het voltage is van 6 volt terug naar 8.4 opgetrokken het is normaal een 12 volt motor die nu lekker rustig loopt op 8.4 ben weer benieuwd want nu moet ik weer terug gaan uit trimmen LOL groetjes raf
| | |
| | #64 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 58
|
Wat voor motor heb je gebruikt Raf? Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #65 (permalink) |
|
hallo hein het is de motor van olaf geworden de kleintjes die hadden zonder vertraging niet genoeg vermogen die grotere die kon wel de kleine prop aan maar met de grote hadt hij het wat moeilijk (begon te zweten LOL) die van olaf die draaide die prop rond of hij had jaren niets dan dat gedaan ik heb dus wel de spanning iets verhoogd en zit nu op 8.4 inplaats van 6 volt vriend ben je goed thuis geraakt ????ik hoop niet teveel fille gehad want het is inderdaad een eind rijden met je hutje op rubber doe de groeten aan je dochter want dat is echt een pracht meis die je daar hebt en hopelijk kan ze snel aan het werk groetjes raf en bedankt
| | |
| | #66 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 58
|
Hoi Raf, we hebben overal door kunnen rijden met een snelheid van rond de 90 km. Snel he? Veel harder gaat het ook niet met en camper als je de boel heel wilt houden. We hebben over de 298 km 3,5 uur gedaan. Die Faulhabber is dat een 6 volt motor. Die kan rustig 12 volt hebben en daar kun je nog heel lang mee varen hoor. In mijn 206 heb ik er ook een zitten. Het was een leuk weekend.
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #67 (permalink) |
|
hallo proef vaart met de nieuwe motor is meer dan geslaagd hij zou nog iets sneller mogen maar ik ben er best tevreden mee zoals hij nu loopt het water loopt mooi over de boeg heen en maakt dan aan de toren een mooie dunne snor het bochten werk is redelijk te noemen al moet ik er nog iets aan veranderen voor de verbindings beugel heb ik rood koper genomen en dit blijkt nu de kracht die er op de twee roeren komt te staan niet goed te verdragen het vervormd een beetje dus hier ga ik een steviger exemplaar voor maken in messing (eventueel uit 1 stuk frezen) nu terug aan het duiksysteem werken en dan zou hij klaar moeten zijn voor het volgende treffen foto's volgen groetjes raf
| | |
| | #68 (permalink) |
|
He he, eindelijk een andere motor en Raf is weer tevreden. De druk op de Skipjack zijn roeren is ook groot. Het zijn relatief kleine roeren die een groot schip snel moeten sturen. En Raf, te snel hoeft nu ook niet. De Skipjack is wel het snelste schip ter wereld geweest in zijn tijd. Maar aan het water hoeft het niet. Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen Laatst gewijzigd door mdvn; 5 juli 2010 om 11:15 |
| | |
| | #69 (permalink) |
|
hallo hein hij vaart nu ongeveer iets sneller dan goed door wandelen en dat is juist goed ja die roeren is een zwak punt maar na de nieuwe beugel gaat dit ook verholpen zijn dit zijn kinderziektes hahaha en die is de skip nu teboven aan het komen de sensor moet nog vervangen worden en de massa kabel doorverbonden omdat ik nu meer accu's heb dan voorheen heb ik moeten bezuinigen op kabels en minder kabel is minder kans op storing LOL maar zoals hij nu vaart ben ik reeds tevreden nu het duiken nog en dan zien wat de leady onder water gaat presteren groetjes raf
| | |
| | #70 (permalink) |
|
hallo de sensor is vervangen en werk nu perfect er zit nu ook een led op als controle of hij werkt een nieuwe servo op de duikroeren omdat de hitec na een tijdje uit valt ???? nu zit er een pruts servo in van conrad en haha die gaat het wel blijven doen denk ik proberen voor keulen een proefvaart te maken want anders is het wel zo stom LOL om daar te staan met een boot die niet werkt groetjes raf
| | |
| | #71 (permalink) |
|
hallo hier de skipjack in zijn ellement ![]() De Shark ![]() De Skip Jack en de Sculpin ![]() De Skip Jack ![]() De Sculpin foto's genomen door guy groetjes raf
| | |
| | #72 (permalink) |
|
hallo vandaag een deel van de periscopen,antennes en morgen de radar gemaakt wat een gepriegel is me dat om dat allemaal op zijn plaats te krijgen is die smalle toren maar het is voor 80% gelukt de rest moet nog gebouwd worden het uitfrezen van de radar opening gaat ook weer een leuke bezigheid zijn halfrond met hier en daar wat inhammetjes maar ja we zullen wel zien hoe het loopt eerst de radar maar eens klaar krijgen groetjes raf en foto's volgen later wel en zondag mag ze 3 km varen samen met benny zijn akula dus daar komen ook foto's van
| | |
| | #73 (permalink) |
|
hallo vandaag verder met de skipjack ik ben de antenne's en de periscopen aan het maken een heel priegel werkje want dat sail staat vol met allerhande rommel maar een foto zegt meer dan woorden dus hier een paar foto's ![]() ![]() de radar mast gaat vandaag aan de beurt komen want dat gat maken gaat ook geen eenvoudige klus worden en nee draaien gaat hij niet doen maar ik denk wel dat ik hem inschuifbaar gaa maken ik heb nog een stukje antenne liggen wat daar heel goed voor gebruikt kan worden want als ik ga duiken dan is het niet bevorderlijk voor de stroom lijn dat die radarmast uitgeschoven gaat blijven maar zoals ik zondag boven water ga varen mag hij er dus wel netjes boven uit steken de meeste antennes zijn reeds vast gekleeft maar die dikke bol staat er los in daarom kan het zijn dat hij op de foto een beetje scheef staat maar dat wordt later wel recht gezet als ik de toren volledig ga vast kleven groetjes raf
| | |
| | #74 (permalink) |
|
hallo de twee periscopen zijn klaar en de radarmast ook de grote periscoop daar kan ik het kopje van afnemen daar hij anders niet in de kist geraakt ![]() ingetrokken radarmast ![]() uitgeschoven radar mast ![]() totaal over zicht nu moet er voor de masten nog een opening gemaakt worden en dan moet alles nog een kleurtje krijgen en dan is deze boot op het ankeren de zinkanode's na klaar groetjes raf
| | |
| | #75 (permalink) |
|
hallo vandaag heeft de skipjack 6 km gevaren het was een lust haar in haar ellement bezig te zien helemaal op een kant gaan liggen door de torck van de schroef een van de duikroeren meer naar onder gezet hielp geen meter ze bleef over BB of SB over hellen het verbruik was 4.8 amp op die 6 km wat ik reuze vond mee vallen er waren boten die met 8 amp de drie km maar juist wisten te halen duiken kwam er niet aan te pas daar het een kanaal was waar we in moesten varen en dat was net iets teveel van het goede een gelukkig mens ben ik er wel door groetjes raf
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |