![]() |
| | #76 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 59
|
Raf, als je minder snel vaart, een andere motor of een andere schroef dan licht je boot niet zo plat. En als je alles op schaal bouwt vaar je ook niet zo snel. Ik heb mijn Skipjack op de zender terug geregeld naar 40% omdat hij veel te hard gaat en dan ook plat licht. En één diepte roer iets verstellen, omhoog of omlaag, dan blijft de boot ook rechter liggen.
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen Laatst gewijzigd door mdg; 8 november 2010 om 09:57 |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo hier nog een filmpje gevonden van een skipjack van peter dacht ik zijn boot is wel erg snel op het laatste en een heel korte bocht ik had angst dat de roeren er zouden vanaf breken maar het blijft nog steeds goed gaan wel een beetje over powerdt gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #78 (permalink) |
|
hallo vandaag keek stefaan zo intriest naar mijn propje achter aan de skip en sprak de woorden das toch een belachelijk klein propje hé ja ik heb alleen die grote en dan wordt het een speed boot in stefaan zijn koffer gezocht en een 5 blads 50 M4 prop gevonden dan deze maar eens proberen en kijken hoe ze loopt wel ik moet zeggen dat ze met haar nieuwe prop heel mooi vaart een mooie golf over het voordek tot aan de toren en dan een mooie dubbele zeeg langs de romp echt een plaatje als je ze zo ziet varen natuurlijk varen en een foto trekken das wa moeilijk dus jullie zullen moeten wachten tot morgen als mark in gosselies een foto kan nemen of nog beter een filmpje gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 59
|
Raf, normaal ben je zo precies wat betreft naar de`modellen. Als iets niet op schaal zo is als bij bv een echte VII C dan meld je het meteen. Als een uitlaat bij een VII C verkeerd zit kom je met veel foto's. En nu ga je zelf met een 5 blads schroef varen! Dat is het zelfde als vloeken in de kerk hoor. Dit kan niet, er moet een 7 blads sikkel achter op de Skipjack. Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #80 (permalink) |
|
hallo hein nee nu ben je verkeerd achter de skip kan ik verschillende propellers achter hangen daar ze deze boot gebruikt hebben om te kijken met welke prop ze het beste liepe en het geluids armst was dus die 5 blads prop kan best en dit staat ook op de plannen die ik gebruikt heb om ze te bouwen 3,4,5 en 7 blads waarom ze geen 6 blads gebruikt hebben ????? op de foxtrot zitten 6 blads schroeven en die kan je natuurlijk nergens vinden als je vroegere foto's van de skip gezien hebt dan zou je trouwens ook gezien hebben dat ze een 5 blads prop heeft gehad alleen dat was een 65 diameter en die is echt te groot ![]() het verbruik loopt op als gek en ze gaat op 1 oor liggen als je een beetje gas geeft nu blijft ze mooi stabiel (klein wageltje)en vertrekt dan met een mooie golf over en langs de romp dus ik denk dat ik hier mee de goeie snelheid te pakken heb morgen gaat ze uitgebeid te water en zal mark er een filmpje van maken zodat je ze kan zien hoe ze nu vaart ik heb de cikkel prop nog en zal deze ook eens terug monteren zodat je het verschil kan zien wat het vaar beeld betreft tot morgen gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." Laatst gewijzigd door raf; 4 juni 2011 om 22:12 |
| | |
| | #81 (permalink) |
|
Raf, je weet het mooi te vertellen. Neem die tekeningen eens mee naar Biddinghuizen. Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #82 (permalink) |
|
hallo ja die komen zeker mee maar of dit nodig is She received a new seven-bladed propeller during a refit between 1973 and 1976—replacing the noisier five-bladed propeller with which she had set a trans-Atlantic underwater crossing record in an early return from a forward deployment in the Mediterranean -- quieted her considerably but also reduced her speed noticeably. kan je hier lezen http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Skipjack_(SSN-585) gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." Laatst gewijzigd door raf; 4 juni 2011 om 22:28 |
| | |
| | #83 (permalink) |
|
Raf, die tekening waar ze aan het roeien zijn met de Skipjack heb je die ook? Dat er een 1-2-3-4-5-6-7-8-9-enz enz blads schroef getest is wil niet zeggen dat hij ingezet is met een 5 blads schroef. De klasse heeft bij zijn militaire inzet met 7 blad sikkel schroef gevaren. Weet je ook waarom het een 7 blad sikkel is? Hein
| | |
| | #84 (permalink) |
|
hallo moet ik het engels nu ook nog gaan vertalen ????? daar staat toch dat de skip met een 5 blads schroef heeft gevaren tot 1973 en na de refit met een cikkel 7 blads het eerste jaar heb de test runs plaats gevonden in 1959 is hij indienst gegaan dus hij heeft 14 jaar rond gevaren met een 5 blads prop is da mischien niet lang genoeg of wa ???????? Laid down: 29 May 1956 Launched: 26 May 1958 Commissioned: 15 April 1959 Decommissioned: 19 April 1990 van 1958 tot 1959 waren de test runs en hebben ze verschillende prop proeven gedaan dat ze met 1 en 2 blads gevaren heeft daar weet ik niets van ???? zal wel een verzinsel van iemand anders zijn vooral de 1 blads prop en zolang zijn ze nog niet gesloopt want ze hebben in de motten ballen gelegen tot 1996 en dan zijn ze gerecicleerd dus om uw propprobleem op te lossen is mijn sub een model van de skipjack van 1960 en heeft dus een 5 blads prop kontent nu hahahahaha gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." Laatst gewijzigd door raf; 5 juni 2011 om 20:32 |
| | |
| | #85 (permalink) |
|
Ja ja, en waar zijn de roeispanen? En waarom was het een 7 blads schroef Raf? Bij een 5 blads konden ze net zo goed hun sonar en de radio op BRT 1 of radio Donna aan zetten. Dan hoorde iedereen hun van kilometers ver aan komen. Dus je 5 blads kun je vergeten die maakte net zo veel lawaai als de "vuilkar" bij jullie. Hein hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen Laatst gewijzigd door mdg; 5 juni 2011 om 21:36 |
| | |
| | #86 (permalink) |
|
hallo waarom een 7 blads geen enkel idee maar ik denk dat het helpt bij de cavitatie problemen aan de tips van de bladen te verminderen en zo dat de schroef minder lawaai maakt dan een gewonen schroef waarom amerikanen een 7 en russen een 6 blads prop gebruiken en de duitsers doen er nog een schepje boven op ik geloof dat de 212 een 8 of 9 blads heeft gr raf en wat heb je toch met roeispanen ????
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." Laatst gewijzigd door raf; 5 juni 2011 om 21:51 |
| | |
| | #87 (permalink) |
|
hallo @Hein je had gelijk wat de propellers betreft en toch niet helemaal hier een foto van de plannen die ik heb ![]() ![]() ![]() uw duits is goed genoeg om het te begrijpen dus je ziet dat ik de skip met heeeeeeeeeeeeeeeel veel verschillende propellers kan laten varen gr raf en was da van die ROEISPANEN ???????
| | |
| | #88 (permalink) |
|
Raf, er is zijn nog met meer verschillende schroef testen gedaan. Maar in militaire dienst was het de 7 blad omdat die zo stil is. Die nieuwere boten hebben nu nog meer bladen. En ze zijn stiller. Daarom is de 206 ook over gegaan van 5 naar 7 blad. Ik heb nog de 5 blad op de 206 zitten. De 7 blad gaat me de boot veel te snel. Die roeispanen vertel ik je maandag onder het genot van een glas champagne wel in Biddinghuizen. Hein
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |