![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Hmm model U-boten die uit het water geblazen worden gaat mij toch wat te ver! Het zal je maar gebeuren dat zo'n ding onder de mensen uiteen knalt... brr ![]() Ben ik toch wel erg gelukkig met mn zuigertank!
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo ja dat is altijd plezant vooral als het je eigen boot niet is LOL houden we nu op over die twee namen a.u.b.want die geven me nogsteeds de kriebels peter wil je een uitleg lees dan je pb die ik reeds gestuurt heb daar staat een beetje in waarom ;aan het water kan je der meer uitleg over krijgen welke diameter van wtc had je gedacht om in die revel te zetten ??? en naar mijn eerdere posting verwijzend hoeveel motoren ga je der in zetten?? twee 400 krijg je niet naast elkaar in deze romp en het midden stuk daar komt je duiktank te zitten groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2010 Locatie: Enkhuizen/Amsterdam Leeftijd: 39
|
Beste Raf, Heb gisteren flink zitten spitten in de besturingsmogelijkheden. Als ik wat leuks wil doen, moet ik wel met een wtc van 40mm werken. Eén motor lijkt mij voldoende, ook één schroef laten draaien ipv twee lijkt mij wel wat. Geloof dat bij de echte schepen er één door de diesel en één door de elektramotor werden aangedreven. Mijn U-boot moet ook zeker niet te snel varen, omgerekend in de schaal kom ik uit op ongeveer een halve km per uur (lijkt mij erg traag). Heb je bericht ontvangen, bedankt. Er leeft nogal een wereld achter het rc submarine. Gelukkig maar, kan nu de ideeën waar ik al jaren mee loop eindelijk vorm geven en uitvoeren. Tja, en of ik nu één van de moeilijkere modellen heb om mee te beginnen? De tijd zal het leren. Ik zie het nog altijd positief in en krijg er steeds meer zin in. Lekker frummelen in een klein bakje plastic Met vriendelijke groet, Peter |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
hallo peter nog maar eens terug in je lees voer duiken een boot kan NIET varen op 1 schroef als hij is uitgerust met twee schroeven de diesels en de dinamo's stonden achter elkaar in lijn de diesels konden ontkoppeld worden (machanies)van de dinamo's en dan werden die dinamo's elektromotoren door stroom op de veldwikkeling te zetten begint een dinamo namelijk te draaien een alternator was er niet in die tijd al kan je die ook wel als motor gebruiken maar daar komt een deel electronica bij kijken die in die tijd nog niet ontwikkeld was je kan dus 1 motor inbouwen en dat is de 500 E deze heeft een gladde as zonder spiebaan door deze nu rechtstreeks door de achterwand te voeren kan je daar een oliekeerring op monteren (wel eentje nemen met een lange as en niet die voor de auto's want die heeft een korte as)en vandaar uit kan je dan doormiddel van tandwielen je over brenging maken naar de twee assen voordeel van deze opzet je hebt maar 1 opening in je romp er zit maar 1 stroom wretende dichting op met de tandwielen kan je een vertraging berijken zodat je model op schaal vaart (wat onzin is want we varen allemaal te snel)water kan je niet op schaal brengen dat blijft 1/1 je kan er zelf aan beginnen of de set bij norbert bruggen bestellen Modell-Uboot-Spezialitäten groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Ik heb nog eens goed gekeken naar mijn model en de modellen die al omgebouwd zijn tot werkende subs. Ben er ondertussen achter dat dat allemaal andere modellen zijn dan de 054045 die ik heb. Heb dus weinig aan de ombouwadviezen en zal nog meer op eigen inzicht aan het werk moeten. De lat ligt hoog, maar ik zie nog steeds geen problemen. Misschien is hier iemand die wel de link naar de Revell VII C/41 schaal 1/72 (bestelnr 054045) heeft gevonden. Goed voorbeeld doet goed volgen... Ik wacht het weer af. Met vriendelijke groet, Peter |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Hier weer een update. Ik weet dat bijna iedereen naar Biddinghuizen is. Jullie hebben daar schitterend weer! Voor mij een dag om eens flink wat verder te komen met de boot. Hier een heel eind gekomen met alle gaatjes in de romp te vervaardigen en ondertussen weer behoorlijk wat ideeën opgedaan. Bijna iedereen werkt met een wtc, lochisch. Mijn idee is met 2 kamers te gaan werken, voorin en achterin het schip. Deze kunnen met water of gas gevuld worden voor het duiken. Als ik nu een compartiment maak met daarin de besturing en doorgang van het gas dan zal de druk toenemen tijdens het duiken en heeft de afdichting daar geen drukverschil. Dit lijkt mij ideaal. Een mechanische diepteregelaar voorkomt dat je schip te diep zinkt. Een nivelerend systeem kan met het vullen van de tanks voorkomen dat die teveel met de punt of achterkant wegduikt. Zoals het nu in mijn hoofd zit kan ik met 4 servo's toe. Grappen met de snorkel of periscoop kunnen nog wat switches tot gevolg hebben die erbij komen. Ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden en of het duidelijk is wat ik bedoel. En ik vraag mij af of jullie ook veel met ms-polymeer werken, lijkt mij ideaal voor dit werk. Tot zover! Met vriendelijke groet, Peter |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
hallo peter ???????????????? maak daar nu eens een tekening van hoe je dat wil lappen effe ikzelf nadenken je hebt eigenlijk drie kamers die je verbind met elkaar voor en achter die vul je met lucht en midden in daar komt je electro "tijdens het duiken zal de druk toenemen "en hoe wil je dat nu flikken dat je duikt met lucht of gas in je tanks en je motoren moeten ook nog ergens in en nog een beetje accu's ook tekening zou nu in dit geval heeeeeeeeeeeeeel veel meer duidelijk maken groetjes raf
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Beste Raf, Heb even een simpele schets gemaakt van mijn idee. In de middenkamer zitten de CO²-reservoir, servo's, motor en batterijen. Links en rechts de kamers die gevuld moeten worden of geleegd uiteraard. Hierin komen wat schotten om de vulling in balans te houden (klein gaatje onderin uiteraard). Het nivelerende systeem k (soort weegschaal) sluit 1 van verbindingspijpen af als de boot met neus of achterkant wegduikt zodat die weer in balans kan komen. Met stijgen moet dit ook gebeuren en ik had hier in gedachte kleinere buisjes in de wat dikkere buizen te solderen die kruislings gekoppeld zijn. Vandaar de 2de "balansregelaar". Het geheel komt omhoog waardoor de dikke buizen zijn afgesloten en de kleine buisjes niet, pas als er onbalans komt zal de 2de balansregelaar 1 van de inlaten afsluiten. Dit is voorlopig het idee. Ik wacht de reacties af. Met vriendelijke groet, Peter |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 augustus 2006 Locatie: st Michielsgestel Leeftijd: 41
| Citaat:
succes, Jan
__________________ == (Robbe) Seawolf V1 == (Engel) Lafayette == (N Bruggen) Delta == Werf: == (Kehrer) Typhoon (1:150) == (Revell) Typhoon (1:400) == | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |