![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2010 Locatie: Enkhuizen/Amsterdam Leeftijd: 39
|
Hier een nieuwe bouwer in het forum. Heb vorige week na lang zoeken de knoop doorgehakt en ga de revell VII C 41 atlantic u-boat bouwen. Schaal 1/72. En wil deze voorzien van WTC. Wat mij opvalt is dat ik op dit forum en elders nauwelijks wat tegenkom van dit model. Heb al een hele middag zitten surfen op deze site en afgelopen week op internet. Heel veel ontdekt en gezien. Alleen, bijna niemand die dit model oppakt om varende te krijgen. Er is wel wat te vinden, maar niet dit specifieke model. Misschien zit ik er wel helemaal naast en kan ik hier wat linkjes krijgen van jullie om mij de juiste koers op te krijgen. Ik wacht het af. Met vriendelijke groet, Peter |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
ik denk dat het komt omdat dit model niet bedoeld is om echt te duiken en je veel spullen zelf moet maken en uitzoeken. daarom heb ik zelf ook gekozen voor een ander model waar er al veel van zijn. anders had ik waarschijnlijk toch voor een gato gekozen. maar welkom hier en veel plezier met het bouwen
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Het model zal wat aanpassingen nodig hebben idd. Robbe heeft de U-47 geloof ik. Mooi ding, maar bijna geen details op het bovendek. Het mag voor mij wel een schip worden, waar je naar kan kijken. Als deze af is, is het wel de bedoeling dat die een mooie plek krijgt en niet tussen de playmobiel. Waar ik de hulp van anderen heel goed kan gebruiken is het WTC gedeelte. Heb nog niets in huis, zender, servo's, motoren, ontvanger e.d. Het idee wat ik heb voor de WTC is door deze van vloeibaar gas te voorzien. Deze voorraad wil ik zo groot proberen te krijgen dat als al het vloeibare gas op is, de boot blijft drijven en dus niet meer kan zinken. Maar dat is nog ver weg, eerst bouwen en veel informatie verzamelen. Ben al heel wat wijzer geworden deze laatste week. Hoop ook op veel hulp en steun, ik kan dat goed gebruiken en zal het nodig hebben. Met vriendelijke groet, Peter |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
ik denk dat als de andere leden dit lezen ze zeker wel zullen reageren. ze zijn altijd wel bereid om te helpen. voor de u-47 zijn trouwens diverse leuke onderdelen te leveren. surf maar eens op de term dream art. die maken verschillende dekken en torens voor die boot. ken je de site van norbert en engel ook al trouwens ?
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Hey da's mooi, Die site van Norbert levert precies wat ik zoek, Was al begonnen aan de romp om alle gaten te maken, ongeveer zoals daar ook wordt aangegeven, echter ook het hele dek en de romp doorzagen is nogal wat. Het dek is een tijdrovende klus. Maar die romp in twee delen zagen en dat weer naadloos zien te krijgen, dat lijkt mij de grootste uitdaging. Graag verneem ik van iemand wat je daarvoor het beste kan doen. Het eerste wat in mijn gedachte komt is een waterzaag. Ze zagen daar heel strak en fijn mee door rvs en natuursteen. Of heeft iemand een heel simpel en doeltreffend idee? Ik verneem het graag. Bedankt zover! Echt jammer dat die site van Norbert met google niet boven is komen drijven toen ik mijn zoektermen tav mijn model invoerde. Met vriendelijke groet, Peter |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Ga maar eens zoeken op Oto Gerza en zijn JOG duiksysteem. http://www.rcsubs.sub-club.org/ Speciaal ontwikkeld voor de Revell kits. YouTube staat vol met filmpjes van zijn omgebouwde revell U-boot kits. En om nou de Robbe U-47 direct tot playmobiel te bestempelen.... beetje jammer hoor Denk dat wanneer je van plan bent volgende week bij subsail te komen kijken je er van zal opkijken hoeveel U-47's er in verschillende uitvoeringen rondvaren. Playmobiel blijft nu eenmaal populair he
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! Laatst gewijzigd door Jonkje; 16 mei 2010 om 12:01 |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
ik geloof dat raf een lint zaag heeft (die leer je nog wel kennen) en ik wou iets zeggen over de sub sail maar daar zijn ze me al weer te snel mee af. is trouwens wel behoorlijk onleesbaar die site. ik spreek die taal namelijk niet en meer mensen met mij denk ik
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Zo'n Revell romp doorzagen gaat prima met een los zaagblad uit een beugel-ijzerzaag. Zo'n blad is lekker stevig en geeft een 1mm brede zaagsnede. Daar zie je later zo goed als niets van. Ik heb het zeld zo bij een Revell Gato gedaan: ![]() Links tegen de standaard zit de naad. Hij valt net zoveel op als de lasnaad rechts, en de scheidingsnaad zit ook op de plaats waar een lasnaad hoort.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
@ Marc, Ik heb in de Google werkbalk een vertaalknop zitten, die vertaalt de site in de gewenste taal voor je
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Kijk de info stroomt binnen, idd die zaagsnede is nauwelijks te zien en zekers acceptabel. Even terugkomend op het playmobiel aspect, de boot die ik ga bouwen zal een mooie plek krijgen en dan vind ik persoonlijk de details belangrijk genoeg. Dit formaat is voor mij ook wat aangenamer tav de Robbe. De hele kleine details die met aanvullende pakketten te krijgen zijn, laat ik zelf ook achterwege. Dus zal dit model tav dezelfde modellen die door andere bouwers wel gemodificeerd zijn tot in detail dan ook wel een playmobiel zijn Eerst deze info eens op mij in laten werken en dan kijken hoe verder te bouwen. Met vriendelijke groet, Peter |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Okay, met de huidige informatie lukt het wel om de boot te laten duiken qua systeem. Wat mij nu echt dwars zit is de besturing. Ik ben een bijna totale leek als ik zie wat er tegenwoordig wel niet te krijgen is. Ik heb kleine servo's, schroeven, zender/ontvanger en van dat alles nodig. Misschien is het wel te makkelijk om de vraag hier te stellen, maar ik heb hier al zoveel nuttige informatie gekregen die ik na lang zoeken op het internet niet heb kunnen vinden en hier zo naar voren kwam. Dus de vraag, wie kan mij helpen aan linkjes tav servo's zender/ontvanger en dergelijke? Alvast enorm bedankt!!! Met vriendelijke groet, Peter |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Kampen, overijssel Leeftijd: 23
| Citaat:
en dan bijvoorbeeld robbe futaba rc kijk wel uit! geen 2.4 gHz of 35 mHz zenders! | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Guest
|
hey ik heb een niewe zender besteld bij conrad een graupner mx 16 daar stond dit verhaaltje bij Transmissiesysteem: SPCM/PPM 18 · Hoogfrequent deel synthesizer systeem: 35/35 MHz B-band of 40/41MHz band · Kanaalraster synthesizer: 10 kHz · Stuurfuncties max. SPCM = 8/PPM = 8 · Stuurfuncties: 8 functies, 4 trimbaar &middo ivm 35mhz weet ik nu niet of ik de goeie heb besteld, of kun je kiezen welke frequentie je wilt hebben met deze zender ![]() ![]() groet mick |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |