![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 mei 2005 Leeftijd: 38
|
Wie kan zich deze boot nog voor de geest halen? ![]() Dit is een van m'n eerste duikboten die ik gebouwd heb. Na een paar jaar in een hoekje gelegen te hebben overwogen om 'm maar in de prullenbak te kieperen... En nu ga ik m weer opbouwen om er weer mee te gaan duiken... Veel werk is het niet, met name de binnenkant vergt wat aandacht, de buitenkant behoeft een nieuw kleurtje... U wordt op de hoogte gehouden van dit PVC project...
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
@Manfred, Niet nodig, ik ben er een paar jaar geleden zelf al geweest toen ik deze ging bouwen. Maar op de een of ander manier ben ik ze weer kwijt. Gelukkig had ik hem al klaar. Ik ga morgen wat onderdelen bestellen zodat ik er weer mee kan varen. Daarna een nieuwe paintjob en gelijk weatheren... Een kijken of ik er iets van kan maken...
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
O ja, dat was jij, je hebt er geloof ik op de allereerste Subsail in Lelystad nog mee gevaren. Leuk dat je je eerste sub nog hebt en heb nu een tweede kans gaat geven! Als ik me goed herinner zit die geniaal eenvoudig in elkaar en voer toen prima. Ik ga dit volgen
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Als het goed is komen de onderdelen volgende week binnen... Dan heb ik aansluitend nachtdiensten... En dat komt weer de snelheid te goede...
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
| Citaat:
__________________ Robbe Schluter 7.5cc MD500E (BJ 1992). Robbe Schluter 8.5cc Schweizer 300C U-869 1:40 scale Type IXC/40 U-boot. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Kreeg gisteren een vezoek binnen of ik wat meer wilde schrijven over de bouwwijze van de kleine Molch. Dit wegens zijn bijzonder simpele manier van constructie... Enne niet geheel onbelangrijk, bijzonder goedkoop ook... Ik probeer van de week wat foto's te maken van dit kleine geval, zodat ik het een en ander kan toelichten... Ik denk wel (en ik niet alleen) dat met name de beginnnende modelbouwer er zeker wat aan heeft... Het zit zo simpel in elkaar dat het niet fout kan gaan! Ga straks ook ff kijken of ik er nog een tekening van kan vinden. Ik geloof dat ie nog ergens in het archief rond dwaalt...
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Een update. De Molch is operationeel... Heb van de week zitten puzzelen om het spulletje er in te krijgen... Ik ga de Molch strippen voor wat betreft de verf, en ga deze voorzien van een nieuwe paintjob... Kan ik eindelijke eens gaan oefenen met weatheren... Licht grijze romp, met donker grijze strepen met als ondergrond zwart... Enne, goedkoper kan je een model denk ik niet maken... Oh ja, hier wat foto's... ![]() ![]() ![]() ![]()
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: onder water Leeftijd: 47
|
vandaag in het rotterdamse maritiem museum (aanrader!) een leuk boekje over mini duikbootjes gevonden: klein venijn. De Molch staat er ook in. Klein Venijn. zitten wat nieuwe foto's van de diverse in nederland gebruikte bootjes in. leuk voor de heb. In de bibliotheek van het museum (daar mag je in, blijkbaar ook zonder afspraak..) ook veel boeken over subs, ook buitenlandse boeken !
__________________ groeten, Ronald van Aalst "what goes down, *might* come up" |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Mooi Douglas! Heeeel wat anders dan die egaal grijze pijp ...
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo douglas is hij weer vaar klaar ???? het gaat weer beginnen als er eenmaal een datum voor vucht geplant is dan gaat het weer snel gaan met de treffens gr raf ps hij ziet er mooi uit
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Hij is technisch vaarklaar, ik moet hem alleen nog ff uittrimmen. @Lex, het standaardtje is zijn tevens de houder voor de torpedo's die eronder zitten. Die torpedo's zijn voorzien van het nodige lood om het subje stabiel te houden. T' wordt wel een rap ding, te rap als je het mij vraagt... Verder moet ik er nog blanke lak op zetten, want de tamiya verv kan zo puur geen water verdragen. Geeft hele nare vlekken. Ga vandaag contact opnemen met airbrush Almere, vragen de verf die zij leveren daar ook last van hebben.
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... Laatst gewijzigd door SRS; 14 februari 2011 om 07:11 |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hoi Douglas, Als ik het me goed herinner was versie 1 ook al erg snel! Als laatste laklaag gebruik ik matte parketlak. Gewoon de basislak bij de Gamma .... Geeft een mooi matte finisch en is bovendien ook nog keihard, goed krasbestendig!
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |