![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 mei 2005 Leeftijd: 38
|
Zijn er nog mensen die interesse hebben in luchtpompjes en klepjes. Ik heb een link gevonden en wil peilen of er interesse is in een wat grotere hoeveelheid voor wat betreft de bestelling. http://www.ypump.com/index.htm Deze onderdelen kan je goed gebruiken voor een RCABS duiksysteem... (wat ik ga toepassen in zowat al mijn boten)
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 oktober 2003 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 54
| Citaat:
Wat is een RCABS duiksysteem? Ik denk wel de elektrische klepjes te kunnen gebruiken, moet nog even kijken welke. Hans
__________________ Saewolf dynamisch, U47, Neptune, Lafayette, Typhoon, Seaview 80". We willen allemaal oud worden, maar we willen niet oud zijn!! Gr. Hans V | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2010 Locatie: Enkhuizen/Amsterdam Leeftijd: 39
|
Beste Douglas, Ik denk dat ik wel zo'n vacuumpompje en drukpompje kan gebruiken. Ik heb de site nog niet uitvoerig bekeken, maar intresse heb ik zeker. Als je gaat bestellen heb ik ook wel een wish-list Alvast bedankt!
__________________ Met vriendelijke groet, Peter |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo RCABS is eigenlijk alleen voor boten die in een zwemdok varen je gebruikt een lucht pompje inplaats van een water pomp je pomp lucht vanuit je wtc naar een zwemblaas (balon) je boot heeft zonder dat deze balon is opgeblazen negatief drijfvermogen dwz hij zinkt een bloeddruk meter heeft en een pompje en een ventieltje wat je nodig hebt kost 19 euro in den aldy het gevaar is dat het ventieltje stroom nodig heeft om dicht te blijven als nu ja accu leeg geraakt dan moet ik er dus geen tekening bij maken wat er gebeurt een kortsluiting heeft hetzelfde effect je boot stopt en zinkt naar de bodem eender welk defect aan de stroom voorziening wil zeggen dat je boot zinkt groetjes raf ps er bestaat ook RRCABS maar dat is ietsje moeilijker om te maken
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Mijn Trumpeter Seawolf krijgt wel de bloedruk prullaria en daar zal ik dan idd mijn vaarberijk beperken tot een gesloten bad... (krijgt trouwens een andere WTC) Maar als ik dat klepje kan vervangen door een gesloten type zonder stroom geniet dat zeker de voorkeur... Trouwens dat RRCABS is wel te maken met een vacuum pompje... laat nou bovengenoemde site die net hebben... http://www.ypump.com/mini_solenoid_valve_ajk-f0504.htm
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... Laatst gewijzigd door SRS; 29 mei 2010 om 14:17 | ||
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hallo, Ik kan z'n ventieltje toch gebruiken als ik een duiktank ( geen infuuszak ) met tandwielpompje gebruik. De ontluchting van de duiktank kan dan toch via z'n ventieltje, zodat de inwendige druk niet de tank weer leegdrukt. Dan zou mijn voorkeur toch uitgaan naar een ventiel die spanning nodig heeft om gesloten te blijven, als de spanning uitvalt, gaat hij open en de druk in de WTC leegt de tank ( beetje failsafe idee ) @ Douglas Heb je al een prijslijst hiervan? Hans
__________________ Saewolf dynamisch, U47, Neptune, Lafayette, Typhoon, Seaview 80". We willen allemaal oud worden, maar we willen niet oud zijn!! Gr. Hans V |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Hans
__________________ Saewolf dynamisch, U47, Neptune, Lafayette, Typhoon, Seaview 80". We willen allemaal oud worden, maar we willen niet oud zijn!! Gr. Hans V | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2010 Locatie: Enkhuizen/Amsterdam Leeftijd: 39
|
Beste Douglas, Als je gaat bestellen, heb ik dit op het verlanglijstje staan. Art.nr..: AJK-B2703 Vacuumpomp ArtNr: AJK-B2701 Drukpomp Bij voorbaat dank!
__________________ Met vriendelijke groet, Peter |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 58
|
@SuPer, Peter stop nou hier mee. Het is genoeg geweest. Citaat:
Trouwens deze vraag kan ook gereflecteerd gesteld worden. Dus STOP er mee!! Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Kampen, overijssel Leeftijd: 22
| Citaat:
douglas rustig ademhalen peter rustig ademhalen | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo kindjes jullie gaan elkaar nog wel ergens aan het water tegen gaan komen vergeet dat niet als organisator is het niet plezant dat er twee ruziemakende mensen aan het water gaan staan en voor de andere deelnemers is het ook niet plezant PB elkaar en vecht het langs daar eventjes uit het is hier meestal een plezant hoekje wat ons weer differentieerd van de andere hobby takken wij zijn de duikboot group en de rest zij prooien hoe je het ook bekijkt ga dus niet opelkaar schieten en gebruik gezond verstand om een boot te laten varen en duiken zijn er verschillende mogelijkheden en toepassingen je bent nooit te oud om te leren en er is geen enkel systeem perfect allemaal hebben ze wel eens te leiden van een toyota glitchke allemaal proberen we beginners er op te wijzen dat ze soms met een verkeerd model beginnen maar het is aan de beginner zelf om overtuigd te geraken dat hij een moeilijke keuze heeft gemaakt wil deze persoon dan toch doorzetten met zijn idee dan is dat zijn keuze en kunnen we als oud gedienden maar proberen zijn keuze in goede banen te leiden het forum is er om van en door elkaar te leren en laat ruzie maken aan de ministeries over die zijn daar sterker in dan wij allemaal groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |