![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 maart 2009 Locatie: Meppel (Drenthe) en Den Haag Leeftijd: 57
|
beste medebouwers, weet iemand met welk materiaal ik roosters kan maken voor de waterinlaten van mijn Typhoon? Ik wilde dat eerst met "benzinegaas' doen, maar ik ben bang dat de inlaten snel dichtslibben bij troebel water. Ik heb eens een model gezien met kunstof (PE?) roosters, - dat lijkt me wel wat - maar ondanks veel navraag bij hobbywinkels kan ik niet achterhalen wat dat precies voor materiaal is. Misschien dat iemand voor mij een tip heeft. berbul <typhoon op de werf>
__________________ groeten, Bert |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2007 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 28
|
ik weet niet zoveel van duikboten maar mischien kun je een oud of goedkoop schepnet (visnet)gebruiken deze zijn er in verschillende maas grote als je ze in een vorm legt en dan epoxy of dergelijke gebruikt om het hard te laten worden in de gewenste vorm weet niet precies of dit is wat je zoekt of werkt was ff een ingeving grtz lip
__________________ Wat niet weet wat niet deert ik lees en ik leer |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo bij de treinen mannen gaan kijken die hebben omheiningen om rond de huisjes te zetten en die kan je mooi als rooster gebruiken laten zich goed snijden en aan passen ![]() dit is een voorbeeld maar in zo een winkel heb je meer keuze groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2005 Locatie: Bennekom
|
Ik gebruik foto-ets-materiaal zoals dat ook wordt gebruikt in de militaire modelbouw (tanks e.d. in schaal 1/35, vliegtuigen e.d.). Daar komt ook de term PE vandaan: Photo-Etch, ofwel, foto-ets. Ik ga er maar even van uit dat je dat spul niet kent (ik krijg uit je posting namelijk die indruk), maar het voert hier te ver om te vertellen waar dat foto-ets-materiaal allemaal voor wordt gebruikt. Bijna elke bouwdoos kan wel worden opgepept met speciaal daarvoor ontworpen foto-ets-setjes. Dat materiaal is er ook in gaasvorm. Kijk maar eens op deze link naar een product van de absolute marktleider op dit gebied: Mesh - gauze/ Hexagonal Stevig materiaal, goed in vorm te buigen en te verlijmen, in veel vormen verkrijgbaar en ook via internet te bestellen. Succes! Rob |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
maar wel een grandioos priegelwerk. ik heb er wel eens een bouwdoos voor weggegooid. ik werd er helemaal gek van. maar voor een duikboot zal het allemaal wel wat groter mogen zijn neem ik aan
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2005 Locatie: Bennekom
|
Ja, het kan behoorlijk priegelwerk zijn... Maar niet in deze toepassing! Als je vanaf de binnenzijde van de romp goed bij de inlaatgaten kunt is het alleen een kwestie van op maat knippen, eventueel in de vorm van de romp meebuigen en vastlijmen. Ik heb dit PE-gaas gebruikt in mijn Blueback en (Trumpeter) Seawolf en het werkt perfect. Houdt vuil tegen, laat water door en oogt ook nog tamelijk natuurgetrouw. Rob |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2007 Locatie: Voorhout Leeftijd: 53
|
Hallo Berbul, Ook ik ben met de typhoon bezig van de fa. Engel. Daarop komen ook roosters op de waterinlaten, heb zelf ook lopen puzzelen hoe. Maar ben eruit laat ze bij iemand maken die ze voor mijn etst van messing. Moet alleen de maat nog bepalen voor mijn typhoon en dat doorgeven. Weet niet of het interessant voor je is kan dan vragen of hij een extra plaatje wilt etsen. Als het allebei dezelfde maatvoering is is het een kwestie van etsen. De dikte van de plaat word dan 0.3 mm dikte. Moet het me anders maar even laten weten kan dat dan vragen. Eric
__________________ Happy Hunter, Severn Lifeboat, Manhattan 74, Typhoon, Seawolf (statisch), Lafayette, etc Web-log: www.modelboten.punt.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |